  • 70. Data: 2016-04-05 14:45:52
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > http://tinyurl.com/z294ybg

    LOL!!! dobre:)
    jechałbym bez kierunkowskazu ale czy to w zgodzie z przepisami?

  • 72. Data: 2016-04-05 14:46:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Apr 2016 14:08:33 +0200, w <ne09s8$3m9$2@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

    > cały czas chcę znaleźć wzorzec zachowania w oparciu o znaki drogowe a
    > nie w zależności od fizycznego ułożenia dróg. chodzi mi o ścisłą a nie
    > swobodną interpretację przepisu

    To daj sobie spokój :). Znaki często pokazują skrzyżowanie pod kątem 90st jak
    na obrazku, a na drodze to jeden z najłagodniejszych łuków.

  • 73. Data: 2016-04-05 14:46:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Apr 2016 14:03:49 +0200, w <5703a9ad$0$688$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Ignacy" <j...@d...hg> napisał(-a):

    > czyli praktycznie jest to zmiana kierunku jazdy w prawo.
    > Jazda drogą główną jest w tym miejscu jazdą na wprost.

    Czyli znak kłamie :)))

  • 74. Data: 2016-04-05 14:49:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Apr 2016 14:41:12 +0200, w <ne0bp9$7vg$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

    > radźcie mistrzowie, jak włączać, gdy nie ma kierunkowskazu "skręcam
    > lekko" i osobnego "skręcam mocniej"?

    A w ogóle ktoś byłby zainteresowany twoimi kierunkowskazami przy jeździe prosto
    i lekko w lewo? ":)

  • 75. Data: 2016-04-05 14:51:53
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:938401683.20160405143917@pik-net.pl.invalid...

    > Nie ma takiego zapisu w prawie.
    >
    > RoMan

    Ale jest zapis, że masz zasygnalizować zawczasu i wyraźnie
    zamiar zmiany kierunku jazdy.

  • 76. Data: 2016-04-05 15:03:22
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    > Czyli znak kłamie :)))

    Nie, znak nie kłamie, tylko ma inną rolę do spełnienia.
    Znak drogowy nie oznacza który kierunkowskaz włączyć, lub nie.

    PoRD wymaga, aby to kierowca decydował o uzyciu kierunkowskazów
    w sytuacji zamiaru zmiany kierunku jazdy.

  • 77. Data: 2016-04-05 15:17:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ignacy wrote:

> [...]
    a.pl...

    > A ty jesteś pilotem, albo kapitanem statku ?
    > Może lepiej skupić się na kierowaniu samochodem.
    >
    > W PoRD nic nie ma o sygnalizowaniu zamiaru skrętu kierownicą.

    skret kierownicą prowadzi do zmiany kierunku jazdy. Więc trzebaby
    sygnalizować.

    No chyba, że masz obrót luzu na kierownicy

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2016-04-05 15:19:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    sirapacz wrote:

    > google.pl/maps/place/Jab%C5%82oniowa,+05-520+S%C5%82
    omczyn/@52.064235,21.1524646,3a,60y,138.83h,90t/data
    =!3m6!1e1!3m4!1sZiYApiefF5aZ1EktZ5XKmg!2e0!7i13312!8
    i6656!4m2!3m1!1s0x47192913557ec54d:0x294e2fb0ee2c5a2
    5

    > toteż mrugam bo obawiam się błędnej interpretacji samochodu z
    > podporządkowanej i wjechania mi w bok mimo, że ja na pierwszeństwie
    > jestem.... ale to zdrowy rozsądek a mnie chodzi o zgodność z przepisami.

    zgodnie z przepisami toby trzeba było porądnie skrzyżowanie oznaczyć.
    pewnie z 50tysi by poszło :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 79. Data: 2016-04-05 15:20:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Ale pas zmienia kierunek.
    > Nadal poprosimy o cytat z ustawy, ze w tym przypadku zmiana kierunku
    > nie zachodzi :-)

    to ja poproszę cytat z ustawy że zachodzi

    > No, mowimy o przypadku gdy droga glowna skreca na skrzyzowaniu, np w
    > lewo, ty jedziesz ta droga, nie migasz, bo uwazasz ze nie trzeba, z
    > przeciwka stoi kierowca i rusza, bo jedzie prosto ...

    i jest winien kolizji bo wymusił pierwszeństwo :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 80. Data: 2016-04-05 15:29:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >to ja poproszę cytat z ustawy że zachodzi

    Ustawe znasz.
    Przyznasz tez chyba, ze zakret sluzy do zmiany kierunku.

    Wiec teraz trzeba glebszego uzasadnienia, ze w swietle ustawy zakret
    nie zmienia kierunku ruchu, choc nie jest to jasno zapisane :-)

    >i jest winien kolizji bo wymusił pierwszeństwo :)

    Albo i nie, bo kierowca "sygnalizowal" jazde prosto ...

    J.