  • 1. Data: 2010-11-25 18:43:08
    Temat: A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Takie jak np tu.
    http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hi
    d-biksenon-warszawa-i1317696104.html

    gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla, sa dlugie.

    Tylko ze rozumiem ze swiatlo jest na tyle mocne, czy de fakto do ksenona
    musi byc wszystko inaczej zaprojektowane.

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2010-11-25 20:01:53
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 18:43, Adam Szewczak pisze:

> [...]
    >
    > Tylko ze rozumiem ze swiatlo jest na tyle mocne, czy de fakto do ksenona
    > musi byc wszystko inaczej zaprojektowane.
    Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonań hid-modyfikacji.
    Porównaj sobie żarówkę H4 z "łezką" nad odpowiednim żarnikiem i drugim
    żadnikiem przesunietym obok, i to coś.
    Zauważ że:
    - miejsce łuku (źródło światła) w palniku hid nijak nie trafia w to samo
    miejsce, gdzie w żarówce jest żarnik, choćby dlatego, że w żarówce oba
    włókna są w innych miejscach i albo krótkie albo długie wychodzą nie w
    ogniskowej.
    - osłonka włókna od krótkich ma specyficzny kształt, i w bardzo
    określony sposób kieruje światło. Do tego jest skonstruowane lustro i
    mikro-soczewkowa pokrywa reflektora. Tutaj puszka robiąca za osłonkę
    jest zupełnie innego kształtu (bo musi być poza palnikiem), w dodatku
    powoduje niekorzystne odbijanie się światła od swojej zewnętrznej
    powierzchni, światło w reflektorze "rykoszetuje" we wszystkie strony, co
    powoduje że wychodzi z reflektora też w wielu niepożądanych stronach

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-11-25 20:20:09
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonań hid-modyfikacji.

    też jestem tego zdania, choć żadnych doświadczeń nie prowadziłem

    > miejsce, gdzie w żarówce jest żarnik, choćby dlatego, że w żarówce oba
    > włókna są w innych miejscach i albo krótkie albo długie wychodzą nie w
    > ogniskowej.

    W zwykłej halogenowej H4 długie są w ogniskowej, krótkie powinny być poza
    (dlatego świecą krótko). W Bixenonie h4 elektromagnes przesuwa bańkę czyli
    zmienia jej ogniskową czyli przynajmniej w teorii też jest ok. Jak jest w
    praktyce - nie wiem.

  • 4. Data: 2010-11-25 20:26:07
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > światło w reflektorze "rykoszetuje" we wszystkie strony, co powoduje że
    > wychodzi z reflektora też w wielu niepożądanych stronach

    A no i taki opis mi chodzilo. Choc kiedys bym z czystej ciekawosci
    zobaczyl na zywo jak to dziala i sie zachowuje. Czyli po zamontowaniu, jak
    swiatlo rysuje, jak sie odbija, jak geometrie zmienia. No ale to trzeba w
    zasadzie wydac kase na test :P

    A te "lepsze" rozwiazania to jakie sa ?

    PZDr
    Adam

  • 5. Data: 2010-11-25 20:50:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 20:20, Arbiter pisze:
    > W zwyk?ej halogenowej H4 d?ugie s? w ogniskowej, krótkie powinny byae poza
    Obawiam się że jedno i drugie jest w "swojej" ogniskowej".

    > (dlatego ?wiec? krótko). W Bixenonie h4 elektromagnes przesuwa banke czyli
    > zmienia jej ogniskow? czyli przynajmniej w teorii te? jest ok. Jak jest w
    > praktyce - nie wiem.
    Jesteś pewny że elektromagnes przesuwa bańkę? We wszystkich które
    widziałem - przesuwał tą przesłonę, bańka była zamocowana na stałe.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-11-25 20:55:50
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Jesteś pewny że elektromagnes przesuwa bańkę? We wszystkich które
    > widziałem - przesuwał tą przesłonę, bańka była zamocowana na stałe.

    może są różne typy
    http://www.youtube.com/watch?v=L3ae307K_iQ

  • 7. Data: 2010-11-25 21:04:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 20:55, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik "BartekK"<s...@N...org> napisa? w wiadomo?ci

    > mo?e s? ró?ne typy
    > http://www.youtube.com/watch?v=L3ae307K_iQ
    Może - ale jak tutaj widać, palnik nawet prosto nie siedzi, kiwa się na
    boki, i wykonuje ruch "jak mu luzy pozwolą", nie wracając nawet na swoją
    poprzednią pozycję.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-11-25 21:11:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-25 20:26, Adam Szewczak pisze:
    > A te "lepsze" rozwiazania to jakie sa ?
    (pomijając kwestie spryskiwacza i poziomowania):
    Najlepsze rozwiązanie - szkło gładkie, reflektor typu soczewkowego,
    modyfikacja na HID bezbolesna. Światła długie realizowane na osobnym
    reflektorze

    Trochę gorsza sytuacja - szkło gładkie, reflektor lustrzany, długie na
    osobnym reflektorze, zamiana żarówki na "hid z soczewką zintegrowany".
    Plus - mamy prawie jak-z-soczewką, minus - to jest chińska soczewka...

    Jeszcze gorsza, ale znośna sytuacja - mamy reflektor z gładką szybą,
    światło kierowane jest lustrzanym odbłyśnikiem segmentownym, długimi
    osobno, i zmieniamy H7 na HID - jeśli szyba nie jest porysowana, a
    lustra zmatowione, świeci dobrze i nie razi.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-11-25 21:48:33
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > światło kierowane jest lustrzanym odbłyśnikiem segmentownym, długimi
    > osobno, i zmieniamy H7 na HID - jeśli szyba nie jest porysowana, a lustra

    Czyli ogolnie wsadzenie do H4 to pomylka, korci mnie poprostu z
    ciekawosci zeby zobaczyc jak to swieci np w takim nowym Partnerze.
    Bo wsadzanie HIDa do lampy ktora miala na szkle zebrowania to juz w ogole
    przegiecie. Codziennie widuje w Wawie takiego kadeta kombi z poczatku lat 80
    :D taryfiarze tez sporo sobie powymieniali. Co prawda na ursynowie gosc ma
    takie amerykanskiego duzego vana i ma tam soczewki z xenonem, ale to tez
    wali jak.... z daleko go juz poznaje :P

    PZDr
    Adam

  • 10. Data: 2010-11-26 00:00:01
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Arbiter <n...@h...com> napisał(a):

    > W zwykłej halogenowej H4 długie są w ogniskowej, krótkie powinny być poza
    > (dlatego świecą krótko).

    Wręcz przeciwnie - włókno krótkich H4 jest w ognisku po to, aby strumień
    świetlny po odcięciu jego połowy przez umieszczoną OD DOŁU miseczkę dawał
    ostrą granicę światło/cień.
    Poszerzenie wiązki na boki zapewniają albo pryzmaty w szkle albo odblask
    "pocięty" w paski.
    Włókno drogowych jest umieszczone bliżej zwierciadła, poza ogniskiem i dlatego
    wiązka światła ma postać stożka - dzięki temu świeci i poniżej i powyżej
    horyzontu, na boki wiązka poszerzana jak dla świateł mijania.