  • 1. Data: 2010-11-25 20:35:54
    Temat: astra G ciągle świeci kontrola trakcji
    Od: GregorY <g...@w...pl>

    witam towarzystwo.
    Mam nasteujacy problem w mojej asterce - 2.0 DTI `04. Ma dziwne objawy
    - w czasie jazdy najczęściej na luzie spadają obroty silnika, zapalają
    się kolejno kontrolki check, chłodzenia, oleju, akumulatora i kontroli
    trakcji. Obrotomierz spada do zera - ale silnik dalej pracuje, po
    kilku sekundach obrotu wracaja do normy, obrotomierz albo się podnosi
    albo nie, kontroki gasną, swieci światłem ciągłym tylko kontrola
    trakcji.
    Grzebiąc po połaczeniach elektrycznych zauważyłem, że puszcza
    uszczelka spod zaworów - mam zażygany silnik z przodu, ale nie łączę
    tych objawów.
    Przeszukałem kilka forów teamtycznych, ale nic konkretnego nie
    znalazłem.
    Jakieś pomysły o co może chodzić z tym diabelstwem?
    Jutro coprawda jestem umówiony na warsztat, ale boję się, że problem
    będzie bardziej złożony (czytaj - kasochłonny).

  • 2. Data: 2010-11-25 20:49:54
    Temat: Re: astra G ciągle świeci kontrola trakcji
    Od: "jarek" <j...@...pl>

    Użytkownik "GregorY" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    Ja bym obstawial brak pradu, sprawdz moze dla pewnosci dokrecenie klem na
    aku.

    Jarek

  • 3. Data: 2010-11-25 20:51:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    masa na karoserie - sprawdz w pierwszej kolejnosci
    w drugiej mase na silnik

    jarek dobrze ci pisze to raczej zasilanie

  • 4. Data: 2010-11-25 21:21:33
    Od: GregorY <g...@w...pl>

    > jarek dobrze ci pisze to raczej zasilanie

    wiecie że to może miec sens?
    kila razy traciłem obroty gdy samochód był na ostrym łuku szczytu
    górki - tak jakby własnie w tym momencie tracił
    napięcie.

    Dzieki - jest opcja na jutro.

  • 5. Data: 2010-11-26 07:47:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-11-25 20:35, GregorY pisze:
> [...]
    > Jutro coprawda jestem umówiony na warsztat, ale boję się, że problem
    > będzie bardziej złożony (czytaj - kasochłonny).

    Prawdopodobnie (nie wiem jak w tym aucie) TC wymaga resetu: z raz
    "zlapanym" bledem bedzie swiecic do ponownego uruchomienia silnika i
    przetestowania ukladow na postoju. O ile poduszkom czy silnikowi np.
    latwo zlapac pozycje wyjsciowa w poruszajacym sie aucie (nic sie nie
    zmienia) o tyle TC po powrocie zasilania dostaje impulsy z czujnikow i
    celowo jest odlaczane, bo komp nie ma danych wyjsciowych.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2010-11-26 12:27:03
    Od: "Maciej Ciesielski" <m...@p...onet.pl>

[...]

    Hej,
    sprawdz regulator napiecia na alternatorze, albo alternator. W Vectrze B
    mialem dokladnie takie same objawy.

    maciejc

  • 7. Data: 2010-11-26 13:49:59
    Od: GregorY <g...@w...pl>

    dzięki za diagnozy - byłem u mechanika i wyszedł bład czujnika wału
    korbowego. Jutro wymiana. Przy okazji posprawdzamy napiecia.

    --
    GregorY