  • 21. Data: 2013-11-21 16:23:40
    Temat: Re: zakaz wjazdu LPG - podstawa?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

    ... ale jak zabroni pedałom i żydom, to już się w sądzie nie obroni :)

    Wobrażam sobie scenariusz, że mam od 40 lat umowę najmu na ten garaż
    (albo, co lepsze - wykupiłem go razem z mieszkaniem jako pomieszczenie
    przynależne i teraz jest "mój własny") z czasów, gdy w budynku na 20
    mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód
    - i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?
    Wiem - to pytanie bardziej na forum o wspólnotach, niż o samochodach,
    ale chciałem tylko podświetlić kolejną dziurę, w której można coś sobie
    urwać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 22. Data: 2013-11-21 16:36:38
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2013 15:19:21 +0100, anacron napisał(a):

    > W wielu miejscach jest i tak to wszyscy olewają i w takich garażach
    > widuję auta z LPG.

    A w jaki sposób rozpoznać takie auto nie zaglądając do środka? Zakładam
    że wlew gazu jest pod klapką wlewu paliwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 23. Data: 2013-11-21 16:40:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-11-21 10:41, Chris pisze:

    >wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

    Brzmi jak dyskryminacja, aby na pewno wolno ?
    Jak sie jakis katolik obrazi i zaskarzy wspolnote z powodu
    uniemozliwienia mu korzystania ze wspolnego/jego garazu ?

    J.

  • 24. Data: 2013-11-21 16:41:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-21 16:36, MadMan pisze:

    > A w jaki sposób rozpoznać takie auto nie zaglądając do środka? Zakładam
    > że wlew gazu jest pod klapką wlewu paliwa.

    Po zapachu spalin?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 25. Data: 2013-11-21 16:42:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello mappl,

    >Ale to nie butla wybuchła tylko jakieś minimalne ilości gazu z
    >nieszczelności.

    A jak nieszczelnosc wystapi w zbiorniku w samochodzie ?

    J.

  • 26. Data: 2013-11-21 16:58:55
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Wobrażam sobie scenariusz, że mam od 40 lat umowę najmu na ten garaż
    > (albo, co lepsze - wykupiłem go razem z mieszkaniem jako pomieszczenie
    > przynależne i teraz jest "mój własny")
    nie. jego wnętrze jest "Twoje własne", możesz nim dysponować jak chcesz,
    ale na zewnątrz dalej należy do wspólnoty.(piwnica, strych..) chyba że
    masz go "Wydzielony", ale to chyba musi być większa sprawa i inne księgi
    wieczyste.

    > z czasów, gdy w budynku na 20
    > mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód
    > - i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?
    nie. Pi razy oko przepisy są takie: gdzie stoi, leży jest wwożona butla
    z gazem - budynek musi......
    Wiec poprostu musisz dorobić wentylacje i po sprawie. jak staniesz
    okoniem, będą pisać do admina, on wezwie kominiarza, dostaniesz grzywnę.
    ToMasz

  • 27. Data: 2013-11-21 16:59:03
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.11.2013 16:36, MadMan pisze:

    > A w jaki sposób rozpoznać takie auto nie zaglądając do środka? Zakładam
    > że wlew gazu jest pod klapką wlewu paliwa.

    Często jest na zderzaku lub pod nim. O takich przypadkach mówię.

    --
    anacron
    aba/

  • 28. Data: 2013-11-21 17:15:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >budynku na 20 mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym
    >zagazowuję sobie samochód - i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi

    Ale po co gazowales, skoro masz taki garaz ? :-)

    Wyrwac nie wyrwie, chyba ze spoldzielnia ma jakies zapisy o
    pustostanach czy przeznaczeniu.
    Ale garaz sobie poczeka na inne auto.
    Pewnie mozesz wynajac, albo odsprzedac (w spoldzielni moze byc
    roznie).

    Bo jak zaczniesz korzystac ... jest jakis zapis "kto sprowadza ryzyko
    katastrofy".
    No i skoro nie mozna po dobroci, to mozna np lakier porysowac, albo
    opony przebic, albo drzwi nie domknac, wleca wrobelki, podziubia
    blache :-)

    Wsrod lokatorow na pewno znajdzie sie paru przekonanych ze gaz
    wybucha, paru formalistow, moze jakich prawnik ktory odkryje ze w
    razie wybuchu ubezpieczenie sie wypnie ..

    >Wiem - to pytanie bardziej na forum o wspólnotach, niż o samochodach,
    >ale chciałem tylko podświetlić kolejną dziurę, w której można coś
    >sobie urwać.

    Sasiedzi w szeregowce czy blizniaku, a nawet w domku wolnostojacym tez
    sie moga poczuc zagrozeni :-)

    J.

  • 29. Data: 2013-11-21 17:18:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-21, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    > Po zapachu spalin?

    Zwlaszcza, ze na zimno odpala i tak na benzynie a na cieplo wiele nie
    poczujesz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2013-11-21 18:24:44
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-11-21 16:23, sqlwiel pisze:

> [...]
    > mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód
    > - i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?

    Nie. On jest dalej twój. Tyle, że większość wspólnoty mieszkaniowej
    ustaliła, że nie wolno tam wjeżdżać z LPG i dotyczy to też ciebie.

    Tak samo, jak np. we własnej piwnicy nie możesz prowadzić działalności
    gospodarczej, a w mieszkaniu przechowywać paliwa, jeśli tak ustali wspólnota

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm