  • 371. Data: 2014-12-24 14:15:09
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 24 grudnia 2014 13:59:36 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > uciśnięć, dwa oddechy. Możesz się conajwyżej zastanawiać, jak najlepiej
    > wyciągnąć i pominąć oddechy jak nie masz maski i boisz się zakażenia.
    > Jak szybko przywrócisz akcję serca i oddychanie, to i na tym tlenie co
    > jeszcze ma we krwi ze dwie minuty wystarczy.
    >
    > Zostawić ofiary w pojeździe to możesz (a nawet powinieneś) jak mają
    > stabilną czynność oddechową (a i wtedy regularnie to sprawdzać). Jak
    > zostawisz nieoddychającą osobę bez pomocy, to po prostu skazujesz ją na
    > śmierć przez uduszenie. Tak jakby mieli zaciśniętą na szyi pętle - też

    Czy jak są pierwsi to pomogą? Był wypadek, ktoś się topił. Dwóch młodych policjantów
    przyglądało się jak ktoś w moim wieku ratował tonącego. Oni nie pomagali bo
    twierdzili potem że nie są od ratowania topiących się.

  • 372. Data: 2014-12-24 15:17:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-24 14:15, k...@g...com wrote:

    > Czy jak są pierwsi to pomogą?

    Nie wiem. Zakładam, że tak. Zresztą nie tylko policja ma pojazady
    uprzwyilejowanie. Mają je nawet Tramwaje Warszawskie i Stoen czy RWE. I
    używają. Nie tylko po to, żeby kogoś ratować. Ba - podejrzewam, że zęść
    karetek jeździ na bombach bez wyraźnej przyczyny. Coż - wolę ich puścić
    nawet jak jadą na kebaba, niż zablokować jak naprawdę muszą. Temat na
    inną dyskusję, zresztą szeroko omawiany w tym wątku.

    Natomiast ja odpowiadałem na inne twoje twierdzenie i chciałbym ostro
    zaprotestować przeciw tezom, że tylko ratownicy mogą ratować ludzi po
    wypadkach. Więc nie zmieniaj tematu - przez takie bzdury umierają
    ludzie. Pewnie tysiące rocznie. Więc zanim zaczniesz powtarzać to
    pomyśl dwa razy, bo możesz mieć kogoś na sumieniu.

    > Był wypadek, ktoś się topił. Dwóch młodych policjantów przyglądało się jak ktoś w
    moim wieku ratował tonącego. Oni nie pomagali bo twierdzili potem że nie są od
    ratowania topiących się.

    Sczegółów brak. Być może uznali, że to dla nich za duże ryzyko. Ich
    prawo - w końcu dobry ratownik, to jednak żywy ratownik. Natomiast jakoś
    wątpię, żeby się nie zabrali do udzielania pomocy, jak już byli na
    brzegu. Chyba że jakieś krawężniki, to oni rzeczywiście moga nie mieć
    pojęcia jak to się robi.

    Shrek.

  • 373. Data: 2014-12-25 08:41:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-20 21:51, k...@g...com wrote:

    > Policji takie uprawnienie nie jest specjalnie potrzebne. Bo jak ktoś zgłaszał że
    słyszał strzały albo że jest wypadek to policja może przyjechać jako ostatnia.

    Jasne - w wypadku strzelaniny sytuację ogarną przypadkowi gapie, a jak
    ich wystrzelają, to w odwodzie są jeszcze sanitariusze. Policja jest od
    tego, żeby ładne kształty ciał na chodniku odrysować i takie fajne
    tabliczki z numerkami poustawiać przy łuskach i śladach krwi - i zrobią
    trochę zdjęć, żeby było jak na filmach;)

    Kogutek, czyś ty się upił, czy z kimś na rozumy pozamieniałeś, bo w tym
    watku takie bzdury powtarzasz, że szkoda gadać. Chyba nie pijesz kilka
    dni z rzędu?

    Shrek.

  • 374. Data: 2014-12-25 09:23:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-24 o 13:59, Shrek pisze:
    > Możesz się conajwyżej zastanawiać, jak najlepiej wyciągnąć i pominąć
    > oddechy jak nie masz maski i boisz się zakażenia.

    Jakieś ważne międzynarodowe gremium orzekło, że obecnie obowiązującą i
    wystarczającą metodą ratowania są same uciśnięcia bez wdechów.

    Wyciąg z neta:

    1. Zarówno wytyczne Europejskiej Rady Resuscytacji, jak i American Heart
    Association nie wymagają sprawdzania tętna poszkodowanemu, a bardzo
    często nawet nie zaleca.
    2. Wdechy ratownicze (metoda "usta-usta") w przypadku akcji
    przeprowadzanej doraźnie, najczęściej przez niewykwalifikowaną osobę w
    tej dziedzinie mogą zostać pominięte, a nawet American Heart Association
    zaleca ich pominięcie.
    3. Badanie oddechu za pomocą lusterka w wielu przypadkach może powodować
    komplikacje i w niektórych warunkach pogodowych dawać fałszywe wyniki
    (badania University of Michigan).
    4. Badanie oddechu może być dodatkowo dokonane przez przyłożenie ucha do
    ust poszkodowanego, ale nie jest to wymagane.
    5. Europejska Rada Resuscytacji (w tym polski oddział) zamienia
    kolejność zaprezentowaną w odcinku, tj. najpierw zaleca sprawdzenie
    oddechu, a dopiero później wezwanie pomocy. Jednak American Heart
    Association, w mniemaniu moim i wielu specjalistów, słusznie nakazuje
    najpierw wezwanie pomocy, aby w czasie rozmowy z dyspozytorem sprawdzać
    oddech, dzięki czemu w tym czasie zostanie w naszym kierunku wysłana
    karetka.
    6. Pamiętaj, że wprowadzanie zamieszania i niepotrzebnych rozważań może
    powodować problemy z zapamiętaniem kolejności i właściwej procedury
    przez ludzi. Zarówno europejska i amerykańska szkoła są zgodne -
    najważniejsze jest podjęcie akcji, a nie perfekcyjne jej przeprowadzenie.

    i video:
    https://www.youtube.com/watch?v=YrqY3lIS-QU

    --
    Liwiusz

  • 375. Data: 2014-12-25 10:28:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-25 09:23, Liwiusz wrote:

> [...]
    > przez ludzi. Zarówno europejska i amerykańska szkoła są zgodne -
    > najważniejsze jest podjęcie akcji, a nie perfekcyjne jej przeprowadzenie.

    No i to warto zapamiętać:

    1 - Najpierw zabezpieczenie miejsca - noc ni pomożesz jak ci w dupę
    wjedzie kolejny samochód.

    2 - Wezwanie pomocy, jak są inni to najlepiej niech oni się tym zajmą -
    z tym że nie "niech ktoś zadzwoni po karetkę" a "pani w czerwonej kurtce
    dzwoni na 112 - jak już zadzwoni, niech powie co ustaliła" (jak ktoś ma
    zadzwonić, to albo zadzwonią wszyscy i podadzą sprzeczne dane, albo
    nikt, jak "pani w czerwonej kurtce", to po pierwsze zadzwoni, pod
    drugie ma powiedzić co ustaliła - w sumie głównie po to, żebyś wiedział,
    że rzeczywiście pomoc wezwała)

    3 - Sprawdzenie oddechu,

    4- jeśli nie sprawdzenie drożności dróg oddechowych,

    5 - jeśli dalej nie to "pompujesz" 30 uciśnięć na mostek, 2 oddechy -
    jak nie masz maski, lub nie umiesz to możesz sobie darować. Jak są inni
    poproś kogoś o pomoc.

    I to wszystko - możesz się dokształacać o tym, że jak dziecko to
    zaczynasz od wdechów (chyba 5), o tym jak usztywniać złamania itd. Ale
    to tak naprawdę mało ważne - ważnie, żeby przeprowadzić resuscytacje i
    ewentualnie hamować duże krwotoki (normalnie bandażem do skutku).

    Więc zapamiętać te kilka prostych punktów i z pateczki wyrzucić smieci
    jak woda utleniona, a wrzucić kilka bandaży, gazę i kilka maseczek za
    3PLN/sztuka. I przestać pieprzyć, że nie powinno się nic robić (to nie
    do ciebie);)

    I mieć nadzieję, że jak ty będziesz siedział nieprzytommy w aucie, to
    ktoś z tych co będą cie mijać, przeczytał kiedyś taki tekst, lub wbili
    mu go na kursie prawka.

    PS - wiem łatwo się pisze, ja na szczęście nie musiałem sprawdzać
    inaczej niż na fantomach. Podobno pomaga przypomnienie sobie ostatniego
    punktu;)

    Shrek.

    Shrek.

  • 376. Data: 2014-12-25 13:21:52
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 grudnia 2014 08:41:07 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > Kogutek, czyś ty się upił, czy z kimś na rozumy pozamieniałeś, bo w tym
    > watku takie bzdury powtarzasz, że szkoda gadać. Chyba nie pijesz kilka

    Sugerujesz że policja wie przed o każdej strzelaninie i każdym nożowniku? Jak ktoś do
    nich dzwoni to mówi że słyszał strzały. Czas przeszły dokonany. Tamci jechali do
    awantury w knajpie. Jakieś bandziory z importowanymi włącznie pobiły się na noże. Po
    co do takich szybko dojechać?

  • 377. Data: 2014-12-25 13:38:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-17 14:22, Pszemol wrote:

    > Skąd się u Was bierze przekonanie, że policja ma jechac powoli i uważnie
    > do wezwania? Przecież to jakiś poroniony pomysł...

    Policja (i nie tylko) ma jechać do wezwania, tak żeby nikomu nie zrobić
    krzywdy. Jak dokładnie? Siłą rzeczy tak, jak oceni to kierowca radiowozu
    (no bo niby kto inny ma to oceniać). Jak oceni błędnie i jednak kogoś
    potrąci na pasach, to jest to wypadek jak każdy inny i kierowca ponosi
    konsekwencje jak każdy inny. Koniec.

    Shrek

  • 378. Data: 2014-12-25 13:41:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-20 18:13, Pszemol wrote:

    > A może co tydzień chodził nachlany i raz mu się nie udało :-(

    Może od tygodnia chodził ciągle zalany, może nie trzeźwiał od swojej
    osiemnastki... może. Ale przede wszystkim obowiązuje domniemanie
    niewinności, a po drugie bycie alkoholikiem ani bycie pod wpływem samo z
    siebie karane w Polsce nie jest. Jak jest w USA nie wiem i specjalnie
    mnie to nie interesuje.

    Shrek.

  • 379. Data: 2014-12-25 13:53:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-25 13:21, k...@g...com wrote:

    słyszał strzały albo że jest wypadek to policja może przyjechać jako ostatnia.

    > Sugerujesz że policja wie przed o każdej strzelaninie i każdym nożowniku?

    Nie... To ty sugerujesz, że policja do zgłoszenia o strzelaninie nie ma
    powodu się spieszyć i może sobie spokojnie przyjechać ostatnia. Ja mam
    przeciwne zdanie - policja powinna się pojawić jak najszybciej, a cała
    reszta powinna podjąć jak najdłuższe kroki w przeciwnym kierunku.

    > Jak ktoś do nich dzwoni to mówi że słyszał strzały. Czas przeszły dokonany.

    A to spoko - w sumie skoro już strzelali, to może w ogóle nie warto
    policji powiadamiać?

    > Tamci jechali do awantury w knajpie. Jakieś bandziory z importowanymi włącznie
    pobiły się na noże. Po co do takich szybko dojechać?

    Po to, żeby na przykład nie było płaczu, że policja nie zareagowała, a
    przypadkowy przechodzień dostał kosę (nie mówiąc już nic o samych
    uczestnikach - bo wcale nie jest takie oczywiste, że zasłużyli ka kosę
    wbitą w klatkę piersiową - pamiętaj, że jak dostaniesz wpierdol, to może
    się okazać, że byłeś uczestnikiem bójki).

    Sorry ja wolę jak policja zgarnia nożowników najszybciej jak się da, a
    nie biegają sobie oni radośnie po okolicy wymachując kosami. Akurat tu
    mieli jak najbardziej powód, żeby się spieszyć.

    Shrek

  • 380. Data: 2014-12-25 14:16:34
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 grudnia 2014 13:53:29 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > nie biegają sobie oni radośnie po okolicy wymachując kosami. Akurat tu
    > mieli jak najbardziej powód, żeby się spieszyć.

    Tez jestem zdania żeby Policja zgarniała wszystkich zagrażających innym i sobie jak
    najszybciej. Ale nie może przy okazji narażać niewinnych czy nie związanych ze
    sprawą, jak ten przejechany na pasach. Stara dobra zasada mówi że im komuś bardziej
    się spieszy tym ostrożniej powinien jechać. Przez ten wypadek nie dojechali. Czy
    kurwa tak trudno to zauważyć? Cała akcja z kogutami, uprzywilejowaniem itp poszła się
    zwyczajnie jebać. Wynik akcji. Jednemu z nożowników inny obciął palce, pieszy nie
    żyje, ranny kierowca samochodu, zniszczony samochód, w akcję ratunkową zaangażowane
    dodatkowe może potrzebne w innym miejscu środki, ludzie, sprzęt.