  • 21. Data: 2010-08-25 11:20:07
    Temat: Re: wypadek na Marywilskiej
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 25.08.2010 Monster <a...@o...pl> napisał/a:

    > Ano..Chłopak jednak nie przeżył.
    > Bełkot pismaka jest niezły-kobita hamowała i próbowała ominąć,ta...ile
    > mogła jechać ta Lka,30-40? z takiej prędkość to się prawie w miejscu
    > staje,chyba że jechała mu na rejestracji lub nic nie robiła,a auto samo
    > się zatrzymało,na gościu:-(

    Niestety w takich wypadkach trudno ustalić jak było. Zwykle jest tak że
    kierujący pojazdem który kogoś rozjedzie lub na coś najedzie twierdzi że
    nie widział, albo nie dało się zahamować/ominąć jak już zauważył. To że
    takie takie zaskoczenie wynika z zupełnego barku zainteresowania tym co
    się dzieje na drodze, jakoś się pomija.
    Zupełnie nie potrafię sobie wyobrazić na podstawie opisu, jak można
    traktować to jako wypadek. No chyba że po wywrotce wpadł na przeciwny
    pas bezpośrednio pod yarisa.
    Jeśli zaś jechała za nim, to jak wytłumaczyć rozjechanie?

    Codziennie widzę pełno "L", mieszkam niedaleko. Nie bardzo potrafię
    pojąć jak instruktorzy nie boją się puszczać na trasę egzaminacyjną
    (remontowana TT i okolice, szybkie 2 pasmówki) ludzi którzy mają
    problemy z ruszaniem i skręcaniem. No wyjebać się mógł niby każdy,
    ale ten bez podstaw ma większe szanse na problemy.

    A z ciekawych konfiguracji to niedawno widziałem A + BE lub C1E, czyli
    motocyklista + mały wan z przyczepką.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 22. Data: 2010-08-25 11:41:42
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-08-25 13:20, kakmar pisze:
    [..]
> [...]
    > pas bezpośrednio pod yarisa.
    > Jeśli zaś jechała za nim, to jak wytłumaczyć rozjechanie?

    Ja sobie niestety dość łatwo potrafię to wyobrazić. W mieście nikt, ale
    to nikt nie zachowuje bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu.
    Nie mówiąc o stosowaniu się do ograniczeń prędkości.
    Chwila nieuwagi i nieszczęście gotowe.

> [...]
    > problemy z ruszaniem i skręcaniem. No wyjebać się mógł niby każdy,
    > ale ten bez podstaw ma większe szanse na problemy.

    Ano ma. Jednak kiedyś na to miasto wyjechać trzeba.

    --
    duddits

  • 23. Data: 2010-08-25 12:17:32
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik <newrom

    > Mialem bodaj jedna albo dwie jazdy ZA samochodem instruktora, a w
    > sluchawkach to slyszalem kszzzyytprrrrwwzrrzzzzzzzzzkszzyyyyyy :-)
    > No i czasami widuje kursantow :-)

    moze w war-szafie jest inaczej
    w krakowie potwierdzam - z przodu instruktor a kursant jako drugi i to bez
    znaczenia czy w wersji dwa motocykle, czy samochod i motocykl (moze im sie
    myla te szkoly gdzie istruktor jedzie na siodelku pasazera - wiec chcac nie
    chcac jest z tylu)
    natomiast na egzaminie jest odwrotnie: z przodu zdajacy za nim autem
    egzaminator

    --
    ania

  • 24. Data: 2010-08-25 14:22:13
    Od: "Rafael" <rafal_mazurkiewicz@NOSPAM_gazeta.pl>

    "duddits" <d...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > to nikt nie zachowuje bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu.
    > Nie mówiąc o stosowaniu się do ograniczeń prędkości.

    "Aluzję paniał" :)

    --
    Pozdro
    Rafael, Szerszeń

  • 25. Data: 2010-08-25 19:56:01
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    Użytkownik "ania" <a...@t...kropka.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie chcac jest z tylu)
    > natomiast na egzaminie jest odwrotnie: z przodu zdajacy za nim autem

    to dziwny ten kraków;)

    poniewaz zamieszkuje w poblizu WORDu, gdzie kreci sie wiekszosc kursantow i
    to na dwóch, czterech i wiecej kolach i jeszcze w zyciu nie widziałam zeby
    instruktor jechał PRZED motocyklem.

    Jaki sens? pomijajac powody przytoczone juz wczesniej, to przeciez gdyby
    instruktor jechał pierwszy, to kursant, najczesciej bezmyslnie po prostu
    kopiował by to, co robi instruktor.. a Kursant ma mysleć i sie uczyc..
    przynajmniej teoretycznie.

    co jeszcze na placu zdawała ;)

  • 26. Data: 2010-08-27 07:58:56
    Od: macieksz <m...@g...com>

    On 25 Sie, 21:56, "Easy" <e...@m...org> wrote:
    > Użytkownik "ania" <a...@t...kropka.pl> napisał w
    wiadomościnews:i531l1$umv$1@alfa.ceti.pl...
    >... i jeszcze w zyciu nie widziałam zeby
    > instruktor jechał PRZED motocyklem.

    Zgadzam się. Robiłem A całkiem niedawno w 100lycy i zawsze instruktor
    jechał za mną - na samochodzie zawsze żółty kogut i wielka Lka. Mógł
    powiedzieć, co źle robię, gdzie mam się zatrzymać, jak przejechać
    poprawnie przez skrzyżowanie (interkom działał w jedną stronę). A na
    samym skrzyżowaniu i drodze zasłonić. I jadąc obok niego widziałem
    kilka razy, jak wykonywał "manewry oskrzydlające", które ratowały d..y
    kursantom - bo goście w puszce uznawali, że na moto Lki można wymusić
    pierwszeństwo, a na Punto zasłaniającym moto szkoły już nie warto.

    Jak z nim rozmawiałem o innych strategiach nauki, to dopuszczał jazdę
    na dwa motocykle, chociaż tutaj osłanianie jest problemem. Za to o
    jeździe instrukatora jako plecaczek miał słabą opinię ;-).

    Aha... i za każdym razem któryś z kursantów prowadził moto z Ursusa na
    Odlewniczą i z powrotem. i ta strategia też się sprawdzała. Nie można
    tylko było jeździć "po linii" ;-).

  • 27. Data: 2010-08-27 08:04:20
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-08-27 09:58, macieksz pisze:
    > Jak z nim rozmawiałem o innych strategiach nauki, to dopuszczał jazdę
    > na dwa motocykle, chociaż tutaj osłanianie jest problemem. Za to o
    > jeździe instrukatora jako plecaczek miał słabą opinię ;-).

    No widzisz, co szkoła to obyczaj. Ja jeździłem z instruktorem
    plecaczkiem i bardzo sobie chwalę. Nie pamiętam żadnych szczególnie
    stresujących wydarzeń na ulicy podczas kursu.
    Ot, miejska dżungla.

    --
    duddits

  • 28. Data: 2010-08-27 12:31:26
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    W dniu 2010-08-25 14:17, ania pisze:
    > U?ytkownik<newrom

    > moze w war-szafie jest inaczej

    Wyglada to no ze to w Krakowie jest inaczej :)
    W Poznaniu rowniez kursant z przodu a za nim motocyklem/autem instruktor

    > natomiast na egzaminie jest odwrotnie: z przodu zdajacy za nim autem
    > egzaminator

    no wlasnie, wiec gdzie tu sens w "szkole krakowskiej" ? :)

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 29. Data: 2010-08-27 12:55:31
    Od: macieksz <m...@g...com>

    A tak swoją drogą...

    Dlaczego my się zastanawiamy nad winą szkoły, kursanta, kobiety która
    jechała za Lką. Gość wyłożył się na koleinie. Każdemu z nas może to
    się przytrafić. Czy do odpowiedzialności nie powinien zostać
    pociągnięty zarządca drogi? Za np. "sprowadzenie niebezpieczeństwa w
    ruchu lądowym" i "nieumyślne spowodowanie zdarzenia w ruchu lądowym ze
    skutkiem śmiertelnym" czy jakoś tak? Przecież kursant nie jechał chyba
    z prędkością, która podpadałaby po "niedostosowanie prędkości do
    warunków na drodze"?

    Może po dwóch, trzech takich procesach ktoś zainteresowałbym się
    dziurami koleinami, przeładowanymi TIRami na drogach lokalnych...?

    m.