  • 1. Data: 2012-08-28 00:10:02
    Temat: zasilacz z regulowanymi obrotami
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry!

    Zamierzałem sprawdzić, czy stary zasilacz będzie diałał z nową płytą, a
    tu jak na złość Chieftec odmówił dalszej współpracy. Więc muszę
    kupić nowy zasilacz (150-200zł.) Zależy mi, żeby:

    1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
    mocy?)
    2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu,
    3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

    Czy punkty 2 i 3 to norma w dzisiejszych zasilaczach? Bo takich danych
    producenci nie podają.

    Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU? Ale przeczytałem,
    że mocniejszy w tych samych warunkach może być cichszy.

    Ten Enermax mi się podobał - 3 lata gwarancji.
    http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP350AGT
    Ale trzecia z tych opinii go dyskwalifikuje, bo jak nawet w stanie
    uśpienia się nie wyłącza...

    Jeszcze są takie Chiefteki:

    http://www.proline.pl/?p=CHI+CTG-400-80P+400W
    http://www.proline.pl/?p=CHI+CTG-350-80P+350W

    Może ktoś używa jakiegoś zasilacza, który spełnia moje warunki i może mi
    coś polecić? Albo jak sprawdzić, żeby być pewnym, że np. wyłącza obroty
    przy uśpieniu.

    Dzięki,
    Marcin Sz.

  • 2. Data: 2012-08-28 22:56:33
    Temat: Re: zasilacz z regulowanymi obrotami
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tu jak na złość Chieftec odmówił dalszej współpracy. Więc muszę
    > kupić nowy zasilacz (150-200zł.) Zależy mi, żeby:

    Trzeba było dobrać płytę pod zasilacz. Niektóre nowe płyty nie działają ze
    starymi zasilaczami, ale niektóre działają.

    > 1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
    > mocy?)

    Zasilacze "temperature controlled" były juz wieki temu.

    > 2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu,

    To chyba zależy czy masz S1 czy S3?

    > 3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

    Jeśli ma kabelek do podłączenia do PWR_FAN na płycie głównej.

    > Czy punkty 2 i 3 to norma w dzisiejszych zasilaczach? Bo takich danych
    > producenci nie podają.

    Jak wyżej.

    > Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU?

    Tak.

  • 3. Data: 2012-08-30 00:04:25
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > 1) zmniejszał obroty wiatraka w zależności od temperatury (czy poboru
    > mocy?)

    Teraz to chyba wiekszosc zasilaczy ma takie cos.

    > 2) całkowicie wyłączał wiatrak przy "stanie wstrzymania" systemu

    Chyba kazdy zasilacz tak sie zachowuje w S3, i to od lat.

    > 3) raportował do BIOS-u czy systemu prędkość wiatraka.

    Mialem kiedys jakiegos Enermaxa niecale 400W
    i on mial kabelek do podgladu obrotow.

    > Może mi wystarczy 350W do grafiki zintegrowanej na CPU? Ale przeczytałem,
    > że mocniejszy w tych samych warunkach może być cichszy.

    ...albo glosniejszy - zalezy od punktu pracy,
    sprawnosci w tym punkcie, regulatora obrotow, chlodzenia, ...
    czyli od konkretnego modelu zasilacza.

    > Ten Enermax mi się podobał - 3 lata gwarancji.
    > http://www.proline.pl/?p=EMX+NAXN+ENP350AGT
    > Ale trzecia z tych opinii go dyskwalifikuje, bo jak nawet w stanie
    > uśpienia się nie wyłącza...

    To niemozliwe, zeby sie nie gasil w S3 (wtedy chyba tylko 5V podaje).
    IMHO to falszywa opinia - olej ja.

    > Jeszcze są takie Chiefteki:

    Chieftec powinien skupic sie na obudowach a nie zasilaczach ;).
    Wez cos ze stajni Seasonic / Enermax / itd z cert. 80+ gold.

    Np.:
    http://www.proline.pl/?p=SEA+X-SERIES+X-560
    ew.:
    http://www.proline.pl/?p=NZXT+HALE+550W

    Tak, wiem - 500zl to nie 150zl - no coz :).

  • 4. Data: 2012-08-30 02:53:09
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    maX (a...@i...pl)
    in news:k1jb9e$d5o$1@atena.e-wro.net

    > Zasilacze "temperature controlled" były juz wieki temu.

    No ja właśnie wieki temu kupiłem Chiefteka co miał zmniejszać obroty a
    kręcił cały czas na maksa. Teraz też czytam że nawet "be quiet" wbrew
    specyfikacjom nie zwalnia. Dlatego chętnie bym się dowiedział, które
    _naprawdę_ zwalniają obroty, i czy są takie poniżej 200zł.

    > To chyba zależy czy masz S1 czy S3?

    Aha! Czyli zależy to od płyty głównej. A czy S3 to teraz już norma, czy
    trzeba sprawdzać dla każdej płyty osobno?

    > Jeśli ma kabelek do podłączenia do PWR_FAN na płycie głównej.

    Rozumiem. A kabelek pewnie musi mieć trzy żyły, bo ja miałem taki z
    dwoma, i nie raportował. A teraz mam zasilacz zupełnie bez tego kabla i
    oczywiście wiatrak w zasilaczu się kręci. To po co mój Chieftec miał ten
    dwużyłowy kabel?...

    Pozdrawiam,
    MSz