eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywysprzęglik - montaż
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 11. Data: 2016-10-13 15:31:56
    Temat: Re: wysprzęglik - montaż
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak:

    > Załączyłem zdjęcie gdzie indziej (tam gdzie mi pozwoliło)
    > http://obrazki.elektroda.pl/7994293600_1476332408.jp
    g

    Jak dla mnie to jest niklowany wielopust.

    Jeśli jest koloru "pistoletowego" czyli czarno szarego to jest
    to zwykłe pokrycie a jeśli się błyszczy to niklowane.


    tutaj masz lepsze zdjęcie

    https://ovlov94blog.files.wordpress.com/2014/09/dscn
    3585.jpg
    https://ovlov94blog.wordpress.com/page/3/

    No i faktycznie LuK podaje w instrukcji

    "Nickelled hub splines (characterised by their low-gloss silver
    coloured surface) must not be greased."

    a słówko must not jest silniejsze niż should not

    czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i biegi nie
    będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 12. Data: 2016-10-14 08:32:04
    Temat: Re: wysprzęglik - montaż
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-13 o 15:31, PiteR pisze:

    >
    > czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i biegi nie
    > będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
    >
    Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
    Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała
    pokonać opory smaru na wielowypuście.
    Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się przesunąć o
    1-2mm...

    Nie wiem o co chodzi z tym smarowaniem, wielokrotnie składałem sprzęgło
    w Żuku, Lublinie, kilka razy w maluchu. Nie było takich wynalazków jak
    niklowanie wałka, nie smarowałem, chodziło lekko. A przy następnym
    rozebraniu nie było śladów zużycia zębów wałka.

    --
    viktorius


  • 13. Data: 2016-10-14 15:48:14
    Temat: Re: wysprzęglik - montaż
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:

    >> czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i
    >> biegi nie będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
    >>
    > Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
    > Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała
    > pokonać opory smaru na wielowypuście.
    > Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się
    > przesunąć o 1-2mm...

    Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute.

    Opór na czystym wielopuście jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę
    od koła zamachowego też jest żadna.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.


  • 14. Data: 2016-10-14 16:13:03
    Temat: Re: wysprzęglik - montaż
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-14 o 15:48, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:
    >
    >>> czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i
    >>> biegi nie będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
    >>>
    >> Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
    >> Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie musiała
    >> pokonać opory smaru na wielowypuście.
    >> Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się
    >> przesunąć o 1-2mm...
    >
    > Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute.
    >
    Nie miałeś pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Ze smarem
    czy bez, przy zepsutym wysprzęgliku będzie jednakowo ciężko.

    Nie myl tego z łatwością zmiany biegów wynikająca z gęstości zimnego
    oleju w skrzyni. Tutaj obecność smaru na wielowypuście nie ma żadnego
    wpływu.

    > Opór na czystym wielopuście jest żaden ale i siła odsuwajaca tarczę
    > od koła zamachowego też jest żadna.
    >
    .

    Mała analogia:
    Tarcza sprzęgłowa to tarcza hamulcowa, docisk to jeden klocek, ten od
    strony zacisku, koło zamachowe to drugi klocek, ten "pasywny".
    Naciskając pedał sprzęgła odpuszczasz "hamowanie", pozwalając luźno
    kręcić się tarczy sprzęgłowej pomiędzy dociskiem a kołem zamachowym.
    Puszczając pedał sprzęgła pozwalasz na ściśnięcie wszystkiego siłą, jaką
    daje sprężyna w docisku.

    I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychających, nic się
    nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, żeby pracowało osobno.

    Po to tarcza sprzęgłowa pływa po wielowypuście, żeby zrobiła sobie
    malutkie przesunięcie podczas zużywania okładzin ciernych. Nie widzę
    sensu tego smarować, tarcza zużywa się tak wolno, ze smar dawno się
    wytopi, albo siłą odśrodkową wyleci. A że po drodze jeszcze może trafić
    na tarczę, to poślizg sprzęgła, smród palonych okładzin, efekty dymne
    "na żądanie" ;)

    --
    viktorius


  • 15. Data: 2016-10-14 17:09:22
    Temat: Re: wysprzęglik - montaż
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** viktorius pisze tak:

    >>>> czyli nie smarować bo na zimnie smar może sklejać wielopust i
    >>>> biegi nie będą wchodzić lekko dopóki się silnik nie rozgrzeje.
    >>>>
    >>> Biegi będą chodzić tak samo, zależą od gęstości oleju w skrzyni.
    >>> Sprzęgło teoretycznie ma ciężej, bo tarcza sprzęgła będzie
    >>> musiała pokonać opory smaru na wielowypuście.
    >>> Ale tylko teoretycznie, bo ileż to będzie oporu, gdy ma się
    >>> przesunąć o 1-2mm...
    >>
    >> Biegi nie będa chodzić tak samo bo miałem to zepsute.
    >>
    > Nie miałeś pełnego wysprzęglenia, to i biegi ciężko chodziły. Ze
    > smarem czy bez, przy zepsutym wysprzęgliku będzie jednakowo
    > ciężko.

    Nie miałem pełnego wysprzęglenia bo łożysko igiełkowe ciągneło wałek
    i lub zardzewiał wielopust.


    > Nie myl tego z łatwością zmiany biegów wynikająca z gęstości
    > zimnego oleju w skrzyni. Tutaj obecność smaru na wielowypuście nie
    > ma żadnego wpływu.

    Nie myl łatwości zmiany biegów z niemożnością wrzucenia biegów.
    Po wymianie łożyska i zapsikaniu WD40 wielopustu jak ręką odjął.


    > I w sprzęgle, i w hamulcach nie ma żadnych sił odpychających, nic
    > się nie odsuwa, tylko luzuje na tyle, żeby pracowało osobno.

    siły są od bicia tarcz i luzu na łożyskach ;)



    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: