    From: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Re: wzmacniacz audio w pc
    Date: Mon, 6 Dec 2010 08:38:20 +0100

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:4cf8f624$0$22807$65785112@news.neostrada.pl...

    > Układ scalony UL1468N stosowany w tych magnetofonach daje (w/g
    > specyfikacji) 600mW przy obciążeniu 15 ohm i napęciu zas. 9V, a jak
    > napisałem wyżej impedancja kolumny = 4 ohm. Napięcie 6 nowych baterii to
    > 10V. W pomieszczeniu o kubaturze niewielkiego gabinetu (70m3) w/w dało
    > wystarczającą głośność by móc sprowokowac sąsiadów z za sciany do
    > interwencji :-)
    >
    > Duże głośniki (zwłaszcza zwielokrotnione w jednej płaszczynie) mają
    > nieporównywalnie wyższą sprawność akustyczną (stosunek mocy elektrycznej
> [...]

    Zakładam, że góra 3dB
    Jeśli nie usłyszę nie uwierzę:(, bo podłączyłem kiedyś sprzęt mniejszej mocy
    do
    paczki na głośniku Celestion o tzw sensitivity 100dB, więc raczej bardzo
    dobry
    i "czuły" jak rzadko który głośnik i nie było możliwości zdenerwować
    sąsiadów
    a szedł "środkiem środka" (choć w tym przypadku to nie dziwota bo głośnik
    ten
    " do grania środkiem" jest skonstruowany
    jeżeli masz taki głośnik który zostanie "rozbujany" .6W do tego stopnia, że
    sąsiad
    dzwoni na policję, to głośniki są rzeczywiście bardzo OK
    ale to nie jest grupa na tego typu dyskusje.

    Pozdrawiam
    Artur(m)