eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzawracanie (długi) › Re: zawracanie (długi)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Myjk" <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zawracanie (długi)
    Date: Mon, 30 Aug 2010 20:56:26 +0000 (UTC)
    Organization: MAD
    Lines: 49
    Message-ID: <x...@n...onet.pl>
    References: <i5d86q$rbm$1@news.onet.pl> <i5d95k$f5d$1@node2.news.atman.pl>
    <1j8v3cyt2rb4r$.1i9dwbqhuvyjs.dlg@40tude.net>
    <i5dspn$pl8$1@node1.news.atman.pl> <i5e13f$ruc$1@news.net.icm.edu.pl>
    <i5e539$r72$1@node1.news.atman.pl> <i5ek6s$roq$1@news.net.icm.edu.pl>
    <i5ffc2$418$1@node1.news.atman.pl> <i5fl47$cmf$1@news.net.icm.edu.pl>
    <i5fv7j$13n$1@node2.news.atman.pl> <i5gcm5$9t1$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    NNTP-Posting-Host: afeu121.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1283201786 16553 95.49.124.121 (30 Aug 2010 20:56:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Aug 2010 20:56:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.17.6.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2307542
    [ ukryj nagłówki ]

    Waldek Godel napisać:

    > A jak wyjaśnisz fakt, że:
    > - stał tam wcześniej i miał pełne prawo nie
    > widzieć kto się pcha po lewej stronie?

    Oczy to gdzie zostawił?

    > - miał prawo zająć dowolny wolny pas

    Nieznoszę tego stwierdzenia. Miał prawo, miał prawo,
    a może miał lewo? Nie miał przypadkiem prawa ułatwić
    życia innym użytkownikom?

    > Sytuacja jest dyskusyjna,

    Owszem, ale tylko jeśli się ma do
    czynienia z samolubnym łachem.

    > jeżeli na nawrotce nie ma wyznaczonych pasów (a nie ma)

    Nie muszą być wyznaczone, żeby inteligentny przeciętnie
    kierowca był w stanie stwierdzić, że bezpiecznie zmieszczą
    się dwa auta obok siebie.

    > to ten co się pcha po lewej powinien zachować szczególną
    > ostrożność i przewidzieć, że ten co tam już jest go nie
    > zauważy obserwując pojazdy którym ma obowiązek ustąpić
    > pierwszeństwa.

    Fajne tłumaczenie. Sam to wymyśliłeś?

    > I w zasadzie tylko dwa pasy do skrętu/zawrócenia na nawrotce
    > mogłyby go częściowo zwolnić z tego obowiązku (bo i tak
    > wykonuje manewr i ma obowązek zachować ostrożność)

    Wiesz co to takiego elastyczność? W zależności od zastniałych
    warunków wykorzystuje się rozum i dostosowuje się do sytuacji.
    Tego wielu kierowcom niestety brakuje.

    W ww. sytuacji, jeśli narasta ilość pojazdów do zawrócenia,
    można, a nawet należy wykorzystać możliwość ustawienia się
    w dwóch rzędach i skorzystać z dwóch pasów odbiorczych.
    Co innego, gdyby był jeden, wąski pas odbiorczy. Wtedy
    faktycznie możnaby mówć o "pchaniu się" i sytuacja
    byłaby jasna.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: