  • 31. Data: 2009-09-03 07:54:50
    Temat: Re: zawyzony poziom elektrolitu w akumulatorze
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To nie moja teoria. To zjawisko fizyko-chemiczne opisane dawno przez
    > fachowców. Wiem, że ciężko Ci się przyznac do porażki, więc będziesz brnął
    > tak w nieskończoność:-) A dyplom sobie zachowaj, może przyda Ci się jak
    > będziesz kandydował na prezydenta...

    Jakie zjawisko fizyko-chemiczne - podaj łaskawie nazwę.
    Przez jakich fachowców ?
    Tak będę "brnął", bo czasem lubię się czegoś ciekawego dowiedzieć, jednak Ty
    cały czas wypowiadasz się bardzo ogólnie, i w dodatku błędnie.
    Dyplom nie warunkuje zostania prezydentem :)
    WOJO

  • 32. Data: 2009-09-03 08:03:12
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Grzybol wydusił z siebie te słowy:

    ale również ze względów zmiany
    > objętości elektrolitu wynikającej z pojawinia się w nim milionów
    > drobnych pęcherzyków gazu.

    ktore uniosą sie do góry i ... przestaną zwiększać objętość, bo ... gaz
    opuści ciecz.
    Podobnie jak wrząca woda w czajniku - ma większą objętość tylko podczas
    wrzenia.

    ps. a i temeratura spadnie, wiec czynnik temperaturowy również ustąpi.

    Mowa tu o akumulatorze zimnym i nie podczas intensywnego ładowania, a po
    prostu - zamontowany w motocyklu. Skąd w nim mają sie wziąć pęcherzyki
    powietrza?
    ps2. i ile musialoby być pęcherzyków, zeby podnieść poziom elektrolitu w aku
    aż pod korek?

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 33. Data: 2009-09-03 08:16:43
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To, że przy rozładowanym aku, po dolaniu do niego wody do kreski i
    > ładowaniu go, objętość elektrolitu się zwiększy, nie tylko z powodu
    > wzrostu temperatury ja pisał KUba, ale również ze względów zmiany
    > objętości elektrolitu wynikającej z pojawinia się w nim milionów drobnych
    > pęcherzyków gazu.
    OK
    Pojawią się miliony pęcherzyków, które będą się dość szybko przemieszczać w
    różnych kierunkach, ale głównie w górę.
    Zgodzisz się, prawda ?
    Możemy wpływać na to zjawisko bawiąc się temperaturą lub ciśnieniem.
    Zjawisko to będzie jednak tylko zjawiskiem chwilowym, a następnie dojdzie do
    równowagi dynamicznej w elektrolicie, więc wróci on do swojej wcześniejszej
    objętości.
    Stąd właśnie biorą się znaczniki minimalnego i maksymalnego poziomu
    elektrolitu.
    WOJO

  • 34. Data: 2009-09-03 09:04:58
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mowa tu o akumulatorze zimnym i nie podczas intensywnego ładowania, a po
    > prostu - zamontowany w motocyklu. Skąd w nim mają sie wziąć pęcherzyki
    > powietrza?

    Gdzie było tak napisane? Napisał, że dziś zobaczył, że jest więcej
    elektrolitu w dwu celach. Tyle. Nie wiemy, czy zaobserwował to podczas
    ładowania. Czy może po dłuższej jeździe. Może ma walnięty regulator napięcia
    i mu gotuje aku? Mówiliśmy o zwiększaniu objętości elektrolitu - zwiększa
    się? Nikt nic nie mówił o warunkach :-) A do pytka: jak jest za dużo, to
    należy nadmiaru się pozbyć i nie zadawać dzicinnych pytań. Stąd mój post nt
    wrzodów na kutasie...

    --
    Grzybol

  • 35. Data: 2009-09-03 09:06:24
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    > Dyplom nie warunkuje zostania prezydentem :)
    > WOJO

    Kwaśniewskiemu pomogła bajka o dyplomie. Ludzie uwierzyli. A tak, nie
    wiadomo co by było:-)

    --
    Grzybol

  • 36. Data: 2009-09-03 13:43:52
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > napięcia i mu gotuje aku? Mówiliśmy o zwiększaniu objętości
    > elektrolitu - zwiększa się? Nikt nic nie mówił o warunkach :-)

    i wlasnie dlatego, ze nikt nie mówił o warunkach, a raczej o tym, ze po
    prostu zobaczył... moze to sugerować, ze nie bylo żadnych skrajnych
    warunków, łądowania usterki itd.
    To ty sobie coś tam założyłeś.

  • 37. Data: 2009-09-03 14:13:22
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:

    >tylko po co - w przypadku za wysokiego stanu elektrolitu?!
    >
    >Przeciez nie wzial sie z powietrza. Ktos musial nalac za duzo wody, innej
    >mozliwosci nie ma.
    >To co Ty piszesz to odsiarczanie plyt .. ale co to ma wspólnego z za duza
    >iloscia wody w celach?!

    Moze nie calkiem;)
    Skoro juz wiesz, ze wysoki stan nie wzial sie z powietrza a nawet
    wzrosl po ladowaniu to co wnioskujesz? A nie wiesz co bylo robione z
    tym akumulatorem choc wspomniany objaw wzrastania wskazywa, ze ktos
    dolal elektrolitu na rozladowanym akumulatorze i to jakby tylko do dwu
    cel.
    Wiec mowiac w skrocie, to co napisalem robi sie po to, zeby
    ostatecznie uzyskac jednakowy stan plyt i jednakowa gestosc
    elektrolitu w celach. Badz co badz to standardowe postepowanie przy
    zmianie elektrolitu.
    Sa tacy co twierdza ze to pomaga takze na zasiarczenie ale pozwole
    sobie byc sceptycznym w tej kwestii;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 38. Data: 2009-09-03 17:40:31
    Temat: Re: zawyzony poziom elektrolitu w akumulatorze offtopic
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "Grzybol" <g...@w...pl> wrote in message

    > Pytanie pytka bylo conajmniej jak pytanie dziecka z podstawówki, a widze,
    > ze jednak jest wiecej Misków którzy o akumulatorach maja takie same
    > pojecie co o cumulonibusach...

    Ja bym tylko chciał zwrócić uwagę na fakt, że jak się chce komuś przysrać,
    lub go ośmieszyć i używa się w tym celu trudnych zagranicznych wyrazów to
    korzystnie jest zwrócić szczególną uwagę na to, żeby w pisowni tych wyrazów
    nie robić błędów. Bo jak się robi to samemu się wychodzi na idiotę.
    Zwłaszcza, jak się w jednym wyrazie zrobi dwa błędy.

    Chmura, którą miał na myśli kolega Grzybol to prawdopodobnie Cumulonimbus.
    Piszemy go wielką literą, bo to nazwa własna i nie zapominamy o dwóch "m".

    Poziom natarczywości i agresji kolegi Grzybola właśnie przekroczył granice
    mojej tolerancji. Odnosiłem się niedawno do ilości przekleństw używanych
    przez niego. Teraz wrzucam go do KF-a. Koniec awantur, jak dla mnie.

    pozdrawiam wszystkich,

    --
    greg

  • 39. Data: 2009-09-03 17:53:01
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "greg" <g...@f...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > samemu się wychodzi na idiotę. Zwłaszcza, jak się w jednym wyrazie
    > zrobi dwa błędy. Chmura, którą miał na myśli kolega Grzybol to

    O kurwa, prawdopodobnie? Domyśliłeś się? ja pierdole...

    > Piszemy go wielką literą, bo to nazwa
    > własna i nie zapominamy o dwóch "m".

    Dupa też piszesz dużą literą? Nie pomyliło Ci się z niemieckim? "M" zabrakło
    z pośpiechu.

    > Poziom natarczywości i agresji
    > kolegi Grzybola właśnie przekroczył granice mojej tolerancji.

    Gdzie niby ta agresja? Biłem Cię?

    > Odnosiłem
    > się niedawno do ilości przekleństw używanych przez niego. Teraz wrzucam
    > go do KF-a. Koniec awantur, jak dla mnie. pozdrawiam wszystkich,

    Wrzucaj se kogo chcesz. To publiczne informowanie wszystkich o wrzucaniu to
    ma być taki szpan? Już tu jeden taki mnie wrzucał 5 razy i dalej z
    zaciekawieniem czeka co napiszę:-)

    P.S. W życiu nie powiedziałeś " kurwa" ? Poważnie?

    --
    Grzybol

  • 40. Data: 2009-09-04 22:57:32
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To nie moja teoria. To zjawisko fizyko-chemiczne opisane dawno przez
    > fachowców. Wiem, że ciężko Ci się przyznac do porażki, więc będziesz
    brnął
    > tak w nieskończoność:-)

    Ja widze, w tym przypadku, Twoja porazke i brniesz dalej rozsmieszajac
    mnie coraz bardziej :)
    Niestety wymyslaniem skrajnych warunkow prawdy nie przeskoczysz.
    Pisales :
    "Ale pieprzysz chlopie... Kupil motura z rozladowanym akumulatorem. Ktos
    nim uzupelnil wode do kreski. Po ladowaniu wylazlo, bo zawsze wylizie.
    Kurwa, pytanie idioty. "

    Wyraznie z tego wynika ze twierdzisz iz plynu przybedzie po ladowaniu a
    wszyscy inni ze jesli juz to w trakcie ladowania, bo po to wszystko
    wroci do normy a pecherzyki gazu sie uwolnia z cieczy.
    Teraz macisz i odwracasz kota ogonem zamiast po mesku przyznac sie do
    pomylki. Trudno przegrywac tez trzeba umiec bo i po tym poznaje sie
    klase czlowieka.

    pozdrawiam, Leszek