  • 31. Data: 2019-06-28 19:59:57
    Temat: Re: 1000+
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz N...@o...pl ...

    > nie szanowni Panowie. temat to 1000+, a nie: jakie to głupie że
    > musimy przerejestrowywać auta. Mnie dziwi lament nad wysokością
    > kary, za czyn, który przy minimalnej dozie dobrej woli nigdy nie
    > nastąpi. Piszecie o tym że w innych krajach jest lepiej. Fajnie, ale
    > to nie na temat. napiszcie jakie są kary za nie zgłoszenie
    > zakupu/sprzedaży ToMasz

    No to przeciez ci pisze.
    Wymyslanie wysokich kar za rzecz która nie niesie za soba praktycznie
    zadnych negatywnych skutków, gdzie dodatkowo panstwo niepotrzebnie
    utrudnia zycie obywatelom to bezsens. IMO.
    Jezeli wymaga sie czegos od ludzi, to najpierw trzeba wymagac od siebie.

    Mozemy oczywiście powiedziec, ze robimy przepis na obowiazek noszenia
    zoltych czapek, a jak ktos załozy inny kolor to 5kpln kary bo przeciez co
    to za problem nosic zolta czapke i ze była jasnosc konsekwencji noszenia
    czerwonych ale czy to o to chodzi ze panstwo karało ludzi za cos co
    nikomu nie przeszkadza?
    Mało jest spraw które sa naprawde wazne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 32. Data: 2019-06-29 10:44:04
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 27.06.2019 o 07:45, 'TomN' pisze:
    > <https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/30-dni-na-re
    jestracje-kupionego-pojazdu-za-spoznienie-bedzie-kar
    a-1000-zl/ee6gydb>

    > Kasy zaczyna brakować, pojawiają się pomysły jak budżet uzupełnić -- tym
    > razem padnie na samochody, a raczej ich nabywców, zbywców.
    >
    > Jeden "złapany" samochód to minimum tysiąc, a może i dwa lub wiecej...

    Pytanie tylko czy jest przymus rejestracji zakupionego pojazdu? Jednym
    słowem - czy można kupić auto/pojazd w celach innych niż poruszanie się
    po drogach?

  • 33. Data: 2019-06-29 13:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Jun 2019 17:59:57 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > zadnych negatywnych skutków, gdzie dodatkowo panstwo niepotrzebnie
    > utrudnia zycie obywatelom to bezsens. IMO.

    Ale przepis bez kary, to brak przepisu.

    A rejestracja ... no gdzie te FR maja wysylac mandaty :-)

    Czy chocby kto cie stuknal na ulicy i pojechal w sina dal ...

    J.

  • 34. Data: 2019-06-29 14:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale przepis bez kary, to brak przepisu.
    >
    > A rejestracja ... no gdzie te FR maja wysylac mandaty :-)
    >
    > Czy chocby kto cie stuknal na ulicy i pojechal w sina dal ...

    To troche tak jak z internetem - nie chciałbym widziec jak bedzie
    wygladał ruch na drodze, jak kierowcy beda sie czuli anonimowi a swoich
    autach.

    Natomiast absurdy procesu rejestracji zrobiły swoje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 35. Data: 2019-07-01 08:51:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-27 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    jestracje-kupion
    >>> ego-pojazdu-za-spoznienie-bedzie-kara-1000-zl/ee6gyd
    b>

    > Wypnij sie :)))
    > A tak powaznie - nie widze powodów takiej wysokiej kary. Zamiast tego
    > powinno sie ułatwic samo przerejestrowanie.
    > Po co opłaty? Po co zmiana tablic? Chyc do epuapu, kilka klikniec i z
    > głowy. Wtedy nikt by nie odwlekał.

    Ja nie pisałem o opłatach ni zmianie tablic - ale o karze za nie
    przerejestrowanie na siebie auta.
    T.

  • 36. Data: 2019-07-01 08:55:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-27 o 21:15, nadir pisze:

> [...]
    > ciągle mało.

    > A dlaczego by paszportów też nie wyrabiać przez epuap?

    > Brakuje, bo raz że zadania są z dupy, dwa to nasz Sejm i Senat płodne są
    > i dbają o swój elektorat, czyli o to, żeby roboty urzędnikom nie zabrakło.
    > Gdzieś czytałem, że na początku transformacji ustrojowej w administracji
    > publicznej pracowało coś koło 150 tyś. ludzi, dziś podobno to jest pół
    > miliona. W między czasie nastąpiła informatyzacja/cyfryzacja tych
    > wszystkich urządów. Jak się to wszystko weźmie pod uwagę, to nie
    > wygląda, że kwestia tylko nieodpowiedniego zarządzania.

    A widziałeś firmę, w której po zatrudnieniu informatyków kogoś
    zwolniono? Wyznacza się nowe zadania (bo stare ogarniają systemy
    informatyczne), analityka biznesowa jest coraz lepsza i dodatkowo
    zatrudnia się informatyków. Zwolnienia są marginalne - np. coraz mniej
    skanuje się PIT-ów, bo coraz więcej wpływa w wersji elektronicznej.
    Łatwiej wyłapać błędy, ale po wyłapaniu trzeba coś z tym zrobić - a więc
    dochodzi urzędnik do wysyłania listów i ścigania obywateli za takie
    błędy. :-)
    T.

  • 37. Data: 2019-07-01 08:56:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-27 o 19:52, kk pisze:

    > A po co to robić?

    Nie czytasz co inni piszą - po to, żeby ktoś na konto sprzedającego auto
    nie zbierał mandatów.
    T.

  • 38. Data: 2019-07-01 09:18:23
    Od: p...@g...com

    --Nie czytasz co inni piszą - po to, żeby ktoś na konto sprzedającego auto nie
    zbierał mandatów.

    to slaby argument, jesli firma car sharingowa/leasingowa jest w stanie ogarnac temat
    wielu uzytkownikow z wieloma mandatami to niech urzad tez sie ogarnie :-)
    niekompetencja urzednikow nie moze utrudniac zycia obywatelom :-)

  • 39. Data: 2019-07-01 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > np. coraz mniej
    > skanuje się PIT-ó

    O jakim skanowaniu pitów piszesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 40. Data: 2019-07-01 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Ja nie pisałem o opłatach ni zmianie tablic - ale o karze za nie
    > przerejestrowanie na siebie auta.

    Ja rozumeim o czym ty pisałes.
    Chcesz nakładać kary.
    Tylko jeszcze nie wiesz po co...

    W takich sytuacjach zawsze mi sie przypomina pewien fragment komedii MiB
    Because we are the best of the best of the best! ;-))))