  • 11. Data: 2012-09-29 20:31:38
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:

    > jak najbardziej poważnie
    > golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)
    >
    > Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
    > i tym podobne urban-legend-perdoły.

    10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
    Lepiej będzie zimą.

    > Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
    > zobaczymy.

    Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić.

    > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
    > 15w40 za 78zł

    Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

    > Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

    Za 78zł kupisz 5w40.

  • 12. Data: 2012-09-29 20:34:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:

    > Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

    piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 13. Data: 2012-09-29 20:38:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

    > piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

    zaguglałem

    http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+
    super+2000+10w40

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 14. Data: 2012-09-29 21:12:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:

    > piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

    <cite>
    > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
    > 15w40 za 78zł
    </cite>

    Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
    Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.

  • 15. Data: 2012-09-29 22:24:09
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
    > i tym podobne urban-legend-perdoły.
    >
    > Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
    > zobaczymy.

    No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem.
    Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym
    szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka
    ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer
    zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej).

    Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany
    Volvo? niby dlaczego?).
    Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2012-09-29 22:35:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:

    > Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

    Jaki masz filtr oleju?

    wypróbuj Mann lub Hengst

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 17. Data: 2012-09-29 23:55:42
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    PiteR pisze:

    > Jaki masz filtr oleju?
    >
    > wypróbuj Mann lub Hengst

    Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie.
    Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2012-09-30 01:49:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:

    > Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy
    > przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być
    > zapchany?

    trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego

    jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
    jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 19. Data: 2012-09-30 09:41:09
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego

    Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania.

    Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr
    jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek.
    Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma
    możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się
    rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi
    najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie.

    Tutaj rysunek na który się powołuję.
    http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

    > jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
    > jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

    Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc.
    Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co
    mam :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2012-09-30 10:23:16
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak:
    >

    > ^Jasio
    >
    > wiek 25 lat
    > przebieg 347kkm
    > olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od
    > nowości niezmieniany)
    > czy mogę wlać 10w40?
    >
    > gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)
    >

    > ^ojciec
    >
    > - bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;)
    > - bo bendem pogromcom mitów ;)

    60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać.
    Odrazu nic nie wybuchnie.