-
11. Data: 2010-08-26 23:57:09
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Karolek pisze:
>> Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
>> jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
>> pasuje do wszystkiego.
>>
>
> BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.
A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami?
Bo oczywiście są pewne bardzo podobne części, których cena różni się
znacznie, np. 0 261 210 124 (230zł) i 0 261 210 161 (87zł).
Jest to identyczny czujnik, a jedyna różnica jest taka że jeden z nich
ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z
dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca
przykręcenia elementu.
Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie
identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują.
Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu,
ale to jednak nie jest do końca ta sama część.
Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne
jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm
dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło
marketingu.
-
12. Data: 2010-08-27 07:47:36
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-08-26 23:57, Tomasz Pyra pisze:
>> BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.
>
> A znasz jakąś taką parkę tych samych części Bosch z różnymi numerami?
>
Znam.
>
> Bo oczywiście są pewne bardzo podobne części, których cena różni się
> znacznie, np. 0 261 210 124 (230zł) i 0 261 210 161 (87zł).
> Jest to identyczny czujnik, a jedyna różnica jest taka że jeden z nich
> ma wtyczkę z trzema pinami (dwa sygnałowe + ekran), a drugi ma wtyczkę z
> dwoma pinami (sygnałowe), a ekran jest podłączony do miejsca
> przykręcenia elementu.
np. ten czujnik BOSCH 0 265 007 065 za 330zl i ten 0 265 007 032 za
130zl (ceny bez znizek wedlug katalogu intercars).
Czujniki sa identyczne pod wzgledem elektrycznym i mechanicznym (dlugosc
przewodow, przelotki, wtyczki itp.).
> Nie wiadomo czym kierowali się ustalający takie ceny na praktycznie
> identyczny podzespół - domyślam się że modelami do których pasują.
>
Ja wiem czym sie kierowali :>
Zmienili wtyczke, bo to juz np. nowszy model i mozna kroic wiecej niz za
czesci do starego juz samochodu.
> Bywają też znaczne różnice w cenie w zależności od długości przewodu,
> ale to jednak nie jest do końca ta sama część.
>
I bywa tez, ze roznic nie ma w ogole (poza numerem czesci i cena).
Znam wiecej takich przykladow jak ten powyzej.
> Producent robi całą linię podobnych produktów tak żeby były identyczne
> jak OEM, a że potem dochodzi do "cudów" gdzie ten sam czujnik z 10cm
> dłuższym przewodem jest o połowę tańszy, to to już oczywiście dzieło
> marketingu.
Moze marketingu... a moze po prostu niektore auta uznawane sa za drozsze
(w zakupie i utrzymaniu) od innych i czesci chociaz sa takie same, tez
sa odpowiednio drozsze :>
--
Karolek