  • 11. Data: 2009-06-22 00:40:14
    Temat: Re: zabawy z dzwiekiem
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 21:57:22 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Wiesz, że mnie też to dręczy od bardzo długiego czasu. Czy ktoś mógłby
    > zorganizować nagranie tego filmu, bo sam jestem ciekaw :D

    "Normalnie" - tak jak na filmie:
    http://odsiebie.com/pokaz/3702289---e64f.html
    Puszczone od tyłu:
    http://odsiebie.com/pokaz/3702309---8cee.html

    Reszta rozmówek polsko-lapońskich jutro (tzn. dziś, ale o ludzkiej porze
    :P)

    --
    GLaF

  • 12. Data: 2009-06-22 12:51:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Wiesz, że mnie też to dręczy od bardzo długiego czasu. Czy ktoś mógłby
    > zorganizować nagranie tego filmu, bo sam jestem ciekaw :D

    A mnie się teraz przypomniał jeszcze jeden singiel. Miał tytuł
    "They're Coming to Take Me Away Ha-Haaa!", a wykonawca krył się
    (co było poniekąd zrozumiałe) pod pseudonimem Napoleon XIV.
    Na stronie B było to samo, tylko puszczone od tyłu. A rewers
    okładki był lustrzanym odbiciem jej pierwszej strony.

    Jak ktoś chce posłuchać, to na YouTube dostępne są obie wersje:

    http://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4

    http://www.youtube.com/watch?v=L47GQG12WHg

    No i efekty związane ze zmianą prędkości przesuwu taśmy też tam są.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-06-22 14:33:15
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 02:40:14 +0200, GLaF napisał(a):

> [...]
    > http://odsiebie.com/pokaz/3702309---8cee.html
    >
    > Reszta rozmówek polsko-lapońskich jutro (tzn. dziś, ale o ludzkiej porze

    Następny fragment:
    http://odsiebie.com/pokaz/3712156---14dd.html
    puszczony od tyłu:
    http://odsiebie.com/pokaz/3712181---d7e6.html
    ten sam fragment z wyciszonymi polskimi rozmowami (normalnie):
    http://odsiebie.com/pokaz/3712212---4efa.html
    i powyższy od tyłu:
    http://odsiebie.com/pokaz/3712231---e36b.html
    (nie zrozumiałem ani słowa z tego dialogu)

    Ostatnie przemówienie profesora (normalnie):
    http://odsiebie.com/pokaz/3712274---2431.html
    i od tyłu:
    http://odsiebie.com/pokaz/3712286---d5f6.html

    --
    GLaF

  • 14. Data: 2009-06-22 19:12:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    GLaF pisze:

> [...]

    :-D
    Wymiata. To kawałki przemówienia którego z naszych byłych wodzów?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-06-22 21:25:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
> [...]

    10 czy może więcej lat temu była radiowa reklama któregoś z operatorów
    komórkowych. Mann rozmawia o czymś z Materną, który w międzyczasie
    odbiera telefon. Słychać coś w znacznie przyspieszonym tempie, co ma
    imitować głos rozmówcy, jak wynikało z dalszej części reklamy, miała to
    być chyba żona. Miałem wtedy kartę z tunerem radiowym, więc nagrałem to
    i puściłem wolniej, żeby się przekonać, co też takiego żona Maternie
    nagadała, bo był wyraźnie zmartwiony po rozmowie. Okazało się, że
    wstawili tam reklamę żarcia dla kotów :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 16. Data: 2009-06-22 22:05:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

    > 10 czy może więcej lat temu była radiowa reklama któregoś z operatorów
    > komórkowych. Mann rozmawia o czymś z Materną,

    No to już wiadomo którego. I tak bym nie kupił.

> [...]
    > nagadała, bo był wyraźnie zmartwiony po rozmowie. Okazało się, że
    > wstawili tam reklamę żarcia dla kotów :)

    Może panowie z agencji reklamowej wzięli za ten przekaz dodatkową kasę
    od tych kociarzy?

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-06-23 09:55:29
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > :-D
    > Wymiata. To kawałki przemówienia którego z naszych byłych wodzów?

    Nie
    Wg. mnie to Gruza.

    Artur(m)

  • 18. Data: 2009-06-23 11:15:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w
    wiadomości news:h1ol31$6ga$1@news.wp.pl...

    > :-D
    > Wymiata. To kawałki przemówienia którego z naszych byłych wodzów?

    Przemówienia to masz tu
    http://83.19.189.18/dev/main.php?sid=519

    A tu przyklad wykorzystania
    http://gnu.univ.gda.pl/~grzes/mowca.htm

    J.

  • 19. Data: 2009-06-23 11:32:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh3tgco.s7o.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > "Wygenerować jak zapisano"? A co to znaczy? Matematyka nie wie co
    > to sekunda, nie zna pojęcia czasu. Jaki by nie był rodzaj
    > kodowania
    > dźwięku w pliku, to i tak trzeba z tego wyprowadzić przebieg
    > czasowy
    > i *dopiero wtedy* nadać mu zadaną prędkość odtwarzania.

    No a teraz sobie wybraz ze w pliku sa zapamietane skladowe
    czestotliwosciowe i czas ich trwania.
    Mozesz zmienic czasy, i generowac przebieg czasowy na podstawie
    niezmienionych czestotliwosci.

    A MP3 dokonuje wlasnie "rozbioru czestotliwosciowego", choc jest to
    bardziej skomplikowane i troche tez przywiazane do probek.

    http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=MP3

    > Nawet nie wiem, czy na kilku, czy jest dostęp do jakichś
    > rejestrów
    > i możliwość bardziej subtelnych zmian.

    Kilka [8, 32, 44.1, 22.05] bylo "w standardzie" "od zawsze", o
    bardziej subtelnych nic nie wiem.
    Obecnie w komputerze chip i tak pracuje zawsze na 96kHz.

    > Ale aproksymacja jednej
    > częstotliwości próbkowania i wyliczenie innych próbek
    > (resampling)
    > to trywialne zadanie.

    Az tak bardzo trywialne to nie, ale owszem - niezbyt trudne.

    > Tego nie wiedziałem. No to sprytny jest.

    W kontekscie tego o MP3 powyzej to moze wcale nie taki sprytny :-)

    No wiec Krawczykiem bym tego nie nazwal, choc faktycznie zblizone.

    > Jak był na przykład Nakamichi, to też się dało.

    Tak nawiasem mowiac - przy wiekszych zmianach nie brzmi to juz
    naturalnie.
    Ciekawe czy program zawodzi, czy ucho tak to odbiera.

    J.

  • 20. Data: 2009-06-23 11:58:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >
    > A MP3 dokonuje wlasnie "rozbioru czestotliwosciowego", choc jest
    > to bardziej skomplikowane i troche tez przywiazane do probek.

    No i właśnie dlatego, że w kodowaniu MP3 jest "trochę tak,
    a trochę tak", to łatwiej jest dekodować zawsze w ten sam
    posób do postaci czasowej niż zmieniać sposób dekodowania.

    > W kontekscie tego o MP3 powyzej to moze wcale nie taki sprytny :-)

    Sprytny jest, bo to wymaga już pewnej modyfikacji algorytmu
    dekodowania.

    > No wiec Krawczykiem bym tego nie nazwal, choc faktycznie zblizone.

    Pewnie zależy który singiel. Na jednym podobieństwo było uderzające,
    ale oczywiście nie pamiętam który to.

    > Tak nawiasem mowiac - przy wiekszych zmianach nie brzmi to juz
    > naturalnie.

    Bo naturalne różnice w rozmiarach strun głosowych też nie są wielkie.
    Różnica między męskimi i żeńskimi głosami jest mniejsza od oktawy.

    > Ciekawe czy program zawodzi, czy ucho tak to odbiera.

    Żeby uzyskać efekt zawodzenia, to trzeba zmieniać prędkość taśmy
    w czasie odtwarzania. Niektóre magnetofony same z siebie to robiły,
    jak miały jakąś ośkę skrzywioną albo pasek nierówny.

    --
    Jarek