  • 81. Data: 2011-11-09 08:46:01
    Temat: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2011 14:06, Myjk pisze:
    > Tue, 08 Nov 2011 13:24:21 +0100, Andrzej Lawa

    > Polemizowałbym.
    > Natomiast komedie chętnie czutuję -- bawią do łez.

    Czutuj dalej, cokolwiek to znaczy.

  • 82. Data: 2011-11-09 11:03:10
    Temat: Re: zwierzeta le?ne na drodze
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przy 70 tez, a nie chodzi o to zeby jechac 50.

    Przede wszystkim trzeba sobie zdawać sprawę, że przy wyższej prędkości
    zostaje za mało czasu na skuteczne zahamowanie przed przeszkodą.

    > no to trzeba przerabiac drogi na bezpieczniejsze :-)

    Przerabiamy. Szkoda tylko, że najbezpieczniejsze są i będą tak drogie.

    > Wypadkow ubylo sporo ... m.in. pewnie dlatego ze juz nie ma nieoswietlonych
    > pieszych na drogach.

    Do tego pojawiło się sporo rond, dużo miejsc z zakazem wyprzedzania,
    dużo fotoradarów - to wszystko się przekłada na mniejszą ilość wypadków.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 83. Data: 2011-11-09 11:09:30
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-08 18:30, Deflegmator pisze:

    > To sobie obejrzyj, akcja zaczyna się tak koło 1.15:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=wG5Gv8E9LZU&feature=r
    elated

    > I wyobraź sobie teraz noc i większą (czytaj - normalną :)) prędkość.
    > Tyle na temat leśnych zwierząt.

    Andrzej na to nie odpowie, bo nie jest zgodne z jego z góry założoną teorią.

    A.

  • 84. Data: 2011-11-09 11:10:33
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-08 20:48, Artur Maśląg pisze:
    [...]
    > jednak zwalniam i to nie poniżej 120km/h, a ograniczeń
    [...]

    Jak możesz zwalniać z prędkości, których nigdy nie osiągasz?

    A.

  • 85. Data: 2011-11-09 11:15:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-08 16:29, Deflegmator pisze:

    > Nie wierzę, że ktoś może takie brednie wypisywać. Jechałeś kiedyś

    Spokojnie to Artur, on tylko jeździ skuterem. Ale lubi sobie coś
    powymyślać. Głownie specjalizuje się w motocyklach ale o zwierzętach jak
    widać też coś nie coś "wie".

    A.

  • 86. Data: 2011-11-09 12:20:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2011, Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2011-11-08 15:50, J.F pisze:
    > (...)
    >
    > To zupełnie jak taki jeden rowerzysta - stoję na skrzyżowaniu, a ten
    > w przechyle ciągnie twardo po kursie kolizyjnym ;)

    ...zdążyłeś uciec?? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2011-11-09 12:28:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    W dniu 09.11.2011 07:56, J.F. pisze:

    >Dasz pieniądze? ;->

    No przeciez daje regularnie. W benzynie, w akcyzie, w innych
    podatkach. Tylko maja na robotnikow drogowych isc a nie na zasilki dla
    bezrobotnych :-)

    Ale w sumie o co innego chodzi - od Niemca mozna wymagac powolnej
    jazdy, bo to tylko kilkanascie km do autostrady.
    W Polsce to bylby koszmar.

    >Tak, kamizelki też sporo dają. Heh - może pozakładać zwierzynie
    >odblaskowe opaski na szyje? ;->

    Zmodyfikowac genetycznie, niech swieca :-)

  • 88. Data: 2011-11-09 12:33:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-08 23:09, Deflegmator pisze:
    (...)
    > wskoczy bezpośrednio pod pojazd. A z tym bywa różnie. Oczywiście wiem,
    > że "bezpośrednio" może znaczyć coś innego przy 150 km/h, niż przy 60.
    > ;)

    Cieszę się, że to zauważyłeś - tym bardziej, że drogi o dopuszczalnych
    prędkościach tych wyższych są zabezpieczone przed zwierzyną nagle
    wypadającą z boku.

    > W leśnej gęstwinie jednak to jest i tak iluzoryczne.

    W leśnej gęstwinie nie jeździ się 150km/h.

    > Jeśli pech
    > zechce, to zwierzak wyskoczy sekundę wcześniej i też nie zostawi ci
    > szansy na hamowanie - nawet przy sześćdziesiątce.

    Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest minimalne i nawet
    w przypadku skrajnym bez hamowania sytuacja będzie dużo
    bezpieczniejsza i przewidywalna niż przy 100km/h.

    > Odróżniasz las od pola?

    To na filmiku to było pole? Wydawało mi się, ze pole inaczej
    wygląda.

    > Nie są częste, ale określenie "mocno teoretyczne" stawia je w rzędzie
    > prawie niemożliwych, moim zdaniem.

    "Mocno teoretyczne" to są właśnie te wtargnięcia 0,5 metra przed
    samochodem.

    > "Mocno teoretyczna" to jest śmierć
    > od uderzenia meteorytu.

    Ta jest teoretyczna.

    > W lesie niezbyt, bo to zazwyczaj loteria.

    Gdyby to była loteria to prawdopodobieństwo byłoby określone i w
    zasadzie stałe. Na szczęście można zrobić parę rzeczy, które
    prawdopodobieństwo uderzenia/skutków spotkania z dzikim zwierzęciem
    przesunąć w granice, które można uznać za bezpieczne. Wyeliminować
    się nie da, ale to chyba oczywiste.

    > Chyba, że masz termowizję w
    > kasku, jak pilot myśliwca i faktycznie widzisz z daleka te wszystkie
    > zwierzęta. W takim razie gratuluję auta. :)

    Skoro mam w kasku to raczej nie zasługa samochodu - da się adoptować
    do każdego pojazdu.

    > Ale ja pytałem o motocyklistów całkiem bez ironii, mimo emotki. Jak
    > szybko, twoim zdaniem, wolno im jeździć w nocy w lesie?

    Co ja mam do tego ile im wolno? Tyle ile przepisy stanowią.
    Ile jechać należy to już zależy od konkretnej sytuacji.

    > No to podaj jakąś uniwersalną, bezpieczną prędkość. Ciekawym bardzo.

    Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna, bezpieczna prędkość.

  • 89. Data: 2011-11-09 13:16:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-09 12:28, J.F pisze:

    > No przeciez daje regularnie. W benzynie, w akcyzie, w innych podatkach.
    > Tylko maja na robotnikow drogowych isc a nie na zasilki dla bezrobotnych
    > :-)

    Idą, ale mamy najdroższą siłę roboczą na świecie. Więc jest jak jest.

    A.

  • 90. Data: 2011-11-09 13:18:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2011 11:09, Arek pisze:

    elated

    > Andrzej na to nie odpowie, bo nie jest zgodne z jego z góry założoną
    > teorią.

    1. nie odpowiem teraz, bo nie mogę o tak sobie filmików w robocie
    oglądać (jak jesteś bezrobotny to inna sprawa)

    2. aruś, kłamliwy chujku - mógłbyś nie imputować mi swojej mentalności?

    3. jak wcześniej pisałem odnosiłem się do leśnej zwierzyny, z którą
    miewam po drodze do czynienia - z łosi widuję tylko "łosie" za
    kierownicą - i w zakresie zwierzyny leśnej z którą miałem do czynienia
    swoją "wersję" podtrzymam