    Subject: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Mon, 6 Jun 2016 09:53:28 +0200

    W dniu 2016-06-06 o 09:03, Tomasz Pyra pisze:

    > No kiedyś procedura była dostosowana do kompletnego braku jakiejkolwiek
    > łączności - stosowana była na wszystkich rajdach z jakimiś Dakarami
    > włącznie.
    > Czyli pierwsza załoga która zauważy wypadek gdzie nikt z załogi nie
    > pokazuje znaku OK zatrzymuje się, prowadzi akcję na miejscu, zatrzymuje też
    > kolejną załogę którą wysyła z informacjami do najbliższego punktu SOS przy
    > trasie odcinka (w RSMP są takie co kilka km - chyba 5km).

    To ja pamiętam i procedury zawsze takie były
    jak nie było GPS.

    > Teraz zmieniono to tak, że jest GPS i wszyscy zostają na miejscu wypadku
    > naciskając czerwony przycisk na konsoli.
    > A CKR może puścić ratowników nawet pod prąd odcinka.
    >
    > Teoretycznie ok, tylko właśnie co w sytuacji kiedy nie będzie zasięgu?
    > Muszę się zebrać i napisać maila do delegata PZM ds. bezpieczeństwa.

    No właśnie co jest wtedy, kiedy opieramy organizację o GPS
    a on nagle szwankuje (np awaria podstacji i brak zasięgu na jednym odcinku)
    a poza tym wszystko hula. CKR czeka na sygnały a tu nic
    i zorientują się dopiero jak kolejna załoga nie dojedzie?
    Jak na procedury bezpieczeństwa gdzie dla życia liczą się minuty,
    to jakoś licho wygląda.