  • 81. Data: 2021-07-24 07:30:36
    Temat: Re: zagraniczne rozwiązania i przepisy warte importu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 02:08, ii pisze:

    > No ale po co. Przecież "łazimy gdzie chcemy".

    Bo są już na emeryturze i mniej ogarnięci i mniej skoczni, bo to dzieci
    idące do szkoły, bo 100 różnych powodów.

    Nie stawiamy na drogach
    > drabin by sobie ktoś pochodził bo woli po drabinie a nie gdzie bądź. To
    > i chodników moglibyśmy nie kłaść.

    Świetny argument:P

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2021-07-24 07:31:45
    Temat: Re: zagraniczne
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 04:17, RoKo pisze:

    > Co to znaczy "duże skrzyzowanie z dobrą organizacją" ?

    Wydzielonymi pasami do skrętu i dedykowaną do tych skrętów sygnalizacją.
    Sygnalizacja akomodacyjna powiązana z jakimś centralnym systemem
    zarządzania ruchem.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2021-07-24 11:32:26
    Od: "RoKo" <k...@w...pl>

    > Wydzielonymi pasami do skrętu i dedykowaną do tych skrętów sygnalizacją.
    > Sygnalizacja akomodacyjna powiązana z jakimś centralnym systemem
> [...]

    Precz z sygnalizacją. Dużo lepsze jest rondo (większa przepustowość).

  • 84. Data: 2021-07-24 12:07:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 11:32:26 +0200, RoKo napisał(a):

    > Precz z sygnalizacją. Dużo lepsze jest rondo (większa przepustowość).

    W jakich warunkach?

    Bo polemizowalbym z ta wieksza przepustowoscia ronda. Ale zalezy od
    natezenia ruchu, ilosci pasow itp.

    P.S. ciekawe symulacje - choc niekoniecznie zgodne z rzeczywistoscia
    https://www.youtube.com/watch?v=yITr127KZtQ

    Zwykle rondo (niepolskie - pierwszenstwo dla wjezdzajacych) sie tu nie
    sprawdzilo :-)

    J.

  • 85. Data: 2021-07-24 14:12:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 11:32, RoKo pisze:

    > Precz z sygnalizacją. Dużo lepsze jest rondo (większa przepustowość).

    Wielokrtonie obalona bzdura.

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-07-24 14:53:00
    Temat: Re: zagraniczne. Rondo.
    Od: "RoKo" <k...@w...pl>

    > Wielokrtonie obalona bzdura.
    > --
    > Shrek

    Wielokrotnie potwierdzona wyższość ronda nad zwykłym skrzyżowaniem.
    Prawie codziennie przejeżdżam wiele różnej wielkości rond.

  • 87. Data: 2021-07-24 14:59:30
    Od: "RoKo" <k...@w...pl>

    > W jakich warunkach?
    >
    > Bo polemizowalbym z ta wieksza przepustowoscia ronda. Ale zalezy od
    > natezenia ruchu, ilosci pasow itp.
    >
    > J.

    W każdych warunkach, za wyjątkiem bardzo dużego ruchu na wszystkich
    dochodzących drogach. Wtedy potrzebne jest dwupoziomowe skrzyżowanie,
    lub sygnalizacja swietlna.

  • 88. Data: 2021-07-24 15:06:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.07.2021 o 14:53, RoKo pisze:

    > Wielokrotnie potwierdzona wyższość ronda nad zwykłym skrzyżowaniem.
    > Prawie codziennie przejeżdżam wiele różnej wielkości rond.

    A wielokrotnie zmieniają organizację ruchu? To skąd wiesz, że zwykłe nie
    byłoby lepsze? Popełniasz typowy błąd poznawczy zwany "na chłopski rozum".

    Masz pierwsze z brzegu - Praktycznie zawsze nawet głupia sygnalizacja ma
    większą przepustowość niż podobnej wielkości rondo - nie mówiąc o
    inteligentnej.

    http://article.sciencepublishinggroup.com/html/10.11
    648.j.acm.20150404.20.html

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-07-24 15:39:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2021 14:59:30 +0200, RoKo napisał(a):

    > W każdych warunkach, za wyjątkiem bardzo dużego ruchu na wszystkich
    > dochodzących drogach. Wtedy potrzebne jest dwupoziomowe skrzyżowanie,
    > lub sygnalizacja swietlna.

    W kazdych to nie.
    Ale owszem - jak sa po dwa pasy w jedna strone, to IMO - rondo kiepsko
    to ogarnia.

    A ja mialem swietny przyklad na niewydolnosc ronda w tym miejscu
    https://www.google.com/maps/@51.1573726,17.0106318,1
    7z

    J.

  • 90. Data: 2021-07-24 15:47:02
    Od: "RoKo" <k...@w...pl>

    > W kazdych to nie.

    Zauważ, że napisałem "za wyjątkiem".

    > Ale owszem - jak sa po dwa pasy w jedna strone, to IMO - rondo kiepsko
    > to ogarnia.
    >
    > J.

    W moim miejscu jest wiele takich rond (3 pasy) i przepustowość takich
    rond jest świetna.