    From: "KILu" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: zasilacz do laptopa
    Date: Mon, 28 Dec 2009 14:35:25 +0100

    Adax wrote:
    [...]
    > Wtyczka taka sama, napięcie większe o 1V, czyli o ok. 5%. Moc zasilacza
    > HP jest co prawda większa, ale mam nadzieję, że nic się nie stanie :)

    Niemal na pewno nic zlego sie nie stanie, najwyzej laptop nie bedzie
    ladowac baterii. Upewnij sie tylko, ze pilonogia (i polaryzacja) jest
    prawidlowa!
    Gorzej, gdybys chcial uzyc zasilacza o wyzszym napieciu, ale generalnie
    taka roznica w dobrym sprzecie nie powinna stanowic problemu. Od dwoch lat
    uzywam malego laptopa IBM z zasilaczem od innego modelu, silniejszym i
    podajacym wyzsze napiecie - 19V zamiast 16V (!!!). I nie ma zadnych
    problemow.

    Sa jednak laptopy, ktore komunikuja sie z zasilaczem - na podstawie tych
    danych sa np. w stanie okreslic, czy uzywasz zasilacza "stacjonarnego",
    "lekkiej" wersji mobilnej czy np. ladowarki samochodowej i na tej
    podstawie dobieraja maksymalne obciazenie.

    --
    KILu