  • 71. Data: 2016-11-03 23:01:09
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Kurs doszkalający, jak jeździć z prędkością ponad 10 km wyższą od
    > dopuszczalnej? Wątpię, czy są takie kursy.

    Przeciez pytajacy juz jezdzi +15 do dozwolonej predkosci...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 72. Data: 2016-11-03 23:01:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Poza tym, może warto się zastanowić nad sobą samym, skoro nawet
    > ciężarówka jest w stanie jechać tam szybciej i nic się nie dzieje, to
    > dziwne że nie da się tam tak pojechać samochodem osobowym.

    Z tym dostosowaniem predkosci przez ciezarówki to róznie bywa - oni czesto
    maja w głowie tacho zamiast wyobrazni.
    Wystarczy posłuchac cb na obwodnicy Poznania, gdzie maja zakaz
    wyprzedzania, jakie narzekania na minute, dwie straty bo ktos tam jedzie
    troche wolniej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 73. Data: 2016-11-03 23:01:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ed WYTNIJ T...@p...onet.pl ...

    > reszta wlasciwie sie zgadza, tylko nie wiem o co Panu chodzi z
    > agresją? Ja jeszcze nawet nie zacząłem myśleć o agresji.

    Zdecydowanie ton odpowiedzi był agresywny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 74. Data: 2016-11-03 23:44:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 3 Nov 2016 03:13:06 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > PS mam nadzieje ze teraz nie sprobujesz zasugerowac ze jako swiezy kierowca nie wie
    ile to jest 5m :-) to juz bedzie zalosne

    http://img11.deviantart.net/c63a/i/2013/082/d/6/hous
    e_m_d__everybody_lies_by_jhefeson-d5yzqus.jpg

  • 75. Data: 2016-11-03 23:58:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ed,

    Thursday, November 3, 2016, 7:06:41 PM, you wrote:

    [...]

    > czy Pan ma prawo jazdy?
    > jeżeli tak to brak mi słów

    Google ci zabrało, anonimie? Sprawdź sobie, z kim masz do czynienia a
    nie obrażaj!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2016-11-04 00:02:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Poldek,

    Thursday, November 3, 2016, 9:35:55 PM, you wrote:

    [...]

    > Na początek proponuję, żeby ten, co siada na zderzaku przeszedł na jakiś
    > kurs.

    Jasne. Zatrzymaj się u mu to powiedz. O ile poczeka.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2016-11-04 00:11:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ed,

    Thursday, November 3, 2016, 8:32:10 PM, you wrote:

    [...]

    > reszta wlasciwie sie zgadza, tylko nie wiem o co Panu chodzi z agresją? Ja
    > jeszcze nawet nie zacząłem myśleć o agresji.

    Zanim nas tu powystrzelasz, to poczytaj sobie to, bardzo proszę:
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

    I przestań panować. To nie jest oznaka dobrego wychowania na grupach
    dyskusyjnych. Może być wręcz uznawane za obraźliwe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2016-11-04 00:29:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 3 Nov 2016 20:00:17 +0100, Poldek napisał(a):

    > Kurs doszkalający, jak jeździć z prędkością ponad 10 km wyższą od
    > dopuszczalnej? Wątpię, czy są takie kursy.

    Tak z tego ile mogę sobie wyrobić zdanie na temat tego co tu już napisał to
    może raczej chodzić o kurs jazdy możliwie blisko prawej krawędzi, a nie
    środkiem w sposób uniemożliwiający wyprzedzanie.

    Bo różnymi drogami jeżdżę, również niezbyt szerokimi, zazwyczaj zgodnie z
    ograniczeniami prędkości i jakoś jak ktoś chce, to po prostu mnie wyprzedza
    a nie siedzi mi zderzaku.
    Tak samo jak ja wyprzedzam jak doganiam kogoś wolniejszego.

    Zwłaszcza żeby to miało być często i nagminnie.

  • 79. Data: 2016-11-04 00:55:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 3 Nov 2016 19:39:13 +0100, Ed napisał(a):

    > mi wydalawo sie to jasne, ale specjalnie dla Pana, dodatowy opis - piszac
    > +15 mialem na mysli jazde z prędkością przewyższającą dopuszczalną o 15km

    Jasne to by się wydawało, gdyby przecinki były użyte poprawnie :)
    Albo chociaż jednostka, bo w km podejemy odległość, a prędkość w km/h.

    > OK, to jaka jest wg Pana bezpieczna odległość za pojazdem który jedzie
    > 65km/h i 105km/h?

    Taka absolutnie minimalna, przy pojazdach porównywalnie hamujących to ta,
    którą pojazdy przejeżdżają w czasie reakcji kierowcy.
    Zakładają ten czas 1s, daje to odpowiednio 18m i 29m.
    W sytuacji kiedy ciężarówka jedzie za osobówką odpowiednio więcej
    uwzględniając różnicę w drodze hamowania (pewnie kolejne 10m).

    Ale to było minimum, bo dla bezpieczeństwa warto ten dystans podwoić.
    Tak na szybko przejżałem kilka moich filmów z przypadkowych momentów jazdy
    i utrzymuję dystans odpowiadający około 2-3s jazdy.

    Tak przy okazji - w Niemczech (ale na autostradach), należy utrzymywać
    dystans w metrach równy połowie wartości prędkości w km/h, czyli jest to
    odległość przejeżdżana w 1.8s.

    > mniej niz 5m przy prędkości 65km ( w terenie zabudowanym) ciężarówką z
    > naczepą, niewykluczone ze i 30T ładunkiem?

    A ten dystans to mierzysz z tą samą precyzją co ładunek na naczepie?

    Bo być może faktycznie jadą Ci blisko na zderzaku, ale zwracam uwagę na to
    jak trudno rzetelnie i precyzyjnie ocenić sytuację na drodze.
    Strach ma wielkie oczy, fałszuje odbiór rzeczywistości, utrudnia ocenę
    sytuacji. Tak długo jak boisz się jechać - nigdy nie będziesz jechał ani
    dobrze, ani też bezpiecznie.

    Bo trochę jeżdżę i wiem że jazda 5m za kimś, zwłaszcza ciężarówką, jest w
    zasadzie nierealna.
    5m przy 65km/h przejeżdża się w 280ms - to mniej niż mrugnięcie okiem.
    Kierowca ciężarówki jadąc tak blisko nie widziałby już nawet tyłu Twojego
    samochodu (i Twoich świateł stopu).
    5m to odległość którą utrzymują holujące się na linie samochody.

    > czyich umiejętności?

    No nie wiem - a komu ich z więszym prawdopodobnieństwem brakuje?
    Jednemu początkującemu kierowcy, czy wszystkim pozostałym?

    > jestem za, szczególnie dla tych potencjalnym zabójców

    No życie niestety nie jest sprawiedliwe, ale zawsze możesz próbówać zmienić
    całą resztą świata poza sobą, ale podpowiem że raczej to się nie uda.

    Jak jakaś aktywność powoduje u mnie strach, to tego nie robię - nie na moje
    nerwy i szkoda żołądka.

    > dobrze napisane,
    > po przeczytaniu Pańskiego wywodu, dla dobra ogółu mógłby Pan zaniechać
    > dalszego poruszania się publicznymi drogami w charakterze kierowcy

    Nie wiem czemu miałbym - to nie mi się ciągle przydarzają takie przygody o
    których piszesz.

    > chyba dam ogłoszenie na tylnej szybie samochodu, pisane małymi literami

    Na tylną szybę, to proponuję żebyś nakleił sobie zielonego liścia.
    Inni kierowcy będą wiedzieli że jesteś początkujący i zawsze będzie to dla
    nich informacja.

    I taka jeszcze sprawa na koniec.
    Bo piszesz że jesteś niedoświadczonym kierowcą, piszesz że słabo sobie
    radzisz.
    To dlaczego przekraczasz dozwoloną prędkość o 15km/h?
    Jakie w tej sytuacji widzisz podstawy do oceniania postępowania innych
    (zapewne bardziej doświadczonych) kierowców, kiedy sam jedziesz łamiąc
    prawo?
    Skoro tak Ci przeszkadza bezprawie na drogach, to zacznij od jeżdżenia
    zgodnie z ograniczeniem prędkości. Potem możesz zacząć oceniać innych.

  • 80. Data: 2016-11-04 08:04:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 03.11.2016 19:42, Ed wrote:
    > a moze Pan op?aci moje ew. mandaty za przekroczenie predkosci?

    No nieee taki kozak to już on nie jest. Lubi sobie tylko posiedzieć
    komuś na tyłku ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info