  • 1. Data: 2010-12-20 20:34:33
    Temat: zmiana procesora z e5300?
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

    mam plyte asrock na g31 i proceser e5300, czy warto - a jesli tak to na
    jaki - zmiewnic procesor? (moj wyladowal by u corki zamiast pentium d 820)

  • 2. Data: 2010-12-22 13:51:40
    Temat: Re: zmiana procesora z e5300?
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    > mam plyte asrock na g31 i proceser e5300, czy warto - a jesli tak to na
    > jaki - zmiewnic procesor? (moj wyladowal by u corki zamiast pentium d 820)

    Jak patrzę na ceny Q6600 to bym właśnie go polecił ale z rynku wtórnego 4
    rdzenie można zrobić 3.2 GHZ (ale przyzwoite (za 70pln) chłodzenie trzeba,
    bo jeszcze 65nm) całość jak sie poszuka może zamknąć sie w 400 pln, nie wiem
    czy cos szybszego sie zakupi.
    Czy płyta w której jest obecnie D820 wciągnie E5300 ??

    Buniek

  • 3. Data: 2010-12-24 14:00:34
    Od: "-" <d...@W...o2.pl>

> [...]
    > wiem czy cos szybszego sie zakupi.
    > Czy płyta w której jest obecnie D820 wciągnie E5300 ??

    przetaktowywac raczej nie chce, bo nigdy tego nie robilem (poza jakims 386
    czy 486 jak po ziemi chodzily takie wielkie jaszczury;)) i nie jestem pewny
    plyty Asrock, chlodzenia BOX, zasilacza Feel3, ciszy wentylatorow itp..

    myslalem o Q8200, Q8300 bo sa wlasnie 45nm, ale dziekuje - pomysle jednak o
    tych 3.2GHz

    tak, corce tez kupilem na g31, bo miala jakegos starocia jeszcze z czasow
    p4, ktory odmowil wkoncu wspolpracy (w zasadzie wszystko wymienione ma po
    kolei z zasileczem na czele, tylko ten procesor zostal)

  • 4. Data: 2010-12-28 15:29:30
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy 486 jak po ziemi chodzily takie wielkie jaszczury;)) i nie jestem
    > pewny plyty Asrock, chlodzenia BOX, zasilacza Feel3, ciszy wentylatorow

    Przetaktowywanie w obecnych płytach jest łatwiejsze chyba niż kiedyś( zworki
    dipswitche itp). Bios zmiana częstotliwości FSB i masz inna częstotliwość
    wynikowa, jak plyta ma znośne zasilanie to bez problemu dasz rade. Tylko
    przy Q6600 pamiętaj o wiatraku dobrym

    http://allegro.pl/arctic-freezer-7-pro-rev-2-sklep-w
    ysylka-24h-i1369478136.html
    to lub cos podobnego powinno byc OKI