  • 81. Data: 2016-04-05 15:39:21
    Temat: Re: kierunkowskazy
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    news:5703bdd7$0$22825$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Albo i nie, bo kierowca "sygnalizowal" jazde prosto ...
    >
    > J.

    Wymuszenie pierwszeństwa jest ustalane na podstawie
    oznakowania skrzyzowania i nie zależy od kierunkowskazów.

  • 82. Data: 2016-04-05 15:52:08
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ustawe znasz.
    > Przyznasz tez chyba, ze zakret sluzy do zmiany kierunku.
    >
    > Wiec teraz trzeba glebszego uzasadnienia, ze w swietle ustawy zakret
    > nie zmienia kierunku ruchu, choc nie jest to jasno zapisane :-)

    skoro nie ma definicji zmiany kierunku to stosuje się słownikową. Więc
    trzeba mrugać na kązdym zakręcie :)

    > Albo i nie, bo kierowca "sygnalizowal" jazde prosto ...

    nic nie sygnalizował więc wyjeżdżający ma obowiązek poczekać aż się
    sytuacja wyjasni :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 83. Data: 2016-04-05 15:53:44
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.04.2016 o 14:41 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > A w takiej sytuacji:
    > http://tinyurl.com/z294ybg

    No chyba są dwie prosto. Ale skoro ta prawa prosto jest jednokierunkowa to
    nie ma problemu.

    --
    SW3
    ----

  • 84. Data: 2016-04-05 16:11:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    [...]

    > Na zakrecie drogi malować co 100 m "Nie uzywać kierunkowskazów".
    > Przygłupy byłyby usatysfakcjonowane, przy okazji ostrzeżenie o zakręcie.

    Brak argumentów merytorycznych zaczynasz chamstwem przykrywać...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2016-04-05 16:12:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    [...]

    > Ale jest zapis, że masz zasygnalizować zawczasu i wyraźnie
    > zamiar zmiany kierunku jazdy.

    Po raz n-ty - dlaczego nie sygnalizujesz zmiany kierunku jazdy na
    zakrętach? Przepis nie ogranicza sygnalizacji do skrzyżowań.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2016-04-05 16:23:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >skoro nie ma definicji zmiany kierunku to stosuje się słownikową.
    >Więc
    >trzeba mrugać na kązdym zakręcie :)

    A kto mowi, ze nie ?
    I na jakiej podstawie mowi ? :-)

    >nic nie sygnalizował więc wyjeżdżający ma obowiązek poczekać aż się
    >sytuacja wyjasni :)

    Nie, ma prawo sie spodziewac, ze pojedzie prosto. I moze ruszac, bo
    nie musi nikomu ustepowac.

    Kamera wskazana :-)

    J.

  • 87. Data: 2016-04-05 16:29:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > A kto mowi, ze nie ?
    > I na jakiej podstawie mowi ? :-)

    słownika :)

    > Nie, ma prawo sie spodziewac, ze pojedzie prosto. I moze ruszac, bo
    > nie musi nikomu ustepowac.

    nie. w najgorszym wypadku niemrugający może dostać mandat za niemruganie
    a ten z podporządkowanej za wymuszenie

  • 88. Data: 2016-04-05 16:30:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello Ignacy,

    >Po raz n-ty - dlaczego nie sygnalizujesz zmiany kierunku jazdy na
    >zakrętach? Przepis nie ogranicza sygnalizacji do skrzyżowań.

    Ale skad wiesz, ze nie nalezy sygnalizowac ?

    J.

  • 89. Data: 2016-04-05 16:38:34
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    > skoro nie ma definicji zmiany kierunku to stosuje się słownikową. Więc
    > trzeba mrugać na kązdym zakręcie :)

    A kto/co upoważnia cię do używania kierunku geograficznego,
    słonecznego, kompasowego, itd. itp.
    Przecież chodzi o Prawo o Ruchu Drogowym.
    Art. 22.2 PoRD dokładnie opisuje w jaki sposób odbywa się
    zmiana kierunku jazdy, czyli należy odpowiednio ustawic się,
    to znaczy, że zmiana kierunku jazdy może nastąpić TYLKO
    NA SKRZYŻOWANIU.
    Zmiana kierunku jazdy nie występuje podczas jazdy na łuku drogi,
    lub na zakręcie drogi i w takiej sytuacji nie używamy kierunkowskazu.

  • 90. Data: 2016-04-05 16:49:02
    Temat: Re: zmiana kierunku jazdy.
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:815084155.20160405161240@pik-net.pl.invalid...

> [...]

    > Po raz n-ty - dlaczego nie sygnalizujesz zmiany kierunku jazdy na
    > zakrętach? Przepis nie ogranicza sygnalizacji do skrzyżowań.

    PoRD ogranicza sygnalizację do skrzyżowań.
    Bo zmiana kierunku geograficznego jazdy nie jest zmianą
    kierunku jazdy opisaną w art.22.2 PoRD.