  • 21. Data: 2012-09-30 10:26:47
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:

    > jak najbardziej poważnie
    > golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)
    >
    > Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
    > i tym podobne urban-legend-perdoły.
    >
    > Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
    > zobaczymy.
    >
    > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
    > 15w40 za 78zł
    >
    > Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

    Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie
    przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi)
    się pojawić.

  • 22. Data: 2012-09-30 10:27:53
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    > 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
    > Lepiej będzie zimą.

    a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być
    pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę!

  • 23. Data: 2012-09-30 10:29:25
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34,
    PiteR pisze:

    > <cite>
    > </cite>
    >
    > Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
    > Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.

    Słonecznikowy podwójnie tłoczony będzie najlepszy! Uszczelki margaryną
    potraktuj. Smarowanie i szczelność zapewnione!

  • 24. Data: 2012-09-30 10:32:00
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze:

    > No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem.
    > Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym
    > szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka
    > ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer
    > zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej).
    >
    > Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany
    > Volvo? niby dlaczego?).
    > Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.
    Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy
    olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
    Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.

  • 25. Data: 2012-09-30 10:33:05
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze:

    > trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego
    >
    > jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
    > jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

    Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda?

  • 26. Data: 2012-09-30 10:34:33
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze:

> [...]
    >
    > Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr
    > jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek.
    > Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma
    > możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się
    > rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi
    > najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie.
    >
    > Tutaj rysunek na który się powołuję.
    > http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

    > Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc.
    > Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co

    A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po
    olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z
    filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki
    producent.

  • 27. Data: 2012-09-30 10:39:08
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.

    Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować.

    > Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy
    > olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
    > Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.

    Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się
    mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i
    mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła.
    W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba
    będzie zdecydować co z tym zrobić.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2012-09-30 10:40:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z
    > filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki

    No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale
    kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 29. Data: 2012-09-30 10:43:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:

    > chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi
    > i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować
    > ciśnienie.

    możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje

    miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien
    filtr i pomogło.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 30. Data: 2012-09-30 10:44:27
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:

    > Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    > Nie ma co więcej kombinować.

    Ja Ci mówie doczytaj. 10W może być olejem mineralnym!15W może być olejem
    full syntetic.

    http://amerykany.pl/view/2415
    http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i
    -normy-olejowe.html

    Skoro producent napisał że ma być 15w40 a ty będziesz zalewał 10W to
    chcesz być mądrzejszy od niego, w zależności jak Ci się uda(bo rozumiem
    powinieneś stosować się do intstrukcji) to Ci się cos rozleci albo nie.
    Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
    zalania.