  • 1. Data: 2012-08-25 17:24:24
    Temat: Wydajność CUDA
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam. Ostatnio używam GPU do obliczeń (540m) i wydajność cuda nie powala. :|
    Wydajność jest nieco większa od core i7...
    Czekają mnie dwa dni liczenia na laptopie (mimo liczenia równoległego CPU i
    GPU).

  • 2. Data: 2012-08-25 18:49:48
    Temat: Re: Wydajność CUDA
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-25, qwerty <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    > Wydajność jest nieco większa od core i7...
    > Czekają mnie dwa dni liczenia na laptopie (mimo liczenia równoległego CPU i

    A czy Twój algorytm nadaje się do obliczeń na GPU?
    Nie każdy program będzie chodził szybciej na CUDA, a niektóre będą
    wolniejsze (sporo :)).

    Poza tym Twoja karta demonem prędkości raczej nie jest :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-08-25 19:00:41
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-25 17:24, qwerty pisze:
> [...]
    > powala. :| Wydajność jest nieco większa od core i7...
    > Czekają mnie dwa dni liczenia na laptopie (mimo liczenia równoległego

    Bo też i ta karta nie powala.
    Taka na przykład stareńka GTX580 ma przeszło 5 razy więcej szybszych niż
    u ciebie rdzeni.

    miab

  • 4. Data: 2012-08-25 19:02:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    in...
    > A czy Twój algorytm nadaje się do obliczeń na GPU?
    > Nie każdy program będzie chodził szybciej na CUDA, a niektóre będą
    > wolniejsze (sporo :)).

    Nadaje się - ludzie osiągają na GTX 560 20000 k/s, a u mnie sam procesor osiąga
    2800-3000, a GPU jakieś 3800 k/s (gdy idzie równolegle mam ok 6000 k/s).

    > Poza tym Twoja karta demonem prędkości raczej nie jest :)

    Wiem, ale nie mam jak włożyć HD 5970. Wtedy zamiast 2 dni zajęłoby mi 1,5 h. ;)

  • 5. Data: 2012-08-25 19:12:45
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-25, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Nadaje się - ludzie osiągają na GTX 560 20000 k/s, a u mnie sam procesor osiąga
    > 2800-3000, a GPU jakieś 3800 k/s (gdy idzie równolegle mam ok 6000 k/s).

    To akurat jest zupełnie normalne. GTX 560 jest z całą pewnością 5 razy
    szybsza niż Twoja 540M :).

    Pomijając technikalia typu liczba jednostek i ich wydajność, 560 GTX
    to nowsza technologia i ponad 4-krotnie większy pobór prądu.
    Cudów nie ma :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 6. Data: 2012-08-25 19:14:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > :| Wydajność jest nieco większa od core i7...
    > Czekają mnie dwa dni liczenia na laptopie (mimo liczenia równoległego CPU

    Czy ten program może korzystać również z OpenCL? Jeśli tak to przełącz na
    OpenCL i sprawdź czy jest lepiej. Co prawda CUDA jest natywnym API
    specjalnie dla Geforce więc powinien być szybszy niż uniwersalny
    wieloplatformowy OpenCL, ale może przy CUDA path jest jakiś bug którego przy
    OpenCL nie będzie.
    Ewentualnie spróbuj inne sterowniki.

  • 7. Data: 2012-08-25 19:14:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "miab" napisał w wiadomości grup
    > Bo też i ta karta nie powala.
    > Taka na przykład stareńka GTX580 ma przeszło 5 razy więcej szybszych niż u
    > ciebie rdzeni.

    Wiem, ze 540M nie jest królem wydajności, ale nie ukrywam, że liczyłem na coś
    więcej, niż nieco więcej od core i7 (4 rdzenie, 8 wątków).

  • 8. Data: 2012-08-25 19:37:11
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PK" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    540M jest 2-krotnie wolniejszy niż 560M:
    http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce
    -gt-540m/performance
    A z kolei 560M jest znacznie wolniejszy niż jego w/w stacjonarna wersja.

    > Pomijając technikalia typu liczba jednostek i ich wydajność, 560 GTX
    > to nowsza technologia

    Jeśli chodzi o chronologię to chyba 560 jest akurat trochę starszy niz 540M.

  • 9. Data: 2012-08-25 19:40:18
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Użytkownik "miab" napisał w wiadomości grup
    >
    > Wiem, ze 540M nie jest królem wydajności, ale nie ukrywam, że liczyłem na
    > coś więcej, niż nieco więcej od core i7 (4 rdzenie, 8 wątków).

    Różne programy w różnym stopniu przyspieszają po przejściu na akcelerację
    GPU. Czasem jest 10 razy szybciej, czasem 3 razy, a czasem wolniej niż przy
    obliczaniu przez CPU.
    Jak masz obliczenia na 2 dni to może kup stacjonarkę z jakąś szybką kartą i
    przez internet nią steruj (i pobieraj wyniki). Wyjdzie znacznie szybciej niż
    użycie do tego celu laptopa. Cenowo wyjdzie dość tanio, bo jak to byłby komp
    tylko do obliczeń to potrzebuje tylko silnego GPU, cała reszta komponentów
    mogłaby być już low-end.

  • 10. Data: 2012-08-25 19:42:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maX" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ale może przy CUDA path jest jakiś bug którego przy OpenCL nie będzie.

    Można włączyć OpenCL, ale na 540M nie chce liczyć. :( Zmieniałem stery i nie
    było efektu. Chyba nie da się wymienić GPU w laptopie. :( W pracy komputery mają
    celerony, więc na lepszą kartę graficzną nie ma co liczyć... :(