  • 41. Data: 2013-11-22 16:38:35
    Temat: Re: zakaz wjazdu LPG - podstawa?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-21 10:53, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > wspólnota może również zabronić wjazdu murzynom i katolikom.

    Wspólnota może podjąć dowolnie głupią uchwałę. Ale można ją zaskarżyć w
    sądzie.

    Shrek.

  • 42. Data: 2013-11-22 17:12:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-22 16:37, Hybki pisze:
    > Porozmawiaj z mechanikami, ile razy mają do czynienia z
    > nieszczelnościami, Nieraz strach zapalić koło zaparkowanego auta z LPG,
    Porozmawiaj z mechanikami, ile razy mają do czynienia z autami z
    całkowicie niesprawnymi hamulcami, albo z zawieszeniem ktore w każdej
    chwili grozi uszkodzeniem i katastrofą. Nieraz strach wyjść z domu, tyle
    jeździ aut, które w każdej chwili mogą się rozpaść, stracić kierowalność
    i cię zabić...
    A jakoś ani auta z lpg nie wybuchają dziesiątkami na każdym rogu, ani od
    trupów nie odpadają koła 3x dziennie, zabijając przechodniów...

    > Nie chciał bym mieć sypialni nad szrotem zaparkowanym pod mieszkaniem.
    > Pomimo dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych
    > ryzyko jest zbyt duże.
    Ale to ty oceniasz ryzyko, i w razie czego przenosisz swoją sypialnię, a
    nie - inni mają przenosić swoje auto. Równie dobrze można podejść do
    tego: "tylu jest idiotów i psychopatów, do tego piromanów i instrukcji
    "jak zbudować bombę" w internecie, nie chciałbym mieć sypialni nad kimś,
    bo może się okazać wariatem budyjącym bomby".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 43. Data: 2013-11-22 18:15:37
    Od: Hybki <k...@g...com>

    W dniu 2013-11-22 17:12, BartekK pisze:

    No to może argument prawny.
    Zgodnie z wymaganiami § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U.
    Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), obowiązującymi od dnia 8 lipca 2009 r.,
    garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów
    zasilanych gazem płynnym propan - butan, i w których poziom podłogi
    znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadać wentylację
    mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu
    propan-butan.

    Za sponsoruj wspólnocie odpowiednią infrastrukturę, to pewnie cię wpuszczą.

    --
    I Have a Dream
    http://img2.demotywatoryfb.pl//uploads/201311/138348

  • 44. Data: 2013-11-23 15:12:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 22.11.2013 17:12, BartekK pisze:

    > Ale to ty oceniasz ryzyko, i w razie czego przenosisz swoją sypialnię, a
    > nie - inni mają przenosić swoje auto. Równie dobrze można podejść do

    Ty kpisz czy masz jakiś samochodowy fetysz?

  • 45. Data: 2013-11-23 16:36:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-23 15:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Ty kpisz czy masz jakiś samochodowy fetysz?

    Nie mam fetyszu, uważam że do wszystkiego należy podchodzić racjonalnie,
    w tym do zagrożeń i niebezpieczeństw, pedofilów czających się na każdym
    placu zabaw, wybuchających aut z lpg, śmiertelnego zagrożenia w
    samochodzie który "nie jest nowy" albo miał jakieś naprawy blacharskie,
    czarnych wołg itp.

    Potencjalny nieszczelny zbiornik - to powinien być problem jego
    właściciela. On (oraz/lub jego ubezpieczyciel) powinien się martwić, co
    jego własność może wyrządzić innym, tak samo jak właściciel psa.

    A z drugiej strony - jak coś jest przeznaczone dla samochodów np do
    3.5T- to powinno być obligatoryjnie przeznaczone dla wszystkich
    samochodów do 3.5T dopuszczonych do ruchu, a nie tylko wybranych (wide
    mój przykład absurdalnego zakazu dla samochodów o niewystarczającym
    poziomie prestiżu). Np za chwilę się okaże - że auta elektryczne
    zawierają baterie litowo-jonowe (itp), a lit jest potencjalnie bardzo
    niebezpieczny, więc zakazujemy im wjazdu na parking - bo przepisy
    pożarowe, i co by było jakby się uwolniło/zapaliło/wybuchło...

    Albo jeszcze lepsze (i wcale nie absurdalne!)- wprowadźmy zakaz wjazdu
    do centrów miast nowiutkich samochodów, tych z nowym czynnikiem w
    klimatyzacji R1234yf. Wszak przepisy przeciwpożarowe itd, a instrukcje
    gaśnicze (dla straży pożarnych) pojazdu wyposażonego w ten czynnik są
    praktycznie takie, jak dla rozszczelnionej cysterny z jakimś amoniakiem
    czy innym cyklonemB
    http://strazacki.pl/szkolenia/633-nowa-klimatyzacja-
    zagrozeniem-dla-strazakow

    Poza tym - po prostu mam już doświadczenie z ludźmi, którzy sobie coś
    uroją i chcą koniecznie pod ten pomysł świat zmieniać. A to walnąć
    wszędzie strefę 30km/h, albo zamknąć pół miasta dla samochodów "bo
    miasta są dla ludzi nie da aut", a to zakazać tego albo tamtego, albo
    tiry na tory, albo zakazać lpg, albo zakazać gry w piłkę i innych zabaw
    na podwórku, albo posiadania zwierząt w bloku, itd.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 46. Data: 2013-11-23 17:13:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Potencjalny nieszczelny zbiornik - to powinien być problem jego
    > właściciela. On (oraz/lub jego ubezpieczyciel) powinien się martwić, co
    > jego własność może wyrządzić innym, tak samo jak właściciel psa.

    Ja tam wolę się nie zdawać na dobrą wolę właściciela samochodu, który ni z
    tego ni z owego może spowodować wybuch.
    Tak jak nie chciałbym magazynowania benzyny w kanistrach w piwnicy mojego
    bloku.
    Cieszę się, że to nie jest dozwolone.

    > A z drugiej strony - jak coś jest przeznaczone dla samochodów np do 3.5T-
    > to powinno być obligatoryjnie przeznaczone dla wszystkich samochodów do
    > 3.5T dopuszczonych do ruchu, a nie tylko wybranych

    I tak jest, w miejscach gdzie gazowanie mogą parkować bezpiecznie, nie ma
    obostrzeń.
    A w miejscach gdzie przepisy bezpieczeństwa zakazują - mówi sie trudno.
    Czasem trzeba zaufać, że nie zostały stworzone bez powodu, choćby by lekko
    na wyrost.
    Zawsze możesz parkingowi na własny koszt zafundować potrzebną do parkowania
    gazowni instalację - jesteś zainteresowany?

  • 47. Data: 2013-11-25 08:26:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.11.2013 16:36, BartekK pisze:

    > Potencjalny nieszczelny zbiornik - to powinien być problem jego
    > właściciela. On (oraz/lub jego ubezpieczyciel) powinien się martwić, co

    Tak, to powinien być tylko i wyłącznie jego problem. Więc niech
    wyp*.*dala z parkingu niedostosowanego do LPG.

    > jego własność może wyrządzić innym, tak samo jak właściciel psa.

    Dużo mi przyjdzie z odszkodowania jak będę martwy bo miałeś nieszczelną
    instalację i pierdyknęło.

    [ciach]

    > Poza tym - po prostu mam już doświadczenie z ludźmi, którzy sobie coś
    > uroją i chcą koniecznie pod ten pomysł świat zmieniać. A to walnąć
    > wszędzie strefę 30km/h, albo zamknąć pół miasta dla samochodów "bo

    Ponownie: chciałbym jechać aż 30km/h w Warszawie z np. Dworca
    Zachodniego do Marriotu.