  • 91. Data: 2016-04-05 16:49:36
    Temat: Re: kierunkowskazy
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ignacy wrote:

    > A kto/co upoważnia cię do używania kierunku geograficznego,
    > słonecznego, kompasowego, itd. itp.
    > Przecież chodzi o Prawo o Ruchu Drogowym.
    > Art. 22.2 PoRD dokładnie opisuje w jaki sposób odbywa się
    > zmiana kierunku jazdy, czyli należy odpowiednio ustawic się,
    > to znaczy, że zmiana kierunku jazdy może nastąpić TYLKO
    > NA SKRZYŻOWANIU.
    > Zmiana kierunku jazdy nie występuje podczas jazdy na łuku drogi,
    > lub na zakręcie drogi i w takiej sytuacji nie używamy kierunkowskazu.

    wskaż który punkt art 22, lub jakiegokolwiek innego, podaje definicję
    zmiany kierunku ruchu. Ale konkretnie z cytatem

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 92. Data: 2016-04-05 16:50:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Apr 2016 16:38:34 +0200, Ignacy

    > Art. 22.2 PoRD dokładnie opisuje w jaki sposób odbywa się
    > zmiana kierunku jazdy, czyli należy odpowiednio ustawic się,
    > to znaczy, że zmiana kierunku jazdy może nastąpić TYLKO
    > NA SKRZYŻOWANIU.

    Występuje *między* *innymi* na skrzyżowaniu, a nie _tylko_ na skrzyżowaniu.
    Te inne miejsca zmiany kierunku wg prawa to na przykład skręt na miejsce
    parkingowe, zawracanie na drodze dwukierunkowej, skręt na posesje czy
    obiekt przy drodze. Naturalnie jazda po łuku nie jest zmianą kierunku w
    świetle prawa, a skręt na skrzyżowaniu zdecydowanie JEST -- niezależnie od
    tego co znaki pokazują (bo raz pokazują tak, a innego dnia mogą pokazywać
    inaczej) -- ale żeby to zrozumieć, to trzeba jednak trochę pomyśleć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2016-04-05 16:51:40
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy.
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:147276444.20160405161107@pik-net.pl.invalid...
    > Hello Ignacy,
    >
    > Tuesday, April 5, 2016, 2:45:52 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Brak argumentów merytorycznych zaczynasz chamstwem przykrywać...
    >
    > RoMan

    Przepraszam, jeżeli tak to odebrałeś.
    To raczej miał być żart.

  • 94. Data: 2016-04-05 16:54:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Ale skad wiesz, ze nie nalezy sygnalizowac ?

    Nie wiem - nie mogę odnaleźć źródła ,,jazda zgodna z przebiegiem
    drogi nie jest zmianą kierunku jazdy".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 95. Data: 2016-04-05 16:55:03
    Temat: Re: zmiana kierunku jazdy.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    > PoRD ogranicza sygnalizację do skrzyżowań.

    W życia! Oddaj prawo jazdy!

    > Bo zmiana kierunku geograficznego jazdy nie jest zmianą
    > kierunku jazdy opisaną w art.22.2 PoRD.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2016-04-05 17:00:07
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    > wskaż który punkt art 22, lub jakiegokolwiek innego, podaje definicję
    > zmiany kierunku ruchu. Ale konkretnie z cytatem

    W PoRD nie ma definicji i musimy używać to co jest.

  • 97. Data: 2016-04-05 17:08:54
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:1257109849.20160405165503@pik-net.pl.invalid...

    > W życia! Oddaj prawo jazdy!

    No dobra, nie wymieniłem jeszcze paru mniej istotnych
    miejsc, gdzie można wjechać. W innym poście Myjk
    już to dopisał.

    > Ale masz jakieś wsparcie?
    >
    > RoMan

    Tam jest napisane, że należy odpowiednio sie ustawić,
    a na zakręcie drogi tego się nie robi.

  • 98. Data: 2016-04-05 17:51:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-05 o 14:49, r...@k...pl pisze:
    > A w ogóle ktoś byłby zainteresowany twoimi kierunkowskazami przy jeździe prosto
    > i lekko w lewo? ":)
    Oczywiście, że byłby. Każdy, kto wyjeżdża z tej drogi po prawej stronie
    i skręca w prawo chciałby wiedzieć, czy delikwent jadący z kierunku, jak
    patrzy kamera pojedzie prosto, bo wtedy musi go przepuścić, a nie jest w
    stanie tego wywnioskować po kierunkowskazach.
    Jacek

  • 99. Data: 2016-04-05 18:00:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 05.04.2016 16:38, Ignacy wrote:

    > Art. 22.2 PoRD dokładnie opisuje w jaki sposób odbywa się
    > zmiana kierunku jazdy, czyli należy odpowiednio ustawic się,
    > to znaczy, że zmiana kierunku jazdy może nastąpić TYLKO
    > NA SKRZYŻOWANIU.

    BZdura - a jak skrecę na parking, w osiedlówkę, do lasu, zawrócę to nie
    zmieniam kierunku i nie muszę mrugać bo nie ma skrzyżowania?

    Shrek

  • 100. Data: 2016-04-05 18:26:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 14:22, Ignacy pisze:

    > ty i paru podobnych nie wie co znaczy sygnalizowanie
    > zamiaru zmiany kierunku jazdy. Nie dotyczy to wszystkich.

    A ty zamiast napisać konkretnie, jaka jest twoja argumentacja chowasz
    się za ogólnikami "jest przepis w PoRD".

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm