-
41. Data: 2011-10-18 19:02:39
Temat: Re: zimowki
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 18 Oct 2011 18:59:01 +0200, w <j7kb8l$epj$1@inews.gazeta.pl>, AL
<a...@s...tam> napisał(-a):
> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony -
> tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
Muszą. Ale twardych używają na zasadzie -- "zakładam, bo muszę".
W kwalifikacjach jeżdżą na miękkich.
-
42. Data: 2011-10-18 19:03:53
Temat: Re: zimowki
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
news:j7kb8l$epj$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>
>>>
>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>
>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały
>> wyścig,
>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>
> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony -
> tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
No muszą, ale mogliby zmienić raz, a nie 3.
-
43. Data: 2011-10-18 19:15:26
Temat: Re: zimowki
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-10-18 14:05:32 +0200, huri_khan <s...@s...pl> said:
> Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż napisał(a):
>
>> Chcesz zarobić?
>>
>> ;-)
>>
>> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
>> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
>> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>
> Jeszcze trzeba podnieść samochód zakładając że nie ma podnosnika tylko
> zwykły lewarek to dochodzą kolejne czynności (4 razy podnieść i opuścić ).
>
> AL składaj CV jako mechanik w F1, tam potrzebują takich ludzi w Polsce
> tylko się marnujesz :)
Obejrzyj:
<http://www.youtube.com/watch?v=Teqh7mKIaK8> pierwsze 20 sekund.
Potem pomnóż przez 4 i dodaj czas na picie herbaty czy palenie papierosa. ;-)
To, że ludzie nie potrafią ani zaplanować czynności, ani nie mają
narzędzi odpowiednich, nie powoduje niczego, poza stwierdzeniem faktu,
że oni nie potrafią.
A co trzeba?
- przyjechać pod garaż
- ręczny i wsteczny, wysiąść
- wyjąć 4 koła i położyć we właściwych miejscach
- wyciągnąć z garażu przedłużacz i klucz do śrub w kołach
- położyć koło klucza tackę
- wyciągnąć deskę
- wyciągnąć podnośnik
- włożyć portki i rękawiczki
- podłożyć podnośnik i deskę, unieść pół samochodu
- odkręcić 8 śrub
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- opuścić samochód
- wyjąć podnośnik i deskę
- obejść samochód
- podłożyć podnośnik i deskę
- podnieść samochód
- odkręcić 8 śrub
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- zdjąć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 śruby
- opuścić samochód
- wyjąć deskę i podnośnik i schować
- schować tackę, klucz i przedłużacz
- schować koła
- zdjąć ękawiczki i portki (schować)
- zamknąć garaż, wsiąść do pojazdu i dziwić się, że ktoś się z tym
pieprzył aż przez pół godziny...
;-)
--
Bydlę
-
44. Data: 2011-10-18 20:18:27
Temat: Re: zimowki
Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
Błąd.
Podnośnik 4 razy (w porządnym samochodzie).
+ Zdjąć i założyć tarczki ochronne/ozdobne alusów.
-----
> A co trzeba?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
45. Data: 2011-10-18 20:24:21
Temat: Re: zimowki
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <a...@s...tam> said:
> W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>
>>>
>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>
>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>
> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony
> - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
Albo nie rozumiesz pytania, albo zadający pytanie nie zna się na tym, o
co pyta z przekąsem.
"zamiast jechać na twardych" zestawione jest z "twarda opona pogarsza czasy".
Może najpierw ustalcie - co pytający chciał napisać, bo inaczej będą
wam tylko bzdury wychodziły...
--
Bydlę
-
46. Data: 2011-10-19 05:40:28
Temat: Re: zimowki
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-10-18 14:35, Chris pisze:
> megrims nabazgrał(a):
>
>> W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
>>> I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
>>> Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)
>>> J.
>> Dzisiaj założyłem koła na zimę.
>> Przy okazji okazało się, że półroczny
>> runflat letni do wymiany :(
>> Bąbel wyszedł!! Na runflacie!!
>
> Reklamuj tam gdzie kupiłeś ...
>
To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
dziurę przejechałem i tyle.
-
47. Data: 2011-10-19 09:06:44
Temat: Re: zimowki
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:j7lgra$ae1$1@usenet.news.interia.pl...
>
> To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
> dziurę przejechałem i tyle.
różnie bywa
Z trzech złożonych reklamacji w ciągu ostatniego roku pozytywnie nie
rozpatrzyli tylko jednej.
ps. reklamacje składane przez firmę pośredniczącą w sprzedaży (nas) w firmie
sprzedającej (spora sieć oponiarska)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł
-
48. Data: 2011-10-19 10:08:12
Temat: Re: zimowki
Od: The_EaGle <e...@j...com>
W dniu 2011-10-18 12:39, _ąćęłńóśźż pisze:
> Chcesz zarobić?
>
> ;-)
>
> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>
> -----
>> Przekladam kola w 30 minut w garazu
>
Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. Od
momentu zatrzymania się do ruszenia. Kiedyś o to założyłem się z kolegą
i wygrałem. Tyle zajmowało, wyjęcie podnośnika, wyjęcie koła i klucza do
kół, odkręcenie śrub, podniesienie samochodu, wymiana koła, przykręcenie
ręką, opuszczenie, przykręcenie kluczem i schowanie wszystkiego do
bagażnika.
Tak więc w 30 min to jeszcze by zostało 10 na napicie się piwa w garażu.
Pozdrawiam
Rafał
-
49. Data: 2011-10-19 10:17:09
Temat: Re: zimowki
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-10-18 20:24, Bydlę pisze:
> On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <a...@s...tam> said:
>
>> W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
>>> W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
>>>>> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.
>>>>
>>>> Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.
>>>
>>> Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wyścig,
>>> wolą często założyć miększą mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?
>>>
>> a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony - tak by
jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
>
> Albo nie rozumiesz pytania, albo zadający pytanie nie zna się na tym, o co pyta z
przekąsem.
> "zamiast jechać na twardych" zestawione jest z "twarda opona pogarsza czasy".
> Może najpierw ustalcie - co pytający chciał napisać, bo inaczej będą wam tylko
bzdury wychodziły...
Wydawało mi się to oczywiste. Skoro twarda jakoby polepsza przyczepność, a w dodatku
mniej
się zużywa, to kierowcy powinni je preferować, przy okazji minimalizując postoje -
tak?
A jest przeciwnie - wolą zakładać miękkie, nawet jeśli trzeba zmieniać je dość
często.
Wygląda więc na to że teza jest fałszywa.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
50. Data: 2011-10-19 10:27:43
Temat: Re: zimowki
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-10-19 10:08, The_EaGle pisze:
> W dniu 2011-10-18 12:39, _ąćęłńóśźż pisze:
>> Chcesz zarobić?
>>
>> ;-)
>>
>> Swoją drogą odkręcić 20 śrub, przełożyc 8 kół (zjąć 4 szt. i założyć 4 szt.)
>> i dokręcić znów 20 śrub, w 30 minut, niezły jesteś.
>> Na jedną czynność wypada 30-40 sekund!
>>
>> -----
>>> Przekladam kola w 30 minut w garazu
>>
>
> Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. Od momentu
zatrzymania się do ruszenia. Kiedyś o to założyłem się z kolegą i wygrałem. Tyle
zajmowało, wyjęcie podnośnika, wyjęcie koła i klucza do kół, odkręcenie śrub,
podniesienie samochodu, wymiana koła, przykręcenie ręką, opuszczenie, przykręcenie
kluczem i schowanie wszystkiego do bagażnika.
Jakieś 5-7 minut zajmuje mi zmiana koła bez specjalnego napinania się.
Przy zmianie 4 sztuk idzie szybciej - podnośnik i klucz już jest wyjęty.
Oczywiście nie poddaję każdej śruby defektoskopii ultradźwiękowej :)
Smarem miedziowym czasem maziam co zajmuje dodatkowe 10 sekund/śrubę.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.