  • 1. Data: 2011-11-24 22:35:47
    Temat: wymiana kurtyny powietrznej
    Od: furi <u...@g...com>

    Witam
    Zaswiecila mi sie kontrolka poduszek w Volvo s40 2001 rok, sterownik
    poduszek wywala: blad zbyt duzy opor prawej bocznej poduszki, czyli
    pewnie bedzie to kurtyna. Bede jechal na szrot po "nowa" i mam w zwiazku
    z tym pytanie. Czy trzeba przestrzegac jakis specjalnych procedur przy
    demontazu poduszki, zeby nie wystrzelila mi w twarz i nie przemodelowala
    facjaty?
    Jesli nie trafie zadnego Volvo jak moje z niewystrzelonymi poduszkami -
    jaki jest prawidlowy opor? Kupie wtedy odpowiedni rezystor i tymczasowo
    az sie odpowiedni samochpod na szrocie pojawi wstawie zamiast mojej
    uszkodzonej poduszki bo musze jechac na przeglad a jak sie bedzie
    kontrolka swiecic to nie przejdzie.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-24 23:18:16
    Temat: Re: wymiana kurtyny powietrznej
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-11-2011 22:35, furi pisze:
> [...]
    > z tym pytanie. Czy trzeba przestrzegac jakis specjalnych procedur przy
    > demontazu poduszki, zeby nie wystrzelila mi w twarz i nie przemodelowala

    Odłącz akumulator i odczekaj trochę.

> [...]
    > az sie odpowiedni samochpod na szrocie pojawi wstawie zamiast mojej
    > uszkodzonej poduszki bo musze jechac na przeglad a jak sie bedzie

    Zmierz drugą.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2011-11-24 23:58:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-24, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Odłącz akumulator i odczekaj trochę.

    Bezpieczniej zlecić to fachowcowi.

    > Zmierz drugą.

    j.w.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 4. Data: 2011-11-25 00:22:01
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "furi" wyskrobał w wiadomości :
    > Kupie wtedy odpowiedni rezystor i tymczasowo az sie odpowiedni samochpod na
    > szrocie pojawi wstawie zamiast mojej uszkodzonej poduszki

    poduszka to nie jest część mechaniczna że się psuje (o ile oczywiście nie była
    użyta),
    Twój błąd to tylko sprawa dla elektryka

    fazi

  • 5. Data: 2011-11-25 00:25:08
    Od: furi <u...@g...com>

    > Bezpieczniej zlecić to fachowcowi.

    Fachowiec za jej wymiane wezmie ze 200 Euro co wynosi 1/10 wartosci
    samochodu, wiec to raczej kiepski pomysl

    Myslalem nad tym, ale czlowiek ktory zdiagnozowal blad na sterowniku
    stwierdzil, ze nie jest specjalista od poduszek i nie widzi mu sie
    podlaczanie miernika do poduszki bo nie jest pewien czy to nie spowoduje
    jej wystrzelenia. Ja tym bardziej nie znam sie na tym wiec wole wstawic
    inna lub rezystor i nie probowac nic kombinowac z ta zepsuta.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-11-25 00:39:06
    Od: furi <u...@g...com>

    W dniu 2011-11-24 23:25, furi pisze:

> [...]
    > jej wystrzelenia. Ja tym bardziej nie znam sie na tym wiec wole wstawic
    > inna lub rezystor i nie probowac nic kombinowac z ta zepsuta.

    Nie zadalem pytania. Jak jest z tymi poduszkami, mozna je mierzyc
    multimetrem ustawionym na opor i nie ma ryzyka ze spowoduje to aktywacje?
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-11-25 01:15:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-24, furi <u...@g...com> wrote:

    > Fachowiec za jej wymiane wezmie ze 200 Euro co wynosi 1/10 wartosci
    > samochodu, wiec to raczej kiepski pomysl

    Twój samochód, Twoje pieniądze, Twoje zdrowie.

    J.w. Powodzenia życzę (bez ironii)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2011-11-25 06:38:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 25-11-2011 o 00:39:06 furi <u...@g...com> napisał(a):

    > Nie zadalem pytania. Jak jest z tymi poduszkami, mozna je mierzyc
    > multimetrem ustawionym na opor i nie ma ryzyka ze spowoduje to aktywacje?
    > pozdrawiam

    Tu masz trochę:

    http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm

    Pzdr
    TG

  • 9. Data: 2011-11-25 07:13:08
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "furi" <u...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie odpowiedni samochpod na szrocie pojawi wstawie zamiast mojej
    > uszkodzonej poduszki bo musze jechac na przeglad a jak sie bedzie

    Jak jestes pewien że poduszka u Ciebie jest i jest cała to raczej wymiana na
    inną nie pomoże. Zastepowanie jej opornikiem to dla mnie druciarstwo.
    Tracisz wtedy dodatkowo pewność że inne zadziałają. Na Twoim miejscu
    zacząłbym od sprawdzenia wtyczek i przewodów, najlepiej najpierw odłączając
    akumulator.

  • 10. Data: 2011-11-25 10:30:25
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

> [...]
    > sie odpowiedni samochpod na szrocie pojawi wstawie zamiast mojej
    > uszkodzonej poduszki bo musze jechac na przeglad a jak sie bedzie

    Poduszke odpala sie pradem przemiennym o odpowiednim napieciu - mozesz bez
    obaw mierzyc multimetrem. IMO poduszka raczej bedzie ok - szukaj winowajcy
    po drodze. Aczkolwiek nie zaszkodzi porownac z druga, rob wszystko przy
    odlaczonym zasilaniu aby niepotrzebnie bledow nie nabijac.

    --
    Picasso