  • 231. Data: 2023-03-08 08:26:14
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-08 o 06:41, Shrek pisze:

    > Tak - własnie tak przejeżdza się właściwie każde rondo z "rondo" w
    > nazwie w wearszawie;) Wyjątki już podałem i z pamięci są cztery (co
    > wcale nie oznacza, że są to "typowe ronda").

    Nawet te końskie malutkie ronda też warto objeżdżać w lewo z
    kierunkowskazem, aby właśnie ten wjeżdżający wiedział, czy zaraz będzie
    ci musiał ustąpić, czy zjeżdżasz w prawo (wiem, jak zjeżdżasz w prawo,
    to masz migać w prawo, ale jak migasz prawo/lewo to już wcześniej
    zawczasu dajesz znak nadjeżdżającym na co się mają szykować).

    --
    Liwiusz

  • 232. Data: 2023-03-08 09:12:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2023 o 08:26, Liwiusz pisze:
> [...]

    O ja cie prd, no to nieźle macie porąbane.
    Nie przyjeżdżajcie może do europejskiej części Polski, bo tu totalnie
    inne zasady panują.

  • 233. Data: 2023-03-08 09:21:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-08 o 09:12, Cavallino pisze:

    > O ja cie prd, no to nieźle macie porąbane.
    > Nie przyjeżdżajcie może do europejskiej części Polski, bo tu totalnie
    > inne zasady panują.

    Co tu porąbanego - akurat lewy kierunkowskaz na rondzie ma sens, bo
    naprawdę niesie informację, w przeciwieństwie braku kierunku, który może
    oznaczać "skręcam w lewo", albo "zjeżdżam w prawo, ale jeszcze nie
    zjeżdżam, więc nie migam".

    --
    Liwiusz

  • 234. Data: 2023-03-08 09:32:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2023 o 09:21, Liwiusz pisze:

    > Co tu porąbanego -

    Odwrotne sygnalizowanie w stosunku do tego co mówią przepisy,
    potwierdzają sądy wszelkich instancji i co stosuje się w pozostałych
    częściach kraju.
    EOD

  • 235. Data: 2023-03-08 11:11:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 06:31, Cavallino pisze:

    > A jeśli skręcasz w lewo na TAKIM rondzie, albo zawracasz, to będziesz
    > zasuwał dookoła ronda z włączonym lewym kierunkiem?
    >
    > Nie.

    Oczywiście, że TAK!
    Zgodnie z obowiązującym prawem (i ze zdrowym rozsądkiem) każda zmiana
    kierunku ruchu lub pasa ruchu, zawsze powinna byc poprzedzona
    sygnalizowaniem zamiaru tego manewru.

    > Domyślnym kierunkiem ruchu na SORO jest ruch dookoła wyspy, nawet jeśli
    > niektóre pasy prowadzące na takim skrzyżowaniu prowadzą inaczej.

    Jesli pasy prowadzą inaczej, niż chcesz jechać, to musisz zmienić pas
    ruchu na właściwy. A każdą zmianę pasa ruchu powinieneś wcześniej
    wyraźnie sygnalizować.

    > Więc wyjazd z SORO=zmiana kierunku=lewy migacz.
    > A po wjeździe na SORO żadnego innego migacza, oprócz tych do zmiany pasa.

    Jesli na skrzyżowaniu o takiej organizacji ruchu jak np. tu:
    https://goo.gl/maps/J27NudtAsnunua3Y9
    z pasa do jazdy na wprost chcesz zjechać na pas drogi poprzecznej, to
    jesteś zobowiązany wcześniej ten manewr sygnalizować. Podobnie musisz
    sygnalizować zamiar skrętu na pasie przeznaczonym wyłącznie do skrętu w
    drogę poprzeczną, mimo że z tego pasa zabroniona jest jazda na wprost.

    A kiedy z pasa ruchu przeznaczonego do jazdy na wprost chcesz jechać na
    wprost, to nie sygnalizujesz tego, albowiem nie sygnalizuje się braku
    manewru.

    --
    -
    Akarm

  • 236. Data: 2023-03-08 11:49:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2023 o 11:11, Akarm pisze:

    > Oczywiście, że TAK!
    > Zgodnie z obowiązującym prawem (i ze zdrowym rozsądkiem) każda zmiana
    > kierunku ruchu lub pasa ruchu, zawsze powinna byc poprzedzona
    > sygnalizowaniem zamiaru tego manewru.

    Tyle że na SORO obowiązujacym kierunkiem jest ten naookoło ronda i jadąc
    zgodnie z nim, tego kierunku nie zmieniasz.

    > Jesli pasy prowadzą inaczej, niż chcesz jechać,

    Prowadzą inaczej niż kierunek na rondzie, a nie niż chcę jechać.

    > Jesli na skrzyżowaniu o takiej organizacji ruchu jak np. tu:
    > https://goo.gl/maps/J27NudtAsnunua3Y9
    > z pasa do jazdy na wprost chcesz zjechać na pas drogi poprzecznej

    A co to jest "droga poprzeczna" na rondzie?
    Coś takiego formalnie nie istnieje.

    Też jesteś z Warszawy?

    Przykładowo - jedziesz z dołu fotki w lewo, lewym pasem.
    Migasz lewym po przejechaniu ćwiartki ronda czy nie?

  • 237. Data: 2023-03-08 12:15:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 11:49, Cavallino pisze:

    > Tyle że na SORO obowiązujacym kierunkiem jest ten naookoło ronda i jadąc
    > zgodnie z nim, tego kierunku nie zmieniasz.

    Każdy zamiar zmiany kierunku lub pasa jesteś obowiązany odpowiednio
    wcześnie sygnalizować.
    To że obowiązuje przejazd w określonym kierunku nie zwalnia kierowcy z
    sygnalizowania zamiaru zmiany pasa ruchu. A nawet kiedy jedziesz pasem
    ruchu przeznaczonym wyłącznie do skretu, to również powinieneś
    sygnalizować zamiar skrętu.

    > Prowadzą inaczej niż kierunek na rondzie, a nie niż chcę jechać.

    Powtórzę:
    - każdy zamiar zmiany kierunku lub pasa jesteś obowiązany odpowiednio
    wcześnie sygnalizować.

    > A co to jest "droga poprzeczna" na rondzie?
    > Coś takiego formalnie nie istnieje.

    Oczywiście że istnieje. Skrzyżowanie, jak sama nazwa wskazuje, jest
    miejscem przecinania się dróg. Gdyby nie było przecinających sie dróg,
    to nie byłoby skrzyżowania. Żadnego.

    > Też jesteś z Warszawy?
    >
    > Przykładowo - jedziesz z dołu fotki w lewo, lewym pasem.
    > Migasz lewym po przejechaniu ćwiartki ronda czy nie?

    Wszystko zależy od tego, w którym kierunku chcę jechać. Jeśli będę
    jechał później na wprost w Aleje Jerozolimskie, to wyłączam lewy
    kierunkowskaz i czekam na pasie do jazdy na wprost. A jeśli bedę
    zawracał, to muszę zmienic pas, zatem mam obowiazek wcześniej włączyć
    lewy kierunkowskaz.
    To jest elementarz.

    --
    -
    Akarm

  • 238. Data: 2023-03-08 12:34:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2023 o 12:15, Akarm pisze:

    > Każdy zamiar zmiany kierunku lub pasa jesteś obowiązany odpowiednio
    > wcześnie sygnalizować.

    Zgoda.

> [...]

    Zgoda.

    >A nawet kiedy jedziesz pasem
    > ruchu przeznaczonym wyłącznie do skretu, to również powinieneś

    Bo?
    HINT: kierunku nie zmieniasz, pasa też nie.
    Więc dlaczego?

    > Oczywiście że istnieje. Skrzyżowanie, jak sama nazwa wskazuje, jest
    > miejscem przecinania się dróg.

    Ale na tarczy SORO są tylko zjazdy i wjazdy.

    Odpowiesz?

    > Wszystko zależy od tego, w którym kierunku chcę jechać.

    Pisałem, lewym pasem w lewo.

    > Jeśli będę
    > jechał później na wprost w Aleje Jerozolimskie,

    Pytanie dotyczyło skrętu w lewo, po 1/4 ronda.

    > to wyłączam lewy
    > kierunkowskaz i czekam na pasie do jazdy na wprost.

    To znaczy w którym miejscu stoisz z tym włączonym lewym migaczem?

    Bo o sygnalizowaniu PRZED wjazdem na rondo tutaj nie gadamy.

    > A jeśli bedę
    > zawracał, to muszę zmienic pas, zatem mam obowiazek wcześniej włączyć
    > lewy kierunkowskaz.

    Ale migasz przed WJAZDEM na ten pas do zawracania, czy przed ZJAZDEM z
    niego?
    Czy może w sposób ciągły?

    > To jest elementarz.

    Oczywiście.
    Tylko w Warszawie inny niż w przepisach.
    Dlatego dopytuję jak to u Was działa.

  • 239. Data: 2023-03-08 13:38:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 12:34, Cavallino pisze:

    > Bo?
    > HINT: kierunku nie zmieniasz, pasa też nie.
    > Więc dlaczego?

    Oczywiscie, że zmieniasz kierunek ruchu. Skoro przez skrzyżowanie nie
    przejeżdżasz na wprost, tylko skręcasz w drogę poprzeczną, to zmieniasz
    kierunek ruchu.

    > Ale na tarczy SORO są tylko zjazdy i wjazdy.

    Zo wcale nie zmienia sytuacji, że jest to skrzyzowanie dróg. Gdyby drogi
    się nie przecinały, to nie byłoby ronda.

    > Odpowiesz?

    Różnie o tym mówią.
    Moi pradziadkowie v(zarówno od strony ojca, jak i matki) po I Wojnie
    Światowej sprzedali swoje posiadłości na Woli i wybudowali domy pod
    Warszawą. A że mieli po kilkoro dzieci, to i domów musieli pobudować
    trochę. ;)
    Ja się urodziłem w jednym z tych domów, i mieszkam w nim teraz a
    Warszawa nas wchłonęł kilka lat po II Wojnie Światowej.
    No to teraz oceniaj - jestem z Warszawy, czy nie jestem?

    > Pytanie dotyczyło skrętu w lewo, po 1/4 ronda.

    Skoro mam jechać na wprost w Aleje Jerozolimskie, to wyłączam
    kierunkowskaz po zmianie pasa.

    > To znaczy w którym miejscu stoisz z tym włączonym lewym migaczem?

    Z włączonym lewym kierunkowskazem stoję przed wjazdem na skrzyżowanie.

    > Bo o sygnalizowaniu PRZED wjazdem na rondo tutaj nie gadamy.

    To czemu dopytujesz, gdzie stoje w włączonym migaczem, skoro ja o niczym
    takim nawet słowem nie wspomniałem?

    > Ale migasz przed WJAZDEM na ten pas do zawracania, czy przed ZJAZDEM z
    > niego?
    > Czy może w sposób ciągły?

    Sygnalizuję każdy zamiar miany pasa lub kierunku, przestaję sygnalizować
    niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    > Oczywiście.
    > Tylko w Warszawie inny niż w przepisach.
    > Dlatego dopytuję jak to u Was działa.

    Działa to dokładnie tak, jak stoi w przepisach.

    --
    -
    Akarm

  • 240. Data: 2023-03-08 13:52:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-03-2023 o 13:38, Akarm pisze:

    > Oczywiscie, że zmieniasz kierunek ruchu.

    Nie, bo ten biegnie wokół ronda.

    > No to teraz oceniaj - jestem z Warszawy, czy nie jestem?

    Jesteś, podobnie jak wszyscy inni mieszkań Łomianek, Pruszkowów itd
    Chodziło o sposób myślenia.

    > Skoro mam jechać na wprost w Aleje Jerozolimskie, to wyłączam
    > kierunkowskaz po zmianie pasa.

    Specjalnie tak odpowiadasz, żeby nic nie było wiadomo z odpowiedzi?

    No to mi się dłużej nie chce czytać tego pierdzielenia.

    > Z włączonym lewym kierunkowskazem stoję przed wjazdem na skrzyżowanie.

    A nie tego dotyczyły moje pytania.

    > To czemu dopytujesz

    Bo chciałem wiedzieć o co Wam chodzi i o to jak migacie NA RONDZIE.
    W sumie nieważne, róbcie sobie co chcecie.
    I tak już wiadomo, że robicie to wbrew przepisom i wyrokom sądów.

    Pewnie stąd te durnoctwa w necie w temacie - bo warszafka wie lepiej i
    nic i nikt ich nie przekona.
    EOD