  • 11. Data: 2012-08-19 20:38:58
    Temat: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Może też okleić kabel jakimś litościwym tekstem np: "Bardzo proszę nie
    > kradnijcie, mam dziecko chore na raka mózgu", może się zlitują, albo
    > grożącym "jestem, politykiem z partii ..., dorwę was i przetrzepię ...".
    > Chore to nasze państwo.
    > K.
    e tam lepiej
    "Gratuluję! jesteś w ukrytej kamerze" - na taśmie ostrzegawczej

  • 12. Data: 2012-08-19 21:17:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2012 18:53:23 +0200, PiteR napisał(a):

    > Nie wierzę. A jakby obalili flaszkę nitro to też bym odpowiadał? ;)

    Nitro nie wypija - zapach nie ten, a moze i smak.

    A paragraf ... sprawdzic czy nie ma czegos o niewlasciwym przechowywaniu
    trucizn :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-08-19 21:24:37
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    K.K. <e...@u...poczta.fm> wrote:

    > na głębokość 0,8 m. Ponieważ chciałbym zminimalizować ryzyko kolejnej
    > kradzieży, mam pytanie do Kolegów, czy macie może jakieś swoje sprawdzone
    > sposoby na zabezpieczanie takich kabli? Mi się teraz nasuwa tylko myśl
    > rozciągnięcia przy zasypywaniu wykopu, powiedzmy na głębokości folii
    > ostrzegawczej, cienkiego przewodu antysabotażowego, połączonego z alarmem,
    > który zostanie przerwany w momencie próby podkopania się do kabla.

    Kabel był podłączony i przed kradzieżą wyłączyli zasilanie? To najłatwiej
    mierzyć napięcie na drugim końcu i sms/alarm jeśli go brak.

    a.

  • 14. Data: 2012-08-19 22:33:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wemif pisze tak:

    > Kabel był podłączony i przed kradzieżą wyłączyli zasilanie? To
    > najłatwiej mierzyć napięcie na drugim końcu i sms/alarm jeśli go
    > brak.

    a jeśli nie był to mierzyć ciągłość pętli, chyba że zewrą koniec przez
    odcięciem ale może to przegapią ;)

    Pomysł KS z kamieniami najbardziej mi się podoba. Choć można próbować
    wyciągnąć kabel samochodem jeśli trafi nam się bogatszy złodziej.

    --
    Piter

  • 15. Data: 2012-08-19 23:03:12
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Jakiś czas temu spotkałem się z przypadkiem (nie pamiętam źródła), że ktoś
    > na działce miał spirytus drzewny. Złodzieje włamali się, wypili, gość
    > odpowiadał za to...

    Z tego co wiem, ..
    to kabel zwykle służy do podłączania prądu.

  • 16. Data: 2012-08-19 23:07:01
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Pomysł KS z kamieniami najbardziej mi się podoba. Choć można próbować
    > wyciągnąć kabel samochodem jeśli trafi nam się bogatszy złodziej.

    Kiedyś widziałem (z samochodu) ekipę kilku ludzi ze sprzętem w bialy dzień w
    ładnych niebieskich mundurkach
    grzebiącą w kanalizacji telefonicznej.
    Na drugi dzień okazało się, że ... ukradli kabel.

  • 17. Data: 2012-08-20 02:45:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Nitro nie wypija - zapach nie ten, a moze i smak.
    >
    > A paragraf ... sprawdzic czy nie ma czegos o niewlasciwym przechowywaniu
    > trucizn :-)

    Konkretnie - jak wypiją metanol z butelki z Jolly Rogerem i stosownymi
    napisami to nikt nic nikomu zrobić nie może. Ale jak ten sam metanol
    będzie stał we flaszce po Wyborowej to jest kryminał...

    --
    Darek

  • 18. Data: 2012-08-20 02:49:56
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik PiteR napisał:

> [...]
    >
    > Pomysł KS z kamieniami najbardziej mi się podoba. Choć można próbować
    > wyciągnąć kabel samochodem jeśli trafi nam się bogatszy złodziej.

    Ale jesteś świadom że tu nie o wartość kabla chodzi? Przy całości
    nakładów na odtworzenie linii zasilającej sam kabel to tylko mała część
    kosztów.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2012-08-20 02:56:19
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "szod" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > I to jest chore w naszym kraju... Żeby we własnym domu złodziejowi w ryj
    > nie można było przyłożyć.

    Już Szwedzi mają lepiej. Tam lepiej uważać na zachowanie na wsi, czy jakoś
    tak, gospodarz uzna, że ktoś chce wtargnąć, to chyba może odstrzelić łeb i
    nie pytać po co... Jakoś tak...

  • 20. Data: 2012-08-20 03:03:52
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]

    Wcale sie nie zdziwię...

    > Nitro nie wypija - zapach nie ten, a moze i smak.

    Jak będzie totalnie zapity, to nawet może nie zauważy...

    > A paragraf ... sprawdzic czy nie ma czegos o niewlasciwym przechowywaniu
    > trucizn :-)

    Co z tego, jak zamroczony nie zauważy ostrzeżenia, tylko na zapach pójdzie?
    A potem sąd oskarży, ze drzwi od szafki zamknięte kluczem były za mało
    odporne na włamanie i biedny Pan Włamywacz skutecznie pozyskał czego nie
    powinien, to mi do pierdla na 5 lat zawyrokuje :P Panu Włamywaczowi rok z
    zawiasem na dwa, jeśli przeżyje, a właścicielowi... patrz poprzednie zdanie.
    Hmm... u nas, jak zabijesz psa, to dostaniesz 3 lata. Jak tego psa tylko
    ukradniesz, dostaniesz 5 lat...