  • 1. Data: 2009-12-28 07:55:16
    Temat: zasilacz do laptopa
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam! Od czasu do czasu mam w chacie laptop z firmy. Nie noszę zasialacza,
    stąd pytanie czy zasialcz od Della, który mam w domu:
    Output voltage: DC 19.5V (fixed)
    Output current: DC 3.34A
    Power: 65W
    Connector inner diameter: 5.0 mm
    Connector outer diameter: 7.4 mm

    mogę awaryjnie od czasu do czasu podłączyć do laptopa HP:
    Output voltage: DC 18.5V
    Output current: DC 4.9A
    Power: 90W
    Connector inner diameter: 5.0 mm
    Connector outer diameter: 7.4 mm

    Wtyczka taka sama, napięcie większe o 1V, czyli o ok. 5%. Moc zasilacza HP
    jest co prawda większa, ale mam nadzieję, że nic się nie stanie :) Proszę o
    opinię.

  • 2. Data: 2009-12-28 08:17:08
    Temat: Re: zasilacz do laptopa
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 28 grudzień (poniedziałek) gdy o godz. 8:55 *Adax* napisał(a):

    > mogę awaryjnie od czasu do czasu podłączyć do laptopa HP

    Laptop Dell nie zgłasza Ci informacji, że podłączyłeś nieprawidłowy
    zasilacz?

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 3. Data: 2009-12-28 09:22:56
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Chichotek" <z...@y...cy> napisał w wiadomości
    > Laptop Dell nie zgłasza Ci informacji, że podłączyłeś nieprawidłowy
    > zasilacz?

    Chcę zrobić odwrotnie! Zasilacz Della podłączyć do laptopa HP... Nie
    robiłem tego, bo nie chcę zepsuć.

  • 4. Data: 2009-12-28 13:35:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Adax wrote:
    [...]
    > Wtyczka taka sama, napięcie większe o 1V, czyli o ok. 5%. Moc zasilacza
    > HP jest co prawda większa, ale mam nadzieję, że nic się nie stanie :)

    Niemal na pewno nic zlego sie nie stanie, najwyzej laptop nie bedzie
    ladowac baterii. Upewnij sie tylko, ze pilonogia (i polaryzacja) jest
    prawidlowa!
    Gorzej, gdybys chcial uzyc zasilacza o wyzszym napieciu, ale generalnie
    taka roznica w dobrym sprzecie nie powinna stanowic problemu. Od dwoch lat
    uzywam malego laptopa IBM z zasilaczem od innego modelu, silniejszym i
    podajacym wyzsze napiecie - 19V zamiast 16V (!!!). I nie ma zadnych
    problemow.

    Sa jednak laptopy, ktore komunikuja sie z zasilaczem - na podstawie tych
    danych sa np. w stanie okreslic, czy uzywasz zasilacza "stacjonarnego",
    "lekkiej" wersji mobilnej czy np. ladowarki samochodowej i na tej
    podstawie dobieraja maksymalne obciazenie.

    --
    KILu

  • 5. Data: 2010-02-27 19:21:10
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

> [...]
    > "lekkiej" wersji mobilnej czy np. ladowarki samochodowej i na tej
    > podstawie dobieraja maksymalne obciazenie.

    Wracam z tematem :) Odważyłem się i okazuje się, że HP krzyczy, że ten
    Dellowski zasialcz ma za małą moc... Da się coś z tym zrobić?
    Pozdr