  • 1. Data: 2009-11-29 23:52:11
    Temat: jaki PC do 2,5k PLN
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Określiłem sobie z grubsza na kartce konfig w cenie 2,5k PLN ale może
    mnie Grupa zaskoczy czymś ciekawym, więc nie zdradzę tajemnicy :)

    Priorytety: cena (nieprzekraczalne 2,5 tys. za jednostkę centralną), jak
    największa cisza w Idle, przyzwoita wydajność w 3d. Fanboye Intela
    pewnie polecą i5 a przeciwnicy - Phenoma II, więc jest dowolność ws CPU
    :)

    Co złożylibyście za taką cenę?

  • 2. Data: 2009-11-30 07:37:56
    Temat: Re: jaki PC do 2,5k PLN
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hev1k7$on0$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Michał napisał(a):

    > Określiłem sobie z grubsza na kartce konfig w cenie 2,5k PLN ale może
    > mnie Grupa zaskoczy czymś ciekawym, więc nie zdradzę tajemnicy :)
    >
    > Co złożylibyście za taką cenę?

    Mi wyszło 2347zł. Ale też nie zdradzę tajemnicy co tam umieściłem.
    Ale maszynę do pisania możesz kupić i za cenę <100zł. Przecież do tego
    celu szukasz komputera, nieprawdaż?

    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-30 07:44:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Kalinski napisał(a):

    > Mi wyszło 2347zł. Ale też nie zdradzę tajemnicy co tam umieściłem.

    Ja dojechałem w okolice 2800,- oczywiście licząc to co zawsze proponuję
    ;P

    j.

  • 4. Data: 2009-11-30 07:54:22
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Mi wyszło 2347zł. Ale też nie zdradzę tajemnicy co tam umieściłem.
    > Ale maszynę do pisania możesz kupić i za cenę <100zł. Przecież do tego
    > celu szukasz komputera, nieprawdaż?

    Faktycznie. A zastosowania typowo domowe, więc można strzelać w ciemno,
    że jeśli posadzi się tam system Windows, to najbardziej wymagającymi
    "zadaniami" będą gry, a jeśli Linux, to kompilacja jądra :)

  • 5. Data: 2009-11-30 19:19:20
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 30-11-2009 o 00:52 Michał napisał na pl.comp.pecet:

    > Fanboye Intela pewnie polecą i5 a przeciwnicy - Phenoma II

    Nieźle pojechałeś ... Zostali Ci jeszcze fanboye VIA.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 6. Data: 2009-12-01 09:56:57
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hevtsc$n4b$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Michał napisał(a):

    > Faktycznie. A zastosowania typowo domowe, więc można strzelać w ciemno,

    W domu (zadania typowo domowe) to używam komputera tylko w trybie
    tekstowym (ostatecznie czasami zajrzę do poczty - również w trybie
    tekstowym).

    > że jeśli posadzi się tam system Windows, to najbardziej wymagającymi
    > "zadaniami" będą gry, a jeśli Linux, to kompilacja jądra :)

    Kompilację jądra linuksowego wykonasz również na Pentium 166MHz,
    ale gra pod Windowsem nie pójdzie Ci na procku <2GHz (chyba, że jest
    to systemowy pasjans). Pomijam już kwestię ilości pamięci
    i karty graficznej (choć są wcale nie mniej ważne przy grach).

    Z Twoich opisów nie da się niczego dopasować. Kup cokolwiek.
    Najlepiej w jakimś sklepie gotowy (złożony) komputer - jeśli coś
    zacznie się z nim dziać, to nie będziesz miał problemów z diagnozowaniem
    sprzętu. Oddajesz do reklamacji i masz z głowy.
    W zastosowaniu "domowym" nie są krytyczna jakość podzespołów. Jeśli coś
    padnie, to można wymienić. Jeśli padnie dysk, to zainstalujesz sobie
    od nowa system.

    Zdecydowanie odradzam Ci składanie komputera z podzespołów.

    Jacek

  • 7. Data: 2009-12-01 10:51:05
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Z Twoich opisów nie da się niczego dopasować. Kup cokolwiek.

    Niepotrzebnie zostawiłem zbyt szerokie pole manewru. Wybrałem zatem coś
    takiego:

    i5-750 s1156
    Gigabyte GA-P55-UD3 P55
    A-Data XPG X-Series DDR3 Dual Chanel 4GB 2000 9-9-9-24
    Gigabyte HD5750 1GB 128 PCI-E GDDR5
    Seagate ST31000528AS 1000GB sATA II 32MB
    Be quiet! Pure Power L7-530W

    obudowa karta dźwiękowa i napęd optyczny ze starego komputera, system
    operacyjny również.

    > Najlepiej w jakimś sklepie gotowy (złożony) komputer - jeśli coś
    > zacznie się z nim dziać, to nie będziesz miał problemów z
    > diagnozowaniem
    > sprzętu. Oddajesz do reklamacji i masz z głowy.

    Mam z głowy komputer na średnio 3 tygodnie. Wolę więc samemu wyjąć moduł
    pamięci czy kartę i się przespacerować do znajomych, żeby sprawdzić czy
    są sprawne. A ze składaniem faktycznie intensywnego doświadczenia nie
    mam (jakiś zestaw raz na parę miesięcy), aczkolwiek sięga ono czasów
    486DX

    > W zastosowaniu "domowym" nie są krytyczna jakość podzespołów.

    Wiem. Priorytety określiłem w głównym wątku, więc wdzięczny będę za rady
    typu: jakie kupić ciche chłodzenie na podstawkę 1156, oraz sugestie
    odnośnie wyżej wymienionych podzespołów. Zostawiłem szerokie pole
    manewru, nie określając nawet producenta CPU, poprosiłem o przykładowy
    konfig w podanej cenie, ale jednocześnie zaznaczyłem, że komputer będzie
    miał szeroko pojęte zastosowanie domowe, z grami włącznie. Ktoś usilnie
    zaczął to interpretować, że komputera używa jedynie w trybie tekstowym -
    OK. Dla reszty userów domowych jest jeszcze flash na www zabijający
    nawet Venice 3200+ (stare) czy nowsze Atomy 1,6GHz, są filmy 1080p i są
    gry.

    > Zdecydowanie odradzam Ci składanie komputera z podzespołów.

    Dziękuję za wszystkie rady, aczkolwiek zastosuję się do wybranych. Wiem
    też, że do domu można złożyć/kupić komputer za 500 zł, lub za 7k zł i
    będzie OK. W tym przypadku chodzi o najlepszy wybór za 2,5k zł.

  • 8. Data: 2009-12-04 00:50:09
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > A-Data XPG X-Series DDR3 Dual Chanel 4GB 2000 9-9-9-24
    > Gigabyte HD5750 1GB 128 PCI-E GDDR5
    > Seagate ST31000528AS 1000GB sATA II 32MB

    proponuje dorzucic drugiego L7-530W
    i odpalic je w dualu.

  • 9. Data: 2009-12-04 08:07:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > A-Data XPG X-Series DDR3 Dual Chanel 4GB 2000 9-9-9-24
    > Gigabyte HD5750 1GB 128 PCI-E GDDR5
    > Seagate ST31000528AS 1000GB sATA II 32MB

    Osobiście zmieniłbym dysk twardy na Samsung EcoGreen lub WD Caviar Green.
    Wszystkie Seagate, z którymi miałem kontakt nie dało się zmienić AAM (już
    pomijam bug w firmware).
    Do reszty nie mogę się przyczepić.

  • 10. Data: 2009-12-04 19:45:35
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hfagk9$mbv$1@achot.icm.edu.pl>, qwerty napisał(a):

    > Osobiście zmieniłbym dysk twardy na Samsung EcoGreen lub WD Caviar Green.
    > Wszystkie Seagate, z którymi miałem kontakt nie dało się zmienić AAM

    Ja pod linuksem bez problemu modyfikuję dla Seagate (Barracuda 12)
    poleceniem hdparm.
    I działa. Dlatego na Twoim miejscu szukałbym przyczyny w wadliwym
    programie do modyfykacji AAM lub niedokładnym jego używaniu.

    Inna sprawa, że barracude 11 odradzam za wadliwy firmware. 12 działa
    poprawnie.

    Jacek