  • 1. Data: 2009-04-10 07:56:14
    Temat: wyciek z silnika, xj600 '92
    Od: sted <u...@l...info>

    hej

    w mojej starej (ale jarej) xj600 coś leci z silnika.
    niestety jestem totalnym laikiem, a mój jedyny znajomy mechanik nie
    był w stanie pomóc, więc może ktoś na grupie będzie coś wiedział :)

    więcej szczegółów:
    - przede wszystkim warto zaznaczyć, że ten motocykl prawdopodobnie
    bardzo różni się od wersji oryginalnej. przez poprzednich właścicieli
    został przerobiony na pojedyńczy wydech, no i mechanik mówił coś o
    olejowym podgrzewaniu czegośtam, chyba (sorry, ale dla mnie na razie
    to czarna magia). do tego różne duperele nie związane z silnikiem jak
    czacha od nowszego modelu itd.
    - wyciek na moje oko na miejsce w okolicach drugiego (od lewej)
    cylindra (jeden z takich 4 "klocków" pod bakiem), tam gdzie wchodzą do
    niego różne rurki.
    - substancja, która leci jest brązowa, lepka, gęsta i nie śmierdzi
    benzyną.
    - cieknie tylko w trakcie jazdy, na postoju najwyżej kropelka-dwie (i
    moim zdaniem to tylko tyle co spływa z różnych zagłebień w silniku).

    sytuacja mi się nie podoba, bo mimo iż wyciek nie jest jakiś obszerny,
    to jednak po przejechaniu dłuższego odcinka lewy but (i sporą część
    silnika) mam usyfioną tym płynem.

    --
    pozdr.
    sted, xj600s div '92

  • 2. Data: 2009-04-10 08:03:35
    Temat: Re: wyciek z silnika, xj600 '92
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    jedz do serwisu lepiej bo z taka wiedza to nic sam nie zrobisz :)

    --
    pozdro,
    doomin13

    .googlegroups.com...

  • 3. Data: 2009-04-10 08:14:57
    Od: sted <u...@l...info>

    On 10 Kwi, 10:03, "doomin13" <d...@g...pl> wrote:
    > jedz do serwisu lepiej bo z taka wiedza to nic sam nie zrobisz :)

    zgadza się. próbuję tylko czegokolwiek się najpierw dowiedzieć, żebym
    nie musiał w serwisie płacić za niepotrzebne naprawy w ciemno (tak jak
    kolega z wątku o rozładowującym się akumulatorze w bandicie)..

  • 4. Data: 2009-04-10 08:44:00
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "sted" <u...@l...info> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    nie musiał w serwisie płacić za niepotrzebne naprawy w ciemno (tak jak
    kolega z wątku o rozładowującym się akumulatorze w bandicie)..
    --------

    Leje Ci się olej. Koniecznie sprawdź poziom zanim gdziies pojedziesz.
    A skąd się leje to trudbno powiedzieć. Może jakbyś jakies fotki podesłał to
    łatwiej byłoby obczaić. Możliwości jest kilka - od pokrywy zaworów (nic
    poważnego) przez uszczelkę pod głowicą (poważniejsze) na pęknietej głowicy
    kończąc (duży problem).

    Wojtek

  • 5. Data: 2009-04-10 08:52:56
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    sted napisał(a):
    > zgadza się. próbuję tylko czegokolwiek się najpierw dowiedzieć, żebym
    > nie musiał w serwisie płacić za niepotrzebne naprawy w ciemno (tak jak
    > kolega z wątku o rozładowującym się akumulatorze w bandicie)..

    Foty jakies pokaz, moze co wywrozymy, no nie chlopaki?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 6. Data: 2009-04-10 09:00:35
    Od: sted <u...@l...info>

    On 10 Kwi, 10:52, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:
    > Foty jakies pokaz, moze co wywrozymy, no nie chlopaki?

    no niestety nie mam czym tak na szybko zrobić fotek. może uda się
    pożyczyć jakąś digital camera od znajomych.. zobaczymy :)

  • 7. Data: 2009-04-11 18:38:57
    Od: paw <g...@g...pl>

    sted wrote:
> [...]
    >
    > sytuacja mi się nie podoba, bo mimo iż wyciek nie jest jakiś obszerny,
    > to jednak po przejechaniu dłuższego odcinka lewy but (i sporą część

    a czy przypadkiem nie zalales jej jakims syntetycznym olejem? albo
    mineralem z grupy zaawansowanych (hydrocracked, albo sythetic technology?)
    w xj tach jest znane zjawisko ze lubia sie "spocic" spod glowicy gdy
    zbyt zadki olej zalany.

    A jesli nie, to niestety, musiales ja przegrzac, jest chlodzona
    powietrzem i tyle. Uszczelka pod glowica do wymiany,

    pozdrawiam
    pawel.