eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Date: Tue, 06 Sep 2011 13:22:37 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <j44vpq$2gl$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host942310250.microchip.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1315308154 2581 94.231.0.250 (6 Sep 2011 11:22:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Sep 2011 11:22:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.1) Gecko/20110830 Thunderbird/6.0.1
    In-Reply-To: <5...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2396349
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze:
    > specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
    > wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
    > na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
    > cylindrze sa zamkniete!
    > o cooo chozzzzi?
    > przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
    > hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
    > nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
    > eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
    > czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
    > czyli tak lepiej niz dopuscic do swistawki powietrznej nad klawiatura?
    >
    Lepiej jest jak są zamknięte.
    Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2
    cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami
    pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu
    można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co
    innego.
    Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte.
    Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część
    energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez
    przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach.
    Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia,
    natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja
    spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji
    zamieniają na pracę).
    Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3.

    Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już
    inne negatywne kwestie otwartych zaworów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: