  • 1. Data: 2009-01-25 19:59:01
    Temat: z serii "kolejny dysk padl"
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    a byl to wlasciwie nowiutki 250GB WD caviar SE.
    zapakowalem go danymi, zeby zwolnic miejsce do projektu. lyknal bez
    problemu. gdy chcialem skopiowac dane na tasme, gdzies w 1/3 wali
    glowica w zderzak i tak sobie wali od czasu do czasu, wiec staram sie
    go w tym stanie nie utrzymywac. to samo robi windowsowy chkdsk.
    WD lifeguard, mniej wiecej w tym samym momencie sie zatrzymuje i tak
    sobie stoi i chyba moze tak do konca swiata, ale jest delikatniejszy i
    nie zneca sie nad glowica.
    ktos ma pomysl jak uzdarnic ten dysk chocby po to, zeby odzyskac z
    niego dane? <rs>

  • 2. Data: 2009-01-25 20:15:41
    Temat: Re: z serii "kolejny dysk padl"
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik rs napisał:
    > a byl to wlasciwie nowiutki 250GB WD caviar SE.
    > zapakowalem go danymi, zeby zwolnic miejsce do projektu.

    Ech, tak na przyszlosc, dysk nowy zapchac bezwartosciowymi danycmi kilka
    razy przez miesiac kasowac i zapelniach i niech dziala...

    a do tego wartosciowe dane trzymac na 2 dyskach zawsze, w tym na jednym
    zewnetrznym...

  • 3. Data: 2009-01-26 00:31:14
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 25 Jan 2009 14:59:01 -0500
    doszła do mnie wiadomość <1...@4...com>
    od rs <n...@n...spam.pl> :

    >ktos ma pomysl jak uzdarnic ten dysk chocby po to, zeby odzyskac z
    >niego dane? <rs>

    Trudna sprawa, może SpinRite Gibsona( www.grc.com) coś poradzi.
    Też mnie dopadły kłopoty z dyskiem, SP2504C Samsunga nie potrafił
    przeallokować niepewnego sektora do puli zapasowej(przeallokował
    dopiero po wyzerowaniu dysku samsungowym programem).

  • 4. Data: 2009-01-26 00:58:08
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Jan 2009 21:15:41 +0100, Marian <m...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >razy przez miesiac kasowac i zapelniach i niech dziala...
    >a do tego wartosciowe dane trzymac na 2 dyskach zawsze, w tym na jednym

    dzieki za wysilek, ale moze tak do rzeczy cos? <rs>

  • 5. Data: 2009-01-26 01:07:47
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009 01:31:14 +0100, Tomasz Jasiński
    <B...@i...invalid> wrote:

> [...]
    >przeallokować niepewnego sektora do puli zapasowej(przeallokował
    >dopiero po wyzerowaniu dysku samsungowym programem).

    dzieki za oddpowiedz.
    wygladac to moze na podobne uszkodzenie, chociaz od kilkunastu godzin
    mecze swoj dysk po raz kolejny lifeguardem z WD i wyglada na to, ze za
    kazdym razem test posuwa sie troche do przodu. po skonczonym tescie,
    czy dane i w ogole dysk bedzie do odczytu, to sie okaze.
    ciekawe, ze quick test lifeguarda nie wykazal na dysku zadnych
    problemow.
    w kazdym razie dzieki za pomysl ze spinrite'm. <rs>

  • 6. Data: 2009-01-26 01:40:30
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 25 Jan 2009 20:07:47 -0500
    doszła do mnie wiadomość <f...@4...com>
    od rs <n...@n...spam.pl> :

    >w kazdym razie dzieki za pomysl ze spinrite'm. <rs>

    SpinRite ma zaimplementowane jakieś wynalazki Gibsona(chyba wyłącza
    wewnętrzne procedury reallokacji w dysku), może zadziała lepiej niż
    LifeGuard?

  • 7. Data: 2009-01-26 04:17:39
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009 02:40:30 +0100, Tomasz Jasiński
    <B...@i...invalid> wrote:

> [...]
    >
    >SpinRite ma zaimplementowane jakieś wynalazki Gibsona(chyba wyłącza
    >wewnętrzne procedury reallokacji w dysku), może zadziała lepiej niż

    hmmm. po bezblednym przejsciu extended test w LG, backup tego dysku
    wywalil sie znowu. tym razem w polowie. czas wiec na spinrite.
    jeszcze raz dzieki. <rs>

  • 8. Data: 2009-01-26 05:55:06
    Od: "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>

    rs wrote:

    > dzieki za wysilek, ale moze tak do rzeczy cos? <rs>

    Od rzeczy Panie, od rzeczy, bo juz wiesz co masz zrobic gdy wymienisz dysk
    na nowy. Dokladnie to samo zawsze radze wszystkim ktorym sprzedaje dyski.
    Moze nie kilka razy, ale raz na maxa, a potem skopiowac i jak wszystko ok,
    to powinno hulac bez problemow. Jak ma pasc w taki sposob jak Tobie padl, to
    wtedy wlasnie padnie, a to sie moze stac wlasnie z nowymi dyskami...

    --
    chemik333

  • 9. Data: 2009-01-26 07:05:35
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009 06:55:06 +0100, "chemik333" <chemik333 @ wp.pl>
    wrote:

    >Od rzeczy Panie, od rzeczy, bo juz wiesz co masz zrobic gdy wymienisz dysk
    >na nowy. Dokladnie to samo zawsze radze wszystkim ktorym sprzedaje dyski.

    dzieki za dobre checi, ale nie kazdy, kto zadal pytanie zwiazane z
    padem dysku, musi byc z definicji lamerem bez doswiadczenia. doskonale
    zdaje sobie sprawe co nalezy robic i kiedy i czsami zajmuje sie
    opracowywaniem procedur zabezpieczajacych dane w firmach. wiec jesli
    nie mozesz odpowiedziec na zadane pytanie, to nie trac czasu na
    pisanie OT. oki? <rs>

  • 10. Data: 2009-01-26 11:16:15
    Od: "rageofhonor" <b...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > nie zneca sie nad glowica.
    > ktos ma pomysl jak uzdarnic ten dysk chocby po to, zeby odzyskac z

    Moze to wina wirusa.

    Slyszalem ze jest jakis nowy wirus który atakuje sektory techniczne dysku.
    Czyli takie do których sie nawet nie ma dostepu. Podobno dyski sie sypia
    strasznie. Takie cos to tylko moze naprawic producent. Ale danych chyba nie
    mozna odzyskac.