  • 1. Data: 2010-11-25 21:03:55
    Temat: wymiana jednej opony
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do
    odratowania bo spora dziura z boku.
    Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze
    przejechaly mniej niz 10 tys km.
    Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy
    ujdzie jedna? Sprawa pilna...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-25 21:05:22
    Temat: Re: wymiana jednej opony
    Od: Suri <b...@p...fm>

    Użytkownik kamtzu napisał:
> [...]
    > ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
    > Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy

    kupuj 2, zaoszczędzisz 100 pln a potem sie rozpierdolisz i huj ze tego
    będziesz miał zią

  • 3. Data: 2010-11-25 21:14:56
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-25 21:03, kamtzu pisze:
> [...]
    > ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
    > Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy

    dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas

  • 4. Data: 2010-11-25 21:50:59
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-11-25 21:14, Wiktor pisze:

    > dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas

    tak się zastanawiam czy rzeczywiście mogą być takie kłopoty jak jedna z
    opon będzie lepsza od pozostałych. Rozumiem w drugą stronę: 3 dobre i
    jedna słabsza - nie na darmo jest powiedzenie że łańcuch jest tak mocny
    jak jego najsłabsze ogniwo. Tym bardziej że różnica imho nie jest duża.
    Jakoś jak masz na przodzie z mniejszym bieżnikiem a na tyle z większym
    do nie przeszkadza.Pozdrawiam marcin jan.

  • 5. Data: 2010-11-25 21:56:14
    Od: "Topinambur" <b...@m...pl>

    Użytkownik "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    spora dziura z boku.
    > Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze

    Ja bym wymienil 1 opone, jezeli na prostej drodze podczas jazdy albo
    podczas hamowania bedzie sciagac to wymienilbym druga.

  • 6. Data: 2010-11-25 22:03:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin Jan

> [...]
    > jak jego najsłabsze ogniwo. Tym bardziej że różnica imho nie jest duża.
    > Jakoś jak masz na przodzie z mniejszym bieżnikiem a na tyle z większym

    Tak szczerze, jeśli to będzie na tyle to nie odczujesz żadnej różnicy
    przy tej klasie opon i zapewne spokojnym stylu jazdy. Szczególnie, że
    masz 7 mm, czyli niewiele mniej niż mają nowe.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-11-25 22:26:39
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    > Tak szczerze, jeśli to będzie na tyle to nie odczujesz żadnej różnicy
    > przy tej klasie opon i zapewne spokojnym stylu jazdy. Szczególnie, że
    > masz 7 mm, czyli niewiele mniej niż mają nowe.

    Tak wlasnie, jezdze spokojnie i chcialem wrzucic je na tyl czyli os
    nie-napedowa.
    Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm?

  • 8. Data: 2010-11-25 22:29:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kamtzu

    > Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm?

    Zależy jaka opona, zwykle ok. 8.

    --
    ignorance is bliss

  • 9. Data: 2010-11-25 22:33:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Wiktor

    > dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas

    Ale co to da? To nie bolid F1. A pozostałe opony ma prawie nowe (7 mm).
    Lepiej już przeznaczyć te pieniądze np. na lepsze klocki hamulcowe, to da
    jakąś realną poprawę bezpieczeństwa, a nie urojoną. Oczywiście to moje
    zdanie, niech każdy robi jak uważa. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2010-11-25 22:44:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-25, kamtzu <k...@t...usunTo.pl> wrote:
> [...]
    > przejechaly mniej niz 10 tys km.
    > Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy

    Kup jedną i załóż na tył. Potem depnij w hamulec na prostej i pustej
    drodze i będziesz wiedział czy potrzebujesz się wykosztować na drugą.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski