  • 31. Data: 2013-11-21 18:44:30
    Temat: Re: zakaz wjazdu LPG - podstawa?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-11-21 16:23, sqlwiel pisze:

    >Nie. On jest dalej twój. Tyle, że większość wspólnoty mieszkaniowej
    >ustaliła, że nie wolno tam wjeżdżać z LPG i dotyczy to też ciebie.

    Z tym bym uwazal, bo wiekszosc moze ustalic ze nie wolno przez brame
    przechodzic ludziom po 50-tce.
    Lepiej zeby ta wspolnota miala jakas solidna podstawe.

    >Tak samo, jak np. we własnej piwnicy nie możesz prowadzić
    >działalności gospodarczej, a w mieszkaniu przechowywać paliwa, jeśli
    >tak ustali wspólnota

    Z tym ze na przechowywanie paliwa to przepis sie znajdzie,
    a co do dzialalnosci to kto wie ...

    J.

  • 32. Data: 2013-11-21 18:57:23
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 21 Nov 2013 12:15:30 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=47&id=32
    378

    I jeszcze to:
    http://www.polskiinstalator.com.pl/kontakt/665-czy-m
    ozna-parkowac-w-garazach-podziemnych-samochody-z-ins
    talacja-lpg.html

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 33. Data: 2013-11-21 21:02:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "mappl" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.cda.pl/video/68067d3/Eksplozja-butli-lpg
    Zapewne miał nieszczelne połączenie w wielozaworem, często nieszczelność
    pojawia się przy zaworze tankowania, gdyż pistolet jest dość ciężki i
    połączenie się rozszczelnia.

  • 34. Data: 2013-11-21 23:18:06
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-21 12:07, p...@g...com pisze:
    > --Tak, jest to dozwolone bo garaż nie jest terenem publicznym i obowiązują zasady
    wspólnoty mieszkaniowe oraz dewelopera.

    > tez bym sie sklanial ku tej wersji, ogolne przepisy nie zabraniaja ale wlasciciel
    robi co chce ...
    Ale nie zawsze to co właściciel chce robić i robi - jest zgodne z
    prawem. Istnieją klauzule niedozwolone, istnieją też "martwe" zapisy,
    tzn niby są - ale jest zerowa szansa ich wyegzekwowania.

    Btw widziałem taki kwiatek właściciela/zarządcy/wspólnoty (? osiedle
    strzeżone, cuda zwidy, loftowo-multiinterfejsowe jakby to teraz nazwali)
    - przed wjazdem na parking znak "zakaz ruchu" i pod spodem tabliczka
    "dotyczy pojazdów starszych niż 4 lata" (albo tam było 5 lat, w każdym
    razie poziom absurdu +500)...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 35. Data: 2013-11-21 23:31:43
    Od: Hybki <k...@g...com>

    W dniu 2013-11-21 10:08, sqlwiel pisze:

    > Czy taki zakaz jest czymkolwiek formalnie podparty, czy to tylko radosna
    > i nadmierna twórczość administratora/zarządcy budynku?

    Właściwości LPG są odmienne niż gazu ziemnego.
    Gaz ziemny jest lżejszy od powietrza i w razie nieszczelności zostaje
    grawitacyjnie
    usunięty przez kanały wentylacyjne.
    Gaz LPG jest cięższy i w razie nieszczelności zalega w najniższych
    częściach obiektu,
    studzienkach, kanałach itd.
    Dlatego też jeśli budynek posiada instalacje gazu ziemnego, zabronione jest
    korzystanie np z urządzeń zasilanych gazem z butli.
    Nieszczelności w instalacjach LPG nie należy do rzadkości.

    http://www.cda.pl/video/997218c/Wybuch-auta-w-Rosji-

    --
    I Have a Dream
    http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201311/138348

  • 36. Data: 2013-11-22 00:42:31
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 23:31:43 UTC+1 użytkownik Hybki napisał:

> [...]
    >
    > korzystanie np z urządzeń zasilanych gazem z butli.
    >
    > Nieszczelności w instalacjach LPG nie należy do rzadkości.

    Chyba jednak do rzadkości skoro w tytule jest wybuch auta w Rosji. Na tyle samochodów
    co jest na Ziemi jak wybuchnie jedno dziennie od gazu to się to w żadnych
    statystykach nie mieści.

  • 37. Data: 2013-11-22 01:00:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2013, BartekK wrote:

> [...]
    > pojazdów starszych niż 4 lata" (albo tam było 5 lat, w każdym razie poziom

    Czy ja wiem?
    Skoro podobnu pogląd widziałem na niniejszej grupie (z konceptem do
    wpisania do przepisów o dopuszczeniu do ruchu w ogóle), to chyba
    do +500 jeszcze brakuje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2013-11-22 08:54:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.11.2013 16:23, sqlwiel pisze:

    > mieszkań były 2 garaże i 2 samochody. Po czym zagazowuję sobie samochód
    > - i co? Wspólnota/Spółdzielnia wyrwie mi ten garaż?

    Jak najbardziej istnieją prawne mechanizmy pozbycia się zagrożenia.

  • 39. Data: 2013-11-22 16:32:40
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-11-21 18:44, J.F pisze:

    > Z tym bym uwazal, bo wiekszosc moze ustalic ze nie wolno przez brame
    > przechodzic ludziom po 50-tce.
    > Lepiej zeby ta wspolnota miala jakas solidna podstawe.

    Wspólnota nie może egzekwować uchwał niezgodnych z prawem.

    > Z tym ze na przechowywanie paliwa to przepis sie znajdzie,
    > a co do dzialalnosci to kto wie ...

    Jw. I to akurat niezgodne z prawem nie jest.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 40. Data: 2013-11-22 16:37:25
    Od: Hybki <k...@g...com>

    W dniu 2013-11-22 00:42, k...@g...com pisze:

    > Chyba jednak do rzadkości skoro w tytule jest wybuch auta w Rosji. Na tyle
    samochodów co jest na Ziemi jak wybuchnie jedno dziennie od gazu to się to w żadnych
    statystykach nie mieści.

    Porozmawiaj z mechanikami, ile razy mają do czynienia z
    nieszczelnościami, Nieraz strach zapalić koło zaparkowanego auta z LPG,
    Nie chciał bym mieć sypialni nad szrotem zaparkowanym pod mieszkaniem.
    Pomimo dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych
    ryzyko jest zbyt duże.
    Patrząc na trend zwyżki cen LPG względem Pb, niedługo skórka nie będzie
    warta wyprawki.

    --
    http://img.sadistic.pl/pics/d8d753960a75.jpg