  • 11. Data: 2012-06-11 17:01:01
    Temat: Re: zalewanie elektroniki
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A co sądzisz o akrylu? Dokładniej - bezbarwny, protetyczny
    > polimetakrylan metylu. Występuje w handlu jako dwuskładnikowy -
    > proszek polimeru i ciekły monomer. Miesza się to razem zalewa,
    > traktuje podciśnieniem, żeby się pozbyć pęcherzyków a potem wypieka
    > lub gotuje w ok. 95 stopniach...

    powietrze mi tam nie przeszkadza - to ma tylko mechanicznie związać
    czyjnik z tuleją, i dodatkowo uszczelnić gwint, którym jest całość
    zakręcona. Tylko to gotowanie mi się nie podoba, bo czujnik to dość
    delikatny mikrofon. Dlatego wolałbym właśnie coś się nie nie grzeje (za
    bardzo) przy utwardzaniu.

  • 12. Data: 2012-06-11 17:32:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

    Monday, June 11, 2012, 5:01:01 PM, you wrote:

> [...]
    > zakręcona. Tylko to gotowanie mi się nie podoba, bo czujnik to dość
    > delikatny mikrofon. Dlatego wolałbym właśnie coś się nie nie grzeje (za

    Są tez akryle na zimno - mieszasz, nakładasz, zastyga. Szukaj "akryl
    na zimno"

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-06-11 19:56:36
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zakręcona. Tylko to gotowanie mi się nie podoba, bo czujnik to dość
    > delikatny mikrofon. Dlatego wolałbym właśnie coś się nie nie grzeje (za
    > bardzo) przy utwardzaniu.

    Dałeś za dużo utwardzacza. Epidian stosujemy od kilku lat w podobnym celu i
    nie było żadnych problemów.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 14. Data: 2012-06-11 20:05:33
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Dałeś za dużo utwardzacza. Epidian stosujemy od kilku lat w podobnym celu i
    > nie było żadnych problemów.
    > Wojtek

    To ile czasu wiąże epidian przy prawidłowej proporcji ?

  • 15. Data: 2012-06-11 21:36:36
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Są tez akryle na zimno - mieszasz, nakładasz, zastyga. Szukaj "akryl
    > na zimno"

    Aha. A możesz coś napisać, jak "fizykochemicznie" taki akryl wygląda ?
    Tj. jak to jest gęste/rzadkie, jakie jest po utwardzeniu, czy oprócz samego
    zalania
    posiada jakąś wytrzymałość.

    Chodzi mi o to, że np. używając poxipolu nakładałem go też na gwint, i po
    dokręceniu i zastygnięciu miałem
    połączenie szczelne i nie do ruszenia (rękami, bo w imadle to pewnie by
    puściło).

  • 16. Data: 2012-06-11 22:30:03
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > To ile czasu wiąże epidian przy prawidłowej proporcji ?
    Głupi ja, znalazłem ulotkę :)

    Zrobiłem prawidłową proporcję, i sprawdzam...

  • 17. Data: 2012-06-11 23:12:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Więc pytanie takie jest - gdzie by tu zanabyć jakąś niewielką (500 g ?)

    http://sklep.semicon.com.pl/shop2/?lang_id=2&id_cate
    gory=55&start=15

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2012-06-12 07:12:10
    Od: IDKrzych <_...@p...onet.pl>

    > Aha. A możesz coś napisać, jak "fizykochemicznie" taki akryl wygląda ?
    > Tj. jak to jest gęste/rzadkie, jakie jest po utwardzeniu, czy oprócz
    > samego zalania
    > posiada jakąś wytrzymałość.

    tutaj ładnie pokazują co można zrobić z takiego akrylu
    http://youtu.be/7VflwhAGMHA?t=31s

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 19. Data: 2012-06-12 19:29:40
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Zrobiłem prawidłową proporcję, i sprawdzam...

    Przy prawidłowej proporcji tężeje wstępnie jakoś około 2 godz. A następnego dnia
    całkiem twarde.
    I nie nagrzewa się. Czyli, trzeba po prostu robić jak należy...

  • 20. Data: 2012-06-12 21:50:26
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > I nie nagrzewa się. Czyli, trzeba po prostu robić jak należy...
    O właśnie :) Jak jeszcze coś cię niepokoi, to jest specjalna wersja epidianu
    do elektroniki. Tylko drogie toto było.
    Wojtek