  • 41. Data: 2016-11-03 13:21:06
    Temat: Re: zachowanie dystansu
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-11-02 o 19:08, Ed pisze:

    > Co robić?
    >
    > przyspieszanie nie wchodzi w gre

    Spokojnie, wszystko jeszcze przed tobą :) (chamskie wymuszanie
    pierwszeństwa, poganianie światłami drogowymi na autostradzie,
    niewpuszczanie na zwężce lub z podporządkowanej, niesygnalizowanie
    skrętu itp itd)
    Najlepiej olać takich, nic nie robić, jechać dalej swoim tempem.
    Lepiej nie prowokować bo nigdy nie wiadomo czy nie trafisz na jakiegoś
    debila co wyskoczy do ciebie z maczetą :)
    Im mniej się denerwujesz, tym dłużej pożyjesz :)

  • 42. Data: 2016-11-03 15:26:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** spider pisze tak:

> [...]
    > jakiegoś debila co wyskoczy do ciebie z maczetą :)
    > Im mniej się denerwujesz, tym dłużej pożyjesz :)

    Właśnie. Choćby nie wiadomo jak chciało się wysiąść
    pozostać w samochodzie i lewą ręką trzymać bejzbola
    a prawą filmować :)

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 43. Data: 2016-11-03 16:50:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    mistrzu kierownicy teraz to blysnales intelektem :-) Koles jezdzi +15 na
    ograniczeniach a dla Ciebie to malo ? nie pomyliles czasem drog publicznych
    z torem wyscigowym ?
    ---
    Ale wyścigi odbywają się na zwykłych drogach. Na torach tylko F1 i pociągi
    :-)

  • 44. Data: 2016-11-03 16:52:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "quent"

    > A jeździć optymalnie należy tak, żeby się nadmiernie z
    > tłumu nie wyróżniać. W żadną stronę. Oczywięcie bez przegięć.

    Są tacy, który nie lubią płacić mandatów i jadą zawsze zgodnie z
    ograniczeniami. Nie można mieć do nich pretensji o to.
    ---
    Myślę, że po prostu nie umieją lepiej/sprawniej jechać.

  • 45. Data: 2016-11-03 16:55:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    PS spoleczenstwo sie starzeje i oprocz niedoswiadczonych kierowcow coraz
    szybciej bedzie przybywac staruszkow za kolkiem dla ktorych wyznacznikiem
    jest aby znak drogowy zgadzal sie z licznikiem :-) ba nawet na grupie
    znalazloby sie paru seniorow ktorzy lata swietnosci maja za soba :-)
    ---
    Ależ ... nikt nie jeździ zgodnie ze znakami bo jakby to miało wyglądać,
    wpatrywanie się w prędkościomierz ? Natomiast na pewno część ludzi nie umie
    lub nie chce jechać szybciej.

  • 46. Data: 2016-11-03 17:15:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > mistrzu kierownicy teraz to blysnales intelektem :-) Koles jezdzi +15 na
    > ograniczeniach a dla Ciebie to malo ?

    Moim zdaniem napisał że jedzie ponad 15km drogą bez poboczy, ale ja tam
    prędkość mierzę w km/h.

    Natomiast tego jak on tak naprawdę jedzie, to nie ma sensu próbować
    zgadywać na podstawie tego wpisu, bo tego nie my wiemy, a kierowca sam nie
    będzie potrafił tego ocenić.
    Bo rozmawiamy to o jego _wrażeniach_, a nie o konkretnej sytuacji drogowej.

    Jedyna rzecz pewna, to to że _często_ spotyka go bardzo stresująca sytuacja
    na drodze. w której nie umie się odnaleźć i jej zaradzić. Jeździ więc w
    permamanentnym poczuciu zagrożenia wypadkiem drogowym.

    Równie dobrze przyczyną stresu może być nieumiejętność oceny zachowania
    innych kierowców, bo skąd wiesz, że odległość którą trzymają za nim inni
    kierowcy jest faktycznie niebezpieczna? Może jest całkiem dobra?

    Bo tu akurat moje doświadczenia z kierowcami w podobnej sytuacji
    sprowadzają się do tego, że jeśli jazda kogoś stresuje, to należy
    likwidować źródło stresu, które jest w nim samym.
    Tym źródłem zazwyczaj jest brak umiejętności, czasami stan samochodu.
    Jeśli by to nie pomogło, to zostaje jedynie komunikacja miejska, bo z kolei
    na dalsze katowanie się poczuciem permanentego zagrożenia życia to szkoda
    zdrowia.

    Dlatego bardzo warto iść na kurs doszkalający, pojeździć razem z kimś kto
    takich problemów nie ma i się go poradzić, sprawdzić wzrok, przemyśleć
    sytuację jeszcze raz.
    ---
    Weź nie świruj. Gość opisuje typowy problem.

  • 47. Data: 2016-11-03 18:27:00
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 03.11.2016 o 10:38, Maciek pisze:

> [...]
    > Z własnych obserwacji nawet jak czasem zapominałem po żonie odklejać go
    > to jazda zwłaszcza w mieście była łatwiejsza np. przy zmianach pasa przy
    > dużym ruchu. Więc coś to działa.
    > Zresztą sam jak widzę tak oznakowany samochód to mam dodatkową
    > informację kto jedzie i że raczej lepiej znaleźć się przed nim jeżeli
    > nadaży się okazja lub zapewnić większy margines tolerancji na różne
    > nietypowe zachowania i ograniczyć pyszczenie na zaistniałą sytuację ;-)
    >
    > Poza tym zwolnić i dać się wyprzedzić, a jak nie to jechać swoje i się

    Nareszcie ktoś napisał coś sensownego. :)
    Szerokości!:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 48. Data: 2016-11-03 18:45:09
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2016 o 09:04, p...@g...com pisze:
    > --Wiec spokojnie - pytający ma świeże prawko, się wyrobi. Nie ma co się
    bulwersować.

    > nic sie nie wyrobi bo jazda +15km/h jest jak najbardziej wystarczajaca

    Dla Ciebie.
    Ale dla tych co jadą za nim już widać nie.

    Może być tak, że te +15 oznacza wleczenie się 45, bo ktoś zapomniał
    zdjąć 30 po remoncie drogi.

    > a jak komus za malo to juz jego problem ..

    KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

  • 49. Data: 2016-11-03 18:47:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Popatrz na gesty miejski ruch - bywa blisko. A predkosc chwilami
    >zdrowo ponad 50. I za chwile hamowanie.
    >trzymaj odstep to oszczedzisz na hamulcach :-)

    Klocki bardzo malo zuzywam :-)

    >--No a potem OC we wroclawiu najdrozsze ...
    >jesli myslisz ze to koniec podwyzek to poczekaj na drugi kwartal
    >2017r

    Poczekamy, zobaczymy ... a cowtedy ma byc ?

    >--A to swoja droga - kiepsko sie ocenia takie odleglosci, szczegolnie
    lusterku.

    >yhy to dawaj ten margines bledu ... ile to bedzie ? 6m ? 7,5m ?

    10, 12 ...

    >PS az dziwie sie ze nie padl argument o zanizajacym predkosciomierzu
    >? moze on tylko mysli ze jedzie 85/70 a naprawde zasuwa tylko 65 km/h
    >?

    Slusznie - mysli ze jedzie 85/70, a naprawde tylko 77/70.

    Ale innym tez zawyza, wiec mysla ze jedzie 85 :-)

    J.

  • 50. Data: 2016-11-03 19:04:23
    Od: "Ed" <WYTNIJ TO@poczta.onet.pl>

    > PKP, PKS, MPK - trochę możliwości jest, zamiast ruch blokować....

    nie chce siedzieć obok Pana