  • 1. Data: 2009-11-30 10:18:26
    Temat: źle wgrany bios
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Witam

    Źle wgrany bios, komp nie wstaje, płyta Asus P4B.
    Da się coś z tym zrobić jeszcze czy wyrzucić?

    Coś czytałem że przy Ami zmienia się plik biosu na AMIBOOT.ROM i
    startuje z klawiszami Ctr+Home.

    Może przy mojej płycie są możliwe podobne tricki?

    pzdr
    Zyga

  • 2. Data: 2009-11-30 15:01:35
    Temat: Re: źle wgrany bios
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Zyga" napisał:
> [...]
    > z klawiszami Ctr+Home.
    > Może przy mojej płycie są możliwe podobne tricki?

    to zależy od twojej płty, czy ona takie coś poitrafi, jeśli tak to
    powinieneś mieć to opisane w dokumentacji, albo poszukać w necie, ale często
    płyty mają możliwość wgrania biosu z płyty/dyskietki w razie uszkodzenia,
    problem w tym że nie ma jednego standardu, jednym wystarcza plik
    AMIBOOT.ROM, inne dyskietki startowej z wgranym dosem i odpowiednim
    programem flaszującym, inne jeszcze cuś innego, a inne takiej możliwości po
    prostu nie posiadają:O(

    w każdym razie jak twoja płyta takiej możliwości nie ma to pozostaje jeszcze
    opcja zakupienia twojej kości biosu z wrganiem biosu twojej płyty (można
    znależć w necie takie usługi i są dość tanie) wtedy zamawiasz i wymieniasz
    kostkę i po ptakach, bo wyżucanie płyty z powodu uszkodzenia biosu jest
    bardzo niepoważne, ale dość częste:O)

  • 3. Data: 2009-11-30 15:15:05
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Papa Smurfs pisze:

    > to zależy od twojej płty, czy ona takie coś poitrafi, jeśli tak to
    > powinieneś mieć to opisane w dokumentacji,

    Za manualem płyty:
    If the Flash Memory Writer utility is not able to
    successfully update a complete BIOS file, the system may not boot. If
    this happens, call the ASUS service center for support.

    > w każdym razie jak twoja płyta takiej możliwości nie ma to pozostaje
    > jeszcze
    > opcja zakupienia twojej kości biosu z wrganiem biosu twojej płyty

    po co kupować kość? przecież kość jest.

    (można
    > znależć w necie takie usługi i są dość tanie)

    Ceny w necie widziałem 25pln za wgranie biosu.

    wtedy zamawiasz i wymieniasz
    > kostkę i po ptakach, bo wyżucanie płyty z powodu uszkodzenia biosu jest
    > bardzo niepoważne, ale dość częste:O)

    gdy wartość wgrania biosu przewyższa cenę płyty to jest to całkiem
    rozsądne.

  • 4. Data: 2009-11-30 16:09:03
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Zyga" napisał:
    > Za manualem płyty:
    > If the Flash Memory Writer utility is not able to
    > successfully update a complete BIOS file, the system may not boot. If
    > this happens, call the ASUS service center for support.

    no to "call the ASUS service center for support" powodzenia:O)
    poszukaj w sieci, wpisz w google nazwę swojej płyty i bios i te sprawy, coś
    moze znajdziesz

    > po co kupować kość? przecież kość jest.

    tak, tylko musiał byś ją teraz temu komuś, kto je nagrywa wysłać pocztą,
    więc taniej jest kupić nową z wgranym bioisem, takie osoby takie kości
    często posidają:O)

    > Ceny w necie widziałem 25pln za wgranie biosu.

    a nowa płyta chyba droższa?:O)

    > gdy wartość wgrania biosu przewyższa cenę płyty to jest to całkiem
    > rozsądne.

    to ile ta twoja płyta kosztowała?:O)

  • 5. Data: 2009-12-15 17:45:52
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Dla potomnych:

    Bios wlutowany w płytę naprawił mi za 20 zeta Pan Marek z Warszawy
    (allegro: danamarek http://allegro.pl/show_user.php?uid=1361253)

    polecam
    Zyga