  • 121. Data: 2009-09-17 20:36:04
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:h8u6b1$t1b$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Juz się podzieliłem. Jak się o czymś nie ma pojęcia to się tego nie robi,
    > tylko wynajmuje zawodowce "co umi". Fotografia przedmiotów refleksyjnych
    > oraz szklanych to trudny temat, namiot bezcieniowy niewiele pomoze.
    > PS: Sam chętnie bym poczytał jak to się robi, niestety większość rad w tym
    > wątku jest na zalosnym poziomie i nie wnosi wiele do tematu. Niestety,
    > prawdopodobieństwio, iż jakiś profesjonalista zdradzi tajniki warsztatu na
    > tym formum są jednak bliskie 0.

    Skad wiesz kto na grupie jest pro i jak nieprofesjonalista, ktorym jak
    mowisz jestes, moze odroznic porady profesjonalisty od dyletantow?
    Dlaczego odmawiasz ludziom mozliwosci nauki na swoich bledach, dyskutowania
    na grupie i wyciagania wnioskow?
    To NIE JEST Twoja grupa (ani moja dla porzadku) - zapamietaj to sobie butny
    czleku i jesli nie masz nic w temacie do powiedzenia poza gowniarkim
    medrkowaniem to zwyczajnie zamilcz.

  • 122. Data: 2009-09-17 21:16:36
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Janko Muzykant wrote:

    > E tam, to przecież jest dostępne w sieci... chyba, bo nie szukałem :)
    > Potrzeba źródeł światła, w większości miękkich, ale przede wszystkim
    > przesłon kontrastujących z tłem. W praktyce wycina się z czarnego
    > kartonu kształtki, także krzywizny, w których siedzą obiekty. Shift
    > byłby tez przydatny, lustra... generalnie się improwizuje i bawi w
    > wycinanki, tym mocniej, im większa kasa :)

    No tak, ale ustawienie tego to wlasnie clou całej zabawy ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 123. Data: 2009-09-17 21:27:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Quent wrote:
    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    > wiadomości news:h8u6b1$t1b$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    > Skad wiesz kto na grupie jest pro i jak nieprofesjonalista,

    Nie wiem, ale domyslam się, patrząc na prace.

    > ktorym jak mowisz jestes,

    Kłamiesz. Nigdy nie mowiłem, że jestem profesjonalistą w dziedzinie
    fotografii.

    > moze odroznic porady profesjonalisty od dyletantow?

    Najprościej po wynikach.

    > Dlaczego odmawiasz ludziom mozliwosci nauki na swoich bledach,
    > dyskutowania na grupie i wyciagania wnioskow?

    To też kłamstwo.

    > To NIE JEST Twoja grupa (ani moja dla porzadku) - zapamietaj to sobie
    > butny czleku i jesli nie masz nic w temacie do powiedzenia poza
    > gowniarkim medrkowaniem to zwyczajnie zamilcz.

    Nie napinaj się dzieciaku. Odezwała się urazona duma, czy nie zrozumiałeś
    czegoś?! Zarobileś kasę na knotach i jeszcze pyszczysz, że ktoś tego nie
    docenił. W pierwszej książce o fotografi z brzegu (masz taka w domu?)
    bedziesz miał ogólny schemat stanowiska do fotografii takich rzeczy jak
    szkło czy przedmioty refleksyjne... to na początek...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 124. Data: 2009-09-17 21:30:12
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Roger from Cracow wrote:

> [...]
    Gv1sRgCJz-l5DwjNOeiwE#

    > czyli 15 zdjec * 50zł ?
    > Nie chciałoby mi się za tyle tego robić. Za dużo dłubania. Gdybym
    > miał spore doświadczenie to moze by poszlo sprawnie ale nie mam w
    > czymś takim wieć pewnie bym to rzeźbil kilka dni. Nie chciałoby mi
    > się.

    Ale to doświadczenie mogłoby procentować w przyszłości, zależy czy chcesz
    się bawić w taka fotografię ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 125. Data: 2009-09-17 22:34:48
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Ale to doświadczenie mogłoby procentować w przyszłości, zależy czy chcesz
    > się bawić w taka fotografię ;-)

    zdecydowanie nie podoba mi się slęczenie w studio i szukanie skąd zaświecic
    żeby było dobrze i nie sprzedać klientowi przy okazji przemyconej mojej
    smutnej gęby w odbiciu :) Kilka razy juz się mordowałem z mniej lub bardziej
    odbijającymi duperelami. Jest to cięzki kawałek fotografii, który jest słabo
    doceniany jak widać. Kolega za swoją prace powinien wziąść deko więcej
    grosza.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 126. Data: 2009-09-18 00:08:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5382486464444545122

    To bardziej wygląda jak efekt zastosowania w kilu miejscach ekranu
    odbijającego, chociażby w postaci białej kartki papieru.
    Ja jednak wolałbym doprowadzić do równomiernego dopalania cieni niż chrzanić
    się w skladanie różnych ekspozycji.

    adam

  • 127. Data: 2009-09-18 00:08:39
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > A to nie można zrobić na czarnym, a potem podmienić same tło ???

    No, efekt murowany ; )
    W podmienianie tła raz sie bawiłem - więcej nie spróbuję ; ))))

    adam

  • 128. Data: 2009-09-18 04:28:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > No tak, ale ustawienie tego to wlasnie clou całej zabawy ;-)

    I też ciężko to opisać ogólnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 129. Data: 2009-09-18 05:45:17
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 08:26:14 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > i dlatego podsuwam mysl autorowi zeby sprobowal hdr
    > jedyny byc moze niechcialny efekt to moze byc rozklad swiatlocienia na
    > tle - ale to rzeba sprawdzic.
    > nie mam teraz czasu i nie bardzo mi sie chce zrobic taka probe.

    Od czasu do czasu walczę z trochę większymi wyrobami niż obrączki
    (powiedzmy wielkości saksofonu), przeważają pow.
    niklowane/chromowane/polerowane aluminium, do dyspozycji mam
    niezaawansowany sprzęt, to i każdy sposób na poprawę jakości jest dobry.

    Mógłbyś pokazać zdjęcia skasofonów, o których wspomniałeś wcześniej?
    Jeden obraz zamiast setki słów...

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 130. Data: 2009-09-18 05:51:30
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > słabo
    > doceniany jak widać. Kolega za swoją prace powinien wziąść deko więcej

    Jak na 10 godzin pracy 750zl jest dla mnie bardzo zadowalajace.

    Pozdr.