  • 61. Data: 2010-02-20 15:22:59
    Temat: Re: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hlmj0h$hr4$1@inews.gazeta.pl...
    > Co sadzicie o takiej sytuacji:
    >
    > Autobus miejski zatrzymuje sie na przystanku. Przystanek nie posiada
    > zatoczki, autobus zatrzymuje sie na linii przystankowej (P-17) wymalowanej
    > z prawej krawedzi jezdni.
    > Jezdnia jest na tyle szeroka, ze moge wyminac autobus z lewej strony nie

    Ominąć lub wyprzedzić.

    > najezdzajac na linie podwojna ciagla. Podczas manewru wymijania autobus
    > wlacza kierunkowskaz i bez czekania az zakoncze manewr wlacza sie do
    > ruchu, rusza do przodu.
    > Tym sposobem czesto uniemozliwia mi zakonczenie manewru wymijania.

    Omijania. Ma obowiązek upewnić się czy nie spowoduje zagrożenia. Nie moze
    włączyć kierunkowskazu i od razu wyjeżdżać. Kierunkowskaz włącza w celu
    sygnalizacji chęci zmiany pasa ruchu lub wyjechania z zatoki na jezdnię. Nie
    zawsze ma włączać. Po prostu rusza i jedzie.

    > Na poczatku myslalem ze to zwykle chamstwo kierowcy autobusu, ale ostatnio
    > zdarzylo mi sie tak kilka razy i dlatego zaczalem sie zastanawiac, czy nie
    > jest to zachowanie prawidlowe. Jak sadzicie?

    Tu nie ma co sądzić. Jest napisane w Art.18.
    neelix

  • 62. Data: 2010-02-20 15:35:04
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    bartekkr wrote:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:1vaq3qoi9unja.dlg@pedalarstwo.to.moja.pasja.net
    >
    > Art. 18 pkt 1 PoRD.

    "Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    autobusowego[...]"

    _zblizajac_sie_do_, czyli masz umozliwic mu wlaczenie sie do ruchu
    jesli dojezdzasz do przystanku, a nie kiedy jestes w trakcie omijania
    autobusu.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 63. Data: 2010-02-20 15:38:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    .
    > A co oznacza wyraz obowiązany?
    > Czytasz ze zrozumieniem?

    Ja czytam, ty niekoniecznie.

    Wiesz na czym polega ustąpienie pierwszeństwa? To zajrzyj do PoRD i
    przeczytaj.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 64. Data: 2010-02-20 15:48:10
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > A co Twoim zdaniem definiuje pierwszeństwo na skrzyżowaniu przy
    > działającej sugnalizacji?

    Moim zdaniem światła. Mimo, że w PoRD nie pada słowo "pierwszeństwo" w
    tym kontekście. I do tego się odnosiłem.

    W sumie gdyby stosować literalnie, to pierwszeństwo miałby ten co nie ma
    nikogo po prawej albo D-1, bo światła jako takie literalnie
    pierwszeństwa nie dają, co najwyżej zezwalają na wjazd za sygnalizator;)

    Shrek.

  • 65. Data: 2010-02-20 15:53:05
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Budzik pisze:

    > nie ma braku konsekwencji, poniewaz, dopóki go nie wpuscisz, on ma
    > obowiazek ustapic ci pierwszenstwa.

    To jest właśnie ten brak konsekwencji. Skoro ktoś ma obowiązek wpuścić,
    to powinno to znaczyc, że wpuszczany ma właśnie pierwszeństwo.

    Shrek.

  • 66. Data: 2010-02-20 16:02:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w <news:4b7ff62f$1@news.home.net.pl>:

    > Moim zdaniem światła. Mimo, że w PoRD nie pada słowo "pierwszeństwo" w
    > tym kontekście.

    Ciekawe, bo w PoRD stoi:

    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    W kontekście świateł dwukrotnie pada słowo pierwszeństwo w jednym zdaniu ;P

    > W sumie gdyby stosować literalnie, to pierwszeństwo miałby ten co nie ma
    > nikogo po prawej albo D-1, bo światła jako takie literalnie
    > pierwszeństwa nie dają, co najwyżej zezwalają na wjazd za sygnalizator;)

    LOL

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 67. Data: 2010-02-20 16:13:55
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Autobus linii publicznych startujący z przystanku ma pierwszeństwo.

    Popierwsze na terenie zabudowanym, a po drugie nie ma pierwszeństwa.

    Co nie zmienia faktu, ze przepis "umozliwić włączenie sie do ruchu" jest
    totalnie od czapy, bo chuj wie co tak naprawde mial na mysli ustawodawca.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 68. Data: 2010-02-20 16:15:13
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    'Tom N' pisze:

    > Ciekawe, bo w PoRD stoi:
    >
    > 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    > pierwszeństwo przejazdu.

    Ok, szczekam.

    Shrek.

  • 69. Data: 2010-02-20 17:07:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    to pisze:
    (...)
    > Przecież Ty nie dowidzisz, więc jak możesz obserwować sytuację z tak
    > dużej odległości?

    No cóż - jak zwykle brak merytoryki, za to kolejna dawka
    impertynencji :) Jednak odpowiem - życzyłbym każdemu, by miał taki
    wzrok jak jak - nawet nie w moim wieku, ale w ogóle. Życzyłbym również,
    by niezależnie od stanu wzroku ludzie potrafili obserwować różne
    sytuacje i wyciągać z tego poprawne wnioski. Życzę tego każdemu
    - w tym i Tobie, niezależnie od tego co znowu napiszesz :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 70. Data: 2010-02-20 17:39:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Moim zdaniem światła.

    Ano właśnie.

    >Mimo, że w PoRD nie pada słowo "pierwszeństwo" w tym kontekście.

    A w jakim pada Twoim zdaniem?

    > W sumie gdyby stosować literalnie, to pierwszeństwo miałby ten co nie ma
    > nikogo po prawej albo D-1, bo światła jako takie literalnie pierwszeństwa
    > nie dają

    Za to unieważniają zasady ogólne.
    Włączanie się autobusu do ruchu nijak ich nie zmienia.