  • 241. Data: 2023-03-08 16:08:56
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.03.2023 o 01:32, Akarm pisze:

    > Nie.
    > Użycie jakiCHś (kurwa! zapamiętać: jakiCHś, a nie jakiś)
    I po chooj się wpierdalasz, jak nie masz pojęcia co chciałem napisać?
    Akurat w tym wypadku zjadło mi literkę 'm'.
    Masz jeszcze jakieś pytanka?

  • 242. Data: 2023-03-08 16:21:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.03.2023 o 06:08, Shrek pisze:

    > Ustalmy najpierw czemu chcesz migać w prawo jak jedziesz prosto.

    Nie ważne, że jadę prosto. Opuszczam skrzyżowanie o ruchu okrężnym,
    kierunek ruchu wyznacza znak nakazu C-12, więc zmieniam NAKAZANY
    kierunek i wcześniej to sygnalizuję. To, że akurat na jednym rondzie
    drogi krzyżują się pod kontem prostym, a na innym pod ostrym czy
    rozwartym nie ma dla mnie znaczenia.
    Jeżeli Ty używasz kierunkowskazów w zależności od wielkości ronda czy
    kąta przecięcia dróg, to Twoja sprawa, mnie nic do tego i nie chce mi
    się tego ciągle wałkować.

  • 243. Data: 2023-03-08 16:40:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 16:08, nadir pisze:

    > I po chooj się wpierdalasz, jak nie masz pojęcia co chciałem napisać?
    > Akurat w tym wypadku zjadło mi literkę 'm'.

    Bardzo interesujące.
    Ciekawi mnie, gdzie wzjadło tę literę "m"? Dla ułatwienia przytaczam
    całe zdanie:

    - "A jak rondo, bez sygnalizacji, opuszczasz trzecim zjazdem, czyli
    jedziesz w lewo, to używasz jakiś kierunkowskazów?"

    > Masz jeszcze jakieś pytanka?

    Dotąd nie zadałem żadnego. No, ale możesz odpowiadać na te moje pytania...
    :D

    --
    -
    Akarm

  • 244. Data: 2023-03-08 16:58:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 08:26, Liwiusz pisze:

    > Nawet te końskie malutkie ronda też warto objeżdżać w lewo z
    > kierunkowskazem,

    Tu akurat się zgodze - przy takich maleńkich ( w sensie wyspa o średnicy
    metra) warto wrzucić kierunek. Choć jak nie wrzucisz to chyba nie będzie
    błąd.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 245. Data: 2023-03-08 17:01:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 11:49, Cavallino pisze:

    > Tyle że na SORO obowiązujacym kierunkiem jest ten naookoło ronda i jadąc
    > zgodnie z nim, tego kierunku nie zmieniasz.

    Na skrzyżowaniu "obowiązujący kierunek" wyznacza organizacja ruchu.

    Dodaj na końcu dla podkreślenia swoich argumentów, że cię hejerzy atakujo!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 246. Data: 2023-03-08 17:06:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 16:21, nadir pisze:

    > Opuszczam skrzyżowanie o ruchu okrężnym,
    > kierunek ruchu wyznacza znak nakazu C-12,

    Jesteś pewny?

    https://www.google.pl/maps/@52.2315816,21.0203693,3a
    ,20.1y,31.17h,105.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1stvf6XHLL7b
    Vtd0LUirXKWg!2e0!7i16384!8i8192
    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 247. Data: 2023-03-08 17:10:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.03.2023 o 16:40, Akarm pisze:

> [...]
    > jedziesz w lewo, to używasz jakiś kierunkowskazów?"

    > Dotąd nie zadałem żadnego. No, ale możesz odpowiadać na te moje pytania...

    To jak jesteś takim qrwa purystą to chociaż pisz pod tym co cię boli.

    "No bo się zafiksowałeś na *jakiś* jednym gównianym rondzie w Warszawie,
    ale są różne ronda, chociażby to, które wcześniej podlinkowałem i tam
    widzą mój kierunek. Czy użycie kierunkowskazu zależy w takim razie od
    wielości ronda?"

  • 248. Data: 2023-03-08 17:24:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.03.2023 o 17:06, Shrek pisze:

    > Jesteś pewny?
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2315816,21.0203693,3a
    ,20.1y,31.17h,105.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1stvf6XHLL7b
    Vtd0LUirXKWg!2e0!7i16384!8i8192
    > ;)

    Faktycznie to trochę choojowo wygląda, ale zakaz skrętu w drogę/ulicę a
    nakaz jazdy, nawet w tym samym kierunku, to jednak trochę inne rzeczy.
    Zakładam, że gdzieś tam jest znak B1 lub B2, ale na pewno przy wlocie w
    daną ulicę, a nie gdzieś przy wyspie centralnej.

  • 249. Data: 2023-03-08 17:30:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 17:24, nadir pisze:

> [...]
    > Zakładam, że gdzieś tam jest znak B1 lub B2, ale na pewno przy wlocie w
    > daną ulicę, a nie gdzieś przy wyspie centralnej.

    Kiedyś za zawracanie dawali tam mandaty. Więc jest zakaz jazdy wokół wyspy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 250. Data: 2023-03-08 17:55:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 13:52, Cavallino pisze:

    > Nie, bo ten biegnie wokół ronda.

    Nie.
    Kierunek ruchu nie jest wokół ronda. Wyspę na rondzie masz objeżdżać w
    kierunku wskazanym znakami. A pas ruchu, nakazujący zmianę kierunku
    ruchu zgodnie z oznakowaniem, świadczy o tym, że jadąc tym pasem ten
    kierunek ruchu musisz zmienić.
    Taki znak jednoznacznie określa, że zmieniasz kierunek ruchu:
    https://goo.gl/maps/awxaY6XycccrZpLZ7
    I mimo że z tego pasa jest obowiązek zmiany kierunku (nie wolno jechać
    na wprost), to i tak należy sygnalizować zamiar skrętu. Tak stanowią
    przepisy. Nie tylko w Warszawie.

    > Specjalnie tak odpowiadasz, żeby nic nie było wiadomo z odpowiedzi?

    Czego nie rozumiesz w zdaniu, że przestaję sygnalizować zamiar wykonania
    manewru niezwłocznie po jego wykonaniu? W przypadku skrętu na
    skrzyżowaniu, kierunkowskaz wyłącza sie automatycznie kiedy prostuję tor
    jazdy. Tak że trudno mi napisać coś wiecej o wyłączaniu kierunkowskazu,
    bo go nie wyłączam.

    > A nie tego dotyczyły moje pytania.

    Pytanie zadałeś bardzo precyzyjnie, cytat:
    - "To znaczy w którym miejscu stoisz z tym włączonym lewym migaczem?"
    A zadałeś je ni z gruchy, ni z pietruchy. Jak sam okresliłes nie
    chodziło o sygnalizowanie przed wjazdem na skrzyżowanie. A wiadomo, że
    stoję (jak wszyscy ) z włączonym kierunkowskazem wyłącznie wtedy, kiedy
    oczekuję na możliwość wjazdu na skrzyżowanie.

    > Bo chciałem wiedzieć o co Wam chodzi i o to jak migacie NA RONDZIE.

    To czemu dopytywałeś o to, w którym miejscu stoję z włączonym
    kierunkowskazem?
    A najlepsze jest to, że uważasz za wskazane włączenie kierunkowskazu
    przed wjazdem na rondo. ;)
    I jakos nie okazujesz zaskoczenia, że przed rondem są pasy oznaczone
    odpowiednimi znakami określającymi kierunek. :D

    Jak widzisz, zawsze zachowanie na konkretnym skrzyżowaniu zależy od
    organizacji ruchu dla tego konkretnego skrzyżowania.
    Jedynie na typowych rondach obowiązują jednolite zasady, takie same dla
    wszystkich - czyli wjeżdża się obojętnie którym pasem (bez żadnego
    kierunkowskazu), pasy na rondzie są poprowadzone wokół wyspy centralnej,
    nie ma żadnych pasów kierunkowych i każde opuszczenie skrzyżowania
    oznacza zmianę zarówno pasa jak i kierunku jazdy, które trzeba
    odpowiednio sygnalizować. Tak, jak tutaj:
    https://goo.gl/maps/ypLuQwr3qvhtomz38

    --
    -
    Akarm