  • 31. Data: 2010-08-30 18:27:17
    Temat: Re: zawracanie (długi)
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 30.08.2010 18:10, Waldek Godel pisze:
    > o czym ty rozmawiasz? bo jeżeli o przypadku na początku wątku, to zaczynał
    > z jednego jedynego pasa na nawrotce. Bądż łaskaw proszę trzymać się tematu.

    Przecież tam są dwa pasy niewyznaczone.

  • 32. Data: 2010-08-30 18:31:35
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 30.08.2010 18:12, Waldek Godel pisze:
    > stojąc na jedynym pasie miał prawo zająć dowolny wolny pas.
    > Ty też bądź łaskaw trzymać się tematu

    Ale bądź łaskaw zerknąć w definicje pasa ruchu bo chyba nie przyjmujesz
    do wiadomości istnienia pasów ruchu niewyznaczonych.

    art 2 punkt 7:

    pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony
    znakami drogowymi,

  • 33. Data: 2010-08-30 18:33:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 18:27:17 +0200, Excite napisał(a):

    > Przecież tam są dwa pasy niewyznaczone.

    A ja jestem premierem, tylko niewyznaczonym.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 34. Data: 2010-08-30 18:34:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 18:31:35 +0200, Excite napisał(a):

    > pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony
    > znakami drogowymi,

    a teraz zerknij na fotkę i pokaż miejsce dla ruchu czterech rzędów
    pojazdów. Albo chociaż trzech.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 35. Data: 2010-08-30 22:09:42
    Od: Excite <b...@b...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 18:34:03 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
    > a teraz zerknij na fotkę i pokaż miejsce dla ruchu czterech rzędów
    > pojazdów. Albo chociaż trzech.

    Na przełączce w tym miejscu są dwa pasy - prawy i lewy. Na przełączce może
    być na lewym lub na prawym więc na lewym lub prawym musi skończyć w
    zależności z którego pasa jedzie. Rozmowa o banałach, oglądnij sobie ten
    program TV i stanie się jasność.

  • 36. Data: 2010-08-30 22:11:32
    Od: Excite <b...@b...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 18:33:09 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
    > A ja jestem premierem, tylko niewyznaczonym.

    Wychodzi nieznajomość PORD. Ty nie możesz być premierem bez wyznaczenia a
    pas ruchu może być pasem ruchu nawet gdy nie jest wyznaczony :)Takie prawo.

  • 37. Data: 2010-08-30 22:15:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 22:09:42 +0200, Excite napisał(a):

> [...]
    > być na lewym lub na prawym więc na lewym lub prawym musi skończyć w
    > zależności z którego pasa jedzie. Rozmowa o banałach, oglądnij sobie ten

    Przełączka służy do ruchu w dwie strony, więc prawy służy do jazdy "tam", a
    lewy, który jest prawym dla jadących z przeciwka - do jazdy w drugą stronę.
    Więc w danym przypadku jest tylko jeden pas. Jeżeli kierujący drugim
    pojazdem przejechał po lewej stronie, złamał ogólną zasadę poruszania się
    po prawej stronie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 38. Data: 2010-08-30 22:56:26
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Waldek Godel napisać:

    > A jak wyjaśnisz fakt, że:
    > - stał tam wcześniej i miał pełne prawo nie
    > widzieć kto się pcha po lewej stronie?

    Oczy to gdzie zostawił?

    > - miał prawo zająć dowolny wolny pas

    Nieznoszę tego stwierdzenia. Miał prawo, miał prawo,
    a może miał lewo? Nie miał przypadkiem prawa ułatwić
    życia innym użytkownikom?

    > Sytuacja jest dyskusyjna,

    Owszem, ale tylko jeśli się ma do
    czynienia z samolubnym łachem.

    > jeżeli na nawrotce nie ma wyznaczonych pasów (a nie ma)

    Nie muszą być wyznaczone, żeby inteligentny przeciętnie
    kierowca był w stanie stwierdzić, że bezpiecznie zmieszczą
    się dwa auta obok siebie.

    > to ten co się pcha po lewej powinien zachować szczególną
    > ostrożność i przewidzieć, że ten co tam już jest go nie
    > zauważy obserwując pojazdy którym ma obowiązek ustąpić
    > pierwszeństwa.

    Fajne tłumaczenie. Sam to wymyśliłeś?

    > I w zasadzie tylko dwa pasy do skrętu/zawrócenia na nawrotce
    > mogłyby go częściowo zwolnić z tego obowiązku (bo i tak
    > wykonuje manewr i ma obowązek zachować ostrożność)

    Wiesz co to takiego elastyczność? W zależności od zastniałych
    warunków wykorzystuje się rozum i dostosowuje się do sytuacji.
    Tego wielu kierowcom niestety brakuje.

    W ww. sytuacji, jeśli narasta ilość pojazdów do zawrócenia,
    można, a nawet należy wykorzystać możliwość ustawienia się
    w dwóch rzędach i skorzystać z dwóch pasów odbiorczych.
    Co innego, gdyby był jeden, wąski pas odbiorczy. Wtedy
    faktycznie możnaby mówć o "pchaniu się" i sytuacja
    byłaby jasna.

    --
    Pozdor Myjk

  • 39. Data: 2010-08-30 23:12:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 20:56:26 +0000 (UTC), Myjk napisał(a):

    > Nieznoszę tego stwierdzenia. Miał prawo, miał prawo,
    > a może miał lewo? Nie miał przypadkiem prawa ułatwić
    > życia innym użytkownikom?

    uuu... może jeszcze obowiązek?

    > Owszem, ale tylko jeśli się ma do
    > czynienia z samolubnym łachem.

    widocznie wiesz doskonale w jakiej sytuacji są twoi znajomi, więc nie będę
    polemizował

    > Wiesz co to takiego elastyczność? W zależności od zastniałych
    > warunków wykorzystuje się rozum i dostosowuje się do sytuacji.

    Szkoda tylko, że bez przestrzegania PoRD i dlatego tyle syfu na drogach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 40. Data: 2010-08-30 23:13:03
    Od: Excite <b...@b...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 22:15:47 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
    > Przełączka służy do ruchu w dwie strony

    Przełączki są jednokierunkowe i dwukierunkowe.