  • 101. Data: 2010-08-02 20:29:29
    Temat: Re: [wyżalam się] jakiego 'pecha' ma warsiawiak w miedzyzdrojach
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Czego nie ma?
    > Przeliczania trasy, jak z niej zjedziesz?
    > Bez żartów, każda ma.

    przeliczanie oczywiscie - ale po zjechaniu probuje najczesciej cie spowrotem
    sprowadzic na droge z ktorej wlasnie chcesz zjechac by ominac korek.
    bydle mowił o funkcji ktora zbanuje odcinek przed toba o danej dlugosci i
    nie bedzie brac go pod uwage podczas owego przeliczania trasy

    ta fukncja nie jest w kazdej nawigacji. bez zartow.

  • 102. Data: 2010-08-02 20:33:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i372q9$m5j$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > korek.
    > bydle mowił o funkcji ktora zbanuje odcinek przed toba o danej dlugosci

    A skąd wiesz jaka to długość jest?

    >i nie bedzie brac go pod uwage podczas owego przeliczania trasy
    >
    > ta fukncja nie jest w kazdej nawigacji. bez zartow.

    Może i nie, ale jeszcze nie spotkałem navi bez tej funkcji.
    Aczkolwiek w nieznanym terenie nie uważam jej za super przydatną.
    Zawsze mogę w korku zmienić trasę ręcznie.

  • 103. Data: 2010-08-02 20:33:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-02 18:07, *Michał Gut* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    TomTom ma :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 104. Data: 2010-08-02 20:35:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-02 19:32, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Czego nie ma?
    > Przeliczania trasy, jak z niej zjedziesz?
    > Bez żartów, każda ma.

    Każda ma, tylko, że tu nie o to chodzi.

  • 105. Data: 2010-08-02 20:42:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-02 18:27, Michał Gut pisze:
    (...)
    > nie mam telefonu z gps jeszcze ale wyglada atrakcyjnie - cenowo tak

    Nie jest potrzebny telefon z GPS - można dokupić odbiornik GPS na BT.

    > sobie ale z drugiej strony jesli falktycznie potrafi zaoszczedzic tyle
    > czasu to zwroci sie po miesiacu 2 letni abo.

    Nie sprawdzisz sam to pozostanie Ci tylko wiara ;)

    > ale na beton przepisy i tak nei maja

    Dlatego też potrzebny jest skuteczny nadzór i skuteczne metody
    prewencji/eliminacji z ruchu takich jednostek - może się opamiętają.
    Tak to działa w krajach bardziej "cywilizowanych" w tej materii.

    > wplywu dlatego uwazam ze powinno
    > sie podniesc predkosci maksymalne ale jednoczesnie (tu bede
    > niepopularny) mandaty. Z tym ze tylko wtedy jesli predkosci dozwolone
    > zostana urealnione.

    Urealnienie prędkości systematycznie ma miejsce, a samo podnoszenie
    mandatów nie jest skuteczne, ponieważ kara musi dolegliwa, ale taka,
    by dało się jakoś tych ludzi resocjalizować, a nie jednych udupiać,
    a na innych nie zrobić wrażenia. Np. w Niemczech za przekroczenie +30
    w zabudowanym można się z prawkiem na miesiąc pożegnać i wybrać
    sobie okres "odsiadki" (+- - szczegółów już teraz nie pamiętam).
    Lepiej nie próbować jeździć w tym okresie. W Polsce przekroczenie
    +50 to dość powszechne wykroczenie i kierowcy dostają tylko 500zł
    + 10 punktów. Przekroczą skalę punktową to nawet im prawka nie
    zatrzymują, choć powinni. Po roku punkty znikają niezależnie od
    wagi wykroczenia - w wiele krajach już nie tak dobrze, za pewne
    wykroczenia punkty długo wiszą. Staniesz na miejscu dla
    niepełnosprawnych po marketem - szukaj samochodu na parkingu
    policyjnym. W Polsce oczywiście panuje przekonanie, że skoro
    parking publicznie dostępny to teren prywatny, to policja i sm
    nie może interweniować sama z siebie - pojawiła się jakaś nowelizacja
    w tej materii, ale nie wiem kiedy i czy ma wejść w życie. Ludzie
    powszechnie mandatów nie płacą i później narzekają, że ktoś im konto
    zablokował. Itd. itp. - wysokość mandatów niczego nie zmieni, jeżeli
    nadal będzie można się łatwo wykręcić, bądź będą małe szanse na
    złapanie.

    > to prawda - mandaty drakonskie robia swoje. ale moim zdaniem sens bedzie
    > jak beda realne ograniczenia.

    Ten bacik to nie tylko drakońskie mandaty, a wręcz nawet nie
    drakońskie. Siła tkwi w szybkości reakcji i nieuchronności kary.
    Dzień aresztu, zatrzymane prawo jazdy itd. Można edukować towarzystwo.
    W Polsce to jest proszę kolegi raj dla piratów drogowych - marne szanse
    na złapanie i kary mały dotkliwe. Wiedzą o tym również obcokrajowcy :)

    > Duzo lepiej i efektywniej sie jezdzi umiarkowanie. a i leniwy juz jestem
    > i nie chce mi sie zwyczajnie pałowac samochodu >120 w normalnej jezdzie.
    > Na trasie co innego, ale to wynika ze swiadomosci ze jak bede jechal
    > wolniej to bede bardziej zmeczony (bo dluzsza jazda). wole jechac
    > szybciej ale robic postoje.

    Do szybkiej i bezpiecznej jazdy potrzebne są stosowne drogi - te na
    szczęście systematycznie się pojawiają. Wiem, że mało, za wolno itd.,
    niemniej tak już jest.

    > przyjechalem kilka godzin przed toba do kolobrzegu:) moj szwagier ktory
    > lecial za mna z kilkugodzinnym opoznieniem tez mial akcje pod tytulem
    > usuwanie konarow z drogi :))

    My widząc się się dzieje zatrzymaliśmy się w barze, towarzystwo się
    przy okazji najadło (pomagaliśmy też zwijać parasole), jak wiatr osłabł
    to pojechaliśmy dalej.

    > ciekawe czy te bus pasy faktycznie pomoga w czymkolwiek, piszą ze
    > pomagaja a ja poza wiekszymi korkami nie widze roznicy.

    To zależy od okoliczności - w obecnej sytuacji na Puławskiej to
    nieporozumienie, choć Ratusz chciał je wprowadzić. Na szczęście jest
    to droga krajowa, więc na ma tak łatwo. Później się zobaczy.

    > organizacja jest tam faktycznie świetna;)
    > ale chociaz fontanne mają i piękny ratusz:)

    A tak - nawet mi tęcza wyszła na tej fontannie.

    > e bez przesady:) zimniejsza w kolobrzegu.
    > w ustce bylo teraz 21 stopni:) normalnie jak na basenie:)

    W basenie to masz ze 27 stopni.

    > dobrze wiedziec:) jakos tak mi sie rozciagnela schengen ze az ich objela
    > w myslach:)

    Tu nawet nie o Schengen chodzi, tylko o UE - z krajów byłej Jugosławii
    tylko Słowenia jest w UE :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 106. Data: 2010-08-02 20:43:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-02 18:26, *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Zgadza się - za 65-75 euro spokojnie można mieć całkiem miły apartament
    > x4 w szczycie sezonowym :)

    Znajomy właśnie jest w okolicach Splitu - 42 euro za 4 osobowy
    apartament zarezerwowany w lutym. Ja w podobnym okresie szukałem nad
    Bałtykiem ale zerknąłem też na oferty z Chorwacji 40 euro (10 od osoby)
    jest jak najbardziej osiągalne.

  • 107. Data: 2010-08-02 20:50:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A skąd wiesz jaka to długość jest?

    generalnie to uzywajac CB ale mozna też na pałę przyjąć jakiś odcinek np 5
    km jesli wiemy z wyprzedzeniem

    > Może i nie, ale jeszcze nie spotkałem navi bez tej funkcji.
    > Aczkolwiek w nieznanym terenie nie uważam jej za super przydatną.
    > Zawsze mogę w korku zmienić trasę ręcznie.

    stojac w korku to juz raczej po jablkach bo ciezko jest stojac w nim
    zawrocic. dowcip polega na ominieciu korka zanim sie do niego dojedzie.
    przeliczanie trasy ma kazda nawigacja
    banowanie odcinka x km przed toba - nie kazda.

    poza tym recznie rzezbienie przy zmianie trasy to nic fajnego - nie mam
    paluszkow jak 5cioletnie dziecko, a poza tym zwykle siedzac za kierownica
    prowadze pojazd a nie dziergam w ekranik wczytujac sie w male literki i
    celujac palcem. to juz bezpieczniejsze jest pisanie smsow w czasie jazdy.

  • 108. Data: 2010-08-02 20:50:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-02 20:28, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > No to Cię wyprowadzę z błędu - Czarnogóra jest DUŻO tańsza.
    > Warto pojechać dalej, zwłaszcza jak piasku szukasz - w Czarnogórze jest
    > jej więcej.
    > A koszt kwatery branej z ulicy w Ulcinj to nawet nie połowa ceny z
    > Chorwacji (Duce).
    > Do tego możesz przebierać bo ofert sporo.
    > Oczywiście bliżej może być gorzej.

    Zawsze warto korzystać z informacji z pierwszej ręki :) w takim razie
    Czarnogóra wraca na tapetę :)

  • 109. Data: 2010-08-02 20:52:15
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > TomTom ma :)

    drogawy jak dla mnie:)
    mnie wystarczy larkowa cincizna:) zdaje egzamin:)
    i nawet mam 2 mapy w nim, a kradnąc miałbym i wiecej:)

  • 110. Data: 2010-08-02 21:02:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-02 20:43, Mirek Ptak pisze:
    (...)
    > Znajomy właśnie jest w okolicach Splitu - 42 euro za 4 osobowy
    > apartament zarezerwowany w lutym.

    W lutym powiadasz - z rowerami w komplecie? Dobra cena.

    > Ja w podobnym okresie szukałem nad
    > Bałtykiem ale zerknąłem też na oferty z Chorwacji 40 euro (10 od osoby)
    > jest jak najbardziej osiągalne.

    Osiągalne jest, nie przeczę - w tej cenie nad Bałtykiem to raczej
    ciężko coś znaleźć, a to co by się trafiło może być niemiłym
    rozczarowaniem...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.