  • 21. Data: 2024-01-08 21:23:37
    Temat: Re: zakłócenia GPS
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :
    > fake. Jakoś te himarsy trafiają prosto w puszki ruskich.

    Teraz trafiają obok.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 22. Data: 2024-01-08 21:38:02
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 7.01.2024 o 20:47, heby pisze:

    > PS. Podobno łodzie podwodne mają systemy oparte o nawigację
    > bezwładnościową i są to systemy o wysokiej precyzji. Może czas już
    > instalować je na statkach cywilnych...

    A jak mają odbierać sygnały z satelitów w zanurzeniu?

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 23. Data: 2024-01-08 21:49:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.01.2024 o 17:41, J.F pisze:

    > Zawsze sie ktos znajdzie.

    Ale to trzeba mieć miejsce, powód, możliwości i kasę. Kto ma je
    wszystkie w okolicy?
    Może być też, że jakiś ałaks latał w okolicy i robił "szum", ale to
    wtedy Norwegia, Szwecja czy Finlandia siedziałyby cicho, za to Rosja
    podniosła larum, że im statki z Chin nie mogą trafić do Leningradu.

    > Arabowie, zeby wysadzic ostatnią rurke NS np.

    Tylko co by im dało zakłócanie GPS? Poza tym z półwyspu arabskiego nie
    da się zakłócić GPS-a nad Bałtykiem. Chyba, że to Arabowie ze Sztokholmu?

  • 24. Data: 2024-01-08 21:52:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.01.2024 o 18:25, io pisze:

    > Jak można traktować poważnie twierdzenia "za zakłóceniami GPS stoi
    > najprawdopodobniej Rosja"?!

    A kto stoi za wysadzeniem Nord Stream, Madagaskar? Dopóki nikogo za rękę
    nie złapią to są domysły, ale grono podejrzanych i zainteresowanych jest
    mocno wąskie.

  • 25. Data: 2024-01-08 22:14:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/01/2024 21:23, Zbynek Ltd. wrote:
    > Teraz trafiają obok.

    No własnie dalej są celne. Jak by ruskie potrafiły wyginać koordynaty
    GPS to by stosowali te sztuczki na całym froncie, w końcu maja własny,
    choć dziadowski, system. Takie wrażenie mam, że to działa tylko na
    odbiorniki cywilne. Wojskowe może wykrywają błedy transmisji(?) i
    nawigują bezwładnościowo w końcowej fazie lotu. Tak czy inaczej kilka
    dni temu było sliczne zdjecie budynków z dziurkami w dachu, jak od linijki.

  • 26. Data: 2024-01-08 22:17:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/01/2024 21:38, Czarek wrote:
    > A jak mają odbierać sygnały z satelitów w zanurzeniu?

    Nie mogą, ale kiedyś stosowano systemy nawigacyjne typu ręczne
    całkowanie azymut/predkość i orientacja na punkty charakterystyczne.
    Systemy bezwładnościowe mają sensowna precyzję dopiero od niedawna
    (pewnie od lat 80, chociaż pewnie informacje są tajne).

    PS. Gdzieś mi się coś przypomina, bodaj czytałem, że istniał pomysł
    systemu podobnego do LORAN, ale akustycznego, dla łodzi podwodnych. Nie
    pamiętam już kto to wymyslił i czy na etapie pomysłu zostało... coś nie
    wydaje się aby to miało duży zasięg typu ocean...

  • 27. Data: 2024-01-09 00:25:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :

    > No własnie dalej są celne.

    Tak celne, że od kilku miesięcy trąbią, że pociski straciły na
    precyzji. WRE kacapskie jest bardzo sprawne.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65