-
1. Data: 2010-08-22 13:27:37
Temat: wymiana alternatora na inny model
Od: "chriso" <c...@n...none.pl>
Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
benzynowym.
Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
dziękuję z góry
-
2. Data: 2010-08-22 13:50:44
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
chriso pisze:
> Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
> Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
> Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
> benzynowym.
>
> Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
>
> dziękuję z góry
W tym z diesla masz prawdopodobnie zintegrowana pompe podcisnienia.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
3. Data: 2010-08-22 14:35:38
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: "chriso" <c...@n...none.pl>
> W tym z diesla masz prawdopodobnie zintegrowana pompe podcisnienia.
nie ma pompy, fizycznie z zewnątrz wyglądają identycznie
-
4. Data: 2010-08-22 15:09:01
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
Mysle, ze gdybys zaszalas i podal o jakie auto chodzi to bylo by troche
latwiej.
-
5. Data: 2010-08-22 17:22:25
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: "chriso" <c...@n...none.pl>
> Mysle, ze gdybys zaszalas i podal o jakie auto chodzi to bylo by troche
pacjent laguna 1 ph2 1.9 dci
dawca laguna 2 1.8 16v
producent altka valeo
-
6. Data: 2010-08-22 18:20:15
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200, chriso wrote:
>Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
>Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
>Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
>benzynowym.
>Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
Spodziewalbym sie pewnych problemow.
kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma
przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ?
starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz.
A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne
numery ?
J.
-
7. Data: 2010-08-23 02:04:09
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: Wreith <w...@w...pl>
W dniu 2010-08-22 18:20, J.F. pisze:
> On Sun, 22 Aug 2010 13:27:37 +0200, chriso wrote:
>> Padł alternator (samochód z silnikiem diesla).
>> Znalazłem inny tego samego producenta, takie samo mocowanie, też 125 A.
>> Różni się numerem modelu, jest od nowszej wersji auta z silnikiem
>> benzynowym.
>> Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
>
>
> Spodziewalbym sie pewnych problemow.
>
> kwestia obrotow - diesel sie przecietnie wolnie obraca - nie ma
> przypadkiem mniejszego kolka pasowego, zeby sie szybciej krecic ?
>
> starsze diesle z alternatora karmily obrotomierz.
>
> A w ogole wszystko jest aby na pewno takie samo ? To czemu dwa rozne
> numery
Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator
to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych
numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu -
malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale
także silniczek i sterownik.
Jeśli masz możliwość, to obejrzyj sobie obydwa (zwłaszcza mocowania-bo
tu może być pies pogrzebany), dokładnie spójrz na oznaczenia.
Jeśli masz możliwość, to skonsultuj się z elektrykiem, a jeśli nie...to
podłącz i pamiętaj, że nawet w przypadku niekompatybilności, to raczej
nie wybuchnie.Raczej... :-)
Pozdrawiam.N
-
8. Data: 2010-08-24 08:39:17
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: "Roman" <g...@w...pl>
> Czy mogę założyć, czy też będą problemy?
>
Zakładaj śmiało...Jeśli mocowanie i kółko pasowe jest tej samej średnicy to
będzie działało.....
-
9. Data: 2010-08-25 01:42:09
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Wreith pisze:
> Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
> Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
> katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda, alternator
> to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46 pomimo różnych
> numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w dieslu -
> malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element mechaniczny, ale
> także silniczek i sterownik.
Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne
numery - to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii
logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.
Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z
innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.
Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
pasuje do wszystkiego.
-
10. Data: 2010-08-25 07:34:17
Temat: Re: wymiana alternatora na inny model
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-08-25 01:42, Tomasz Pyra pisze:
> Wreith pisze:
>
>> Bo 2 różne modele samochodu?? Bo kółko pasowe jest oddzielnym elementem??
>> Czasami okazuje się,że ta sama część ma kilka różnych numerów
>> katalogowych (sprawdzane na przykładzie GM i BMW). Co prawda,
>> alternator to nie to samo co wiatrak chłodnicy, ale np. w BMW E46
>> pomimo różnych numerów wiatrak od benzyny bez problemów pracował w
>> dieslu - malkontentów stopuję, że nie jest to tylko sam element
>> mechaniczny, ale także silniczek i sterownik.
>
> Mimo wszystko nie spotkałem się żeby identyczny element miał różne
> numery -
Malo widziales.
>to by komplikowało życie nawet producentowi chociażby w kwestii
> logistyki, a nikt sobie w ten sposób w stopę raczej nie strzela.
>
Ta, jasne.
Jakos nie komplikuje zycia, ba nawet im to zycie poprawia jak ten sam
element z roznymi numerami ma rozne ceny o czym klient nie wie szukajac
czesci pod dany samochod.
> Ale oczywiście nie raz bywa tak że podobna część o innym numerze, z
> innego modelu będzie działać wystarczająco dobrze.
>
Ja znam kilka przykladow gdzie ta sama czesc o innym numerze, dziala tak
samo, wyglada tak samo, tylko w portfelu kilka zl roznicy sie robi.
> Często bywa tak że na OEM idzie kilka różnych numerów różniących się
> jakimś tam szczegółem, a zamiennik niezależnego producenta jest jeden i
> pasuje do wszystkiego.
>
BOSCH sprzedaje te same czesci pod roznymi numerami i z roznymi cenami.
--
Karolek