  • 1. Data: 2009-01-25 15:34:59
    Temat: Komputer nie budzi monitora - przypadlosc dosc losowa
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taka przypadlosc w sprzecie, wlaczam kamputer i syuchac
    charakterystyczne bip i komputer wstaje laduje system tylko monitor sie nie
    budzi, czasami jakby chcial a nie mogl kontrolka monitora miga raz na
    zielono raz na zolto. Jak komputer sie poprawnie uruchomi jest ok dziala,
    lecz jak wejdzie w tryb wygaszenia czasami ruch myszka lub klik w klawiature
    budzi system lecz nie monitor. Cala przypadlosc wystepuje losowo. Jak nie
    chce sie uruchomic to wyjecie wtyczki z gniazdka na kilka sek (od monitora
    oraz komputera) pomaga.

    Konfiguracja:
    Asus P4p800 Deluxe
    P 4 3.2 HT
    2 GB RAM (4x 512)
    4 x HDD (40,80,160,320 Gb)
    GF 7900gs 512 AGP (XFX)
    Zasilacz 350 W ModeCOM GTF

    Monitor HP W2207H 22" LCD (podlaczony DVI-HDMI)

    Sprawdze zasilacz wymienie na mocniejszy moze to ma znaczenie, ale podczas
    uruchamiania jest najwiekszy pik wiec sprawdze to bez przekonania ale
    sprawdze, podepne jeszcze monitor po analogu .

    Czy koledzy maja pomysl co sprawdzic jeszcze ??

    Pozdrawiam
    Buniek

  • 2. Data: 2009-01-25 16:07:44
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 25 styczeń (niedziela) gdy o godz. 16:34 *BUNIEK* napisał(a):

    > Czy koledzy maja pomysl co sprawdzic jeszcze ??

    Miałem ostatnio podobne objawy, w serwisie wymienili mi świetlówki. Przez
    jakis czas było losowo a potem zupełnie przestał działać, chwile przed tym
    jak przestał działać to przed wyłączeniem sie wydawał taki cichy pisk.
    Na forach czytałem, że to świetlówki i/lub kondensatory.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 2x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 3. Data: 2009-01-25 16:16:24
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy koledzy maja pomysl co sprawdzic jeszcze ??

    Problem jest znany w przypadku kart ATI, ale to Ciebie nie dotyczy. Z
    innych przyczyn moze byc kabel dvi uwalony, ew. gniazdo na plycie lub w
    monitorze, albo inna rzecz, ktora mi sie przydazyla: Mialem na procku
    kaloryfer Arctic costam, niestety jeden z zaczepow tego radiatora wyszedl
    z plyty, skutkiem czego procek w gniezdzie byl niejednakowo dociskany i
    najwyrazniej zle kontaktowal. Objawy byly wlasnie jak Twoje, nie mam
    pojecia dlaczego, ale tak bylo. BTW nie wiem co za tygrys intelektu
    wymyslil tak delikatne zaczepy do radiatora wazacego ponad pol kilo. Ninje
    to juz przykrecilem srubami.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2009-01-25 16:18:12
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak przestał działać to przed wyłączeniem sie wydawał taki cichy pisk.
    > Na forach czytałem, że to świetlówki i/lub kondensatory.

    Nie pocieszasz mnie, cos faktycznie popiskuje w monitorze, ale mam gwarancje
    poczekamy jak padnie :), jak cos na czas naprawy mam jeszcze 17 CRT :)
    gdzies w piwnicy :).

    Aczkolwiek czekam na kolejne pomysly i przyczyny.

    Pozdrawiam
    Buniek

  • 5. Data: 2009-01-25 16:19:20
    Od: Schwarz <s...@c...pl>

    Dnia 25.01.2009 BUNIEK <N...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > sprawdze, podepne jeszcze monitor po analogu .
    >
    > Czy koledzy maja pomysl co sprawdzic jeszcze ??
    Mam taki starszy komputer jako serwer w domu, czasem nie odpala monitora,
    gdy się tak dzieje wystarczy ja lekko docisnąć. Żeby było miło to w PCI-E
    nie miałem takiego przypadku.

    ps. Przy tej ilości dysków tylko 350W ? U mnie 3 dyski SCSI + 1 dysk SATA
    Athlon 64 X2 + 2x2GB GF7200GS nie zapala na 300W zasilaniu.

    --
    Schwarz . Gentoo @gmail.com

  • 6. Data: 2009-01-25 19:31:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Sprawdze zasilacz wymienie na mocniejszy moze to ma znaczenie, ale podczas
    > uruchamiania jest najwiekszy pik wiec sprawdze to bez przekonania ale
    > sprawdze, podepne jeszcze monitor po analogu .

    jesli komp wstaje poprawnie, masz obraz normalnie na innym monitorze to
    zasilacz w komputerze niema zadnego zwiazku z ta awaria.

    > Czy koledzy maja pomysl co sprawdzic jeszcze ??

    stawiam na monitor, z LG miale przypadek ze po wygaszeniu sie nie dalo sie
    go wzbudzic. okazal sie winny zasilacz w monitorze. serwis LG wymienil go
    dopiero za 4 razem na moja wyrazna prosbe, wczesniej twierdzili ze jest
    OK(problem wystepowal losowo) a jako rade na ta awarie powiedzieli mi zebym
    ustawil sobie w systemie zeby mi si emonitor nie wygaszal :P

    po wymianie zasilacza w monitorze problem ustapil

    --
    pzdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-01-25 19:40:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości
    > a jako rade na ta awarie powiedzieli mi zebym ustawil sobie w systemie zeby mi
    > si emonitor nie wygaszal :P

    Trzeba było odpowiedzieć, żeby używał prezerwatyw, aby takie tępaki nie rodziły
    się.

  • 8. Data: 2009-01-25 19:49:46
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Trzeba było odpowiedzieć, żeby używał prezerwatyw, aby takie tępaki nie
    > rodziły się.

    monitor z firmy, do serwisu mialem blisko, samochod sluzbowy wiec az tak mi
    to cisnienia nie podnosilo, ale za 4 razem juz sie dosadnie wyrazilem co o
    tym sadze.
    jego odpowiedzia bylo to ze u nich dziala, monitor w 90% przypadkow za
    pierwszym razem sie wlaczal, problem nastepowal po 1-2 godz pracy i jak ktos
    poszedl na kawe, monitor sie przelaczal w stan uspienia i koniec, trzeba
    bylo kabel zasilajacy wyciagac.
    zaproponowalem mu zeby go dali pan sekretarce do pracy na 8 godz to sie im
    problem szybko znajdzie :) powiedzial ze im regulamin na to nie zezwala.

    a w karte gwarancyjna wpisali ze wymiana zasilacza na wyrazna prosbe klienta
    :D

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-01-26 18:39:00
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 25 styczeń (niedziela) gdy o godz. 17:16 *Pawel "O'Pajak"* napisał(a):

    > Problem jest znany w przypadku kart ATI,

    A jakis link do takiego problemu?

  • 10. Data: 2009-01-27 07:31:37
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

    Użytkownik "BUNIEK" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kilka sek (od monitora oraz komputera) pomaga.
    > Monitor HP W2207H 22" LCD (podlaczony DVI-HDMI)

    ja mialem niedawno taki przypadek w domu, ze przy włączonym komputerze
    dopinałem do drugiego gniazda w grafice kabel DVI-HDMI (do TV)
    na TV obraz sie nie pojawił, wiec reset kompa
    i teraz ciekawostka:
    po resecie - i na monitorze i na TV pojawil sie obraz ładowania BIOSu,
    pozniej logo Win XP ale w momencie kiedy powinno pojawic się okno
    logowania, oba monitory się wyłączały...
    pomogło uruchomienie w trybie awaryjnym i przywrócenie systemu do stanu
    sprzed kilku dni

    Raist