    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: z filtrem czy bez
    Date: Thu, 28 May 2015 01:10:14 +0200

    Witam,
    Zastanawiam sie nad zakupem korpusu Pentax k-5 II.
    Podobnie jak niektore inne modele innych producentow, korpusy te
    produkowane sa w wersji z filtrem dolnoprzepustowym i bez (te bez -
    odpowiednio drozsze).
    Przeczytalem na ten temat dziesiatki opinii na roznych forach, ale wciaz
    nie jestem przekonany czy warto doplacic do wersji bez filtra.
    To, ze raz na 1000 zdjec bedzie mora, to mi nie przeszkadza, ale czy
    rzeczywiscie jest jakas _istotna_ poprawa jakosci zdjec w stosunku do
    korpusu z filtrem.
    Przekonalyby mnie pary sampli przedstawiajacych to samo ujecie - jedno
    robione korpusem z filtrem, drugie - bez.
    Czy ktos widzial cos takiego?
    Niekoniecznie z Pentaxa. Moze byc np. Nikon 800 i 800E.
    --
    TA