  • 41. Data: 2009-06-08 17:23:33
    Temat: Re: współpraca nowych lustrzanek ze szkłami na m42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze q...@o...pl:

    > Szumem o poziomie "zero" na tego typu wykresie wykaże się obraz złożony z
    > punktów w tym samym kolorze, czyli bez żadnej faktury.
    >
    > O tak oczywiście oczywistej prawdzie wie każdy producent kompaktów - wystarczy
    > obraz wyprać ze szczegółów i już szumu na zdjęciu nie widać.
    >
    > Szkoda tylko, że niektórzy projektanci lustrzanek idą tą samą drogą.

    To ktoś zmusza do używania NR?

    No tak, Sony zmusza :D

  • 42. Data: 2009-06-08 21:46:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Jesteś tępy czy udajesz?
    > http://img20.imageshack.us/img20/2039/wefw.jpg

    Ślicznie... porównałeś wielkości luster.
    Tylko co z tego?
    :D

    d.

  • 43. Data: 2009-06-08 21:49:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > A ja proponuję podpiąć go do matrycy 4/3, wyjdzie bardzo szybkie 400mm o
    > świetnej jakości, i to ze stabilizacją.

    Wyjdzie GO na poziomie 400/5.6 :P

    Z środka z upakowanej matrycy szybciej dostaniesz mydło niż z większej
    klatki z brzegów.

    Dodatkowo będzie trzeba tachać duży obiektyw, w którym mniej więcej połowa
    pola obrazowego się marnuje.

    Interes pierwsza klasa :)

    d.

  • 44. Data: 2009-06-09 08:12:57
    Od: jakub <j...@g...com>

    On 7 Cze, 22:09, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tylko od siebie dodam - najpierw sprawdź, czy te twoje obiektywy są
    > na tyle dobre z cyfrą, że warto traktować czynnik współpracy ze starymi
    > obiektywami jako istotny. Raz jest tak, raz siak. Na pewno słabo będą
    > wypadać obiektywy o krótkich ogniskowych, chociaż są wyjątki.

    Ojojoj, ale mi sie dyskusje rozwinela :)

    Głównie planuje używać 2 szkieł:
    - soligor 35-70:2,5
    - revuenon 75-205:3,5

    Trudno będzie mi też sprawdzić przed zakupem; tu gdzie teraz jestem,
    nawet jeśli znajdę kogoś z cyfrówką to nie sądzę by miał przejściówkę
    na m42 do swojego aparatu :)

  • 45. Data: 2009-06-09 13:07:09
    Od: "C.K." <c...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam się nad kupnem nowej lustrzanki do 2500 PLN. Głównym, poza
    > ceną, kryterium wyboru jest współpraca z obiektyami na gwint m42. Mam
    > sporą ilość takich szkieł i nie chcę się ich pozbywać.

    Nie wiem czy najlepiej bo nie mam porównania do innych aparatów ale mogę
    napisać że Olympus E-510 radzi sobie z M42 całkiem dobrze. Na razie w ramach
    eksperymentu kupiłem adapter z potwierdzeniem ostrości i Heliosa 58mm. Jest
    stabilizacja w body a potwiedzenie ostrości działa całkiem sensownie.
    Niestety używanie M42 jest trochę upierdliwe, tzn. ostrzenie zajmuje jednak
    trochę czasu w porównaniu do AF, ale jak trafisz to zdjęcia wychodzą
    ładniejsze niż z kitowego obiektywu, który jest IMO całkiem przyzwoity. Jak
    będę miał trochę czasu pewnie dokupię jeszcze jakieś 135mm ze światłem 2,8
    ale to raczej w ramach zabawy bo ręczne ostrzenie jest dość kłopotliwe. Na
    razie używam tego Heliosa głównie do portretów dzieci i przy ruchliwych
    obiektach bez AF połowa zdjęć jest nieostra np. czasem trafię w rękę i twarz
    jest nieostra - nie sądziłem że przy w f2.0 i 58 mm będzie taka mała GO z
    4/3.

    CK

  • 46. Data: 2009-06-09 21:02:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Vituniu pisze:

    > Przejsciowka z mleczem drozsza jest, to raz.

    Oj-wej, całe 30zł ;)

    > Stabilizacji nie ma, to dwa*.

    Zgroza. Podobnie, jak w żadnym z moich obiektywów EF. To takie straszne.

    > Mysle, ze jesli do ostrzenia na matowce, to K20D
    > (ze na pryzmat) za jakies 3.000,- z kitem.

    Jak ktoś chce własnoocznie ostrzyć, to są fajne matówki "kocie oczka".
    Swoją szosą sam się nad takim cudem zastanawiam ;)

    [ciach]

    > (*) Akurat pomiedzy C a O bedzie roznica w szumach
    > mniej-wiecej o tyle, ile uzysku daje stabilizacja,
    > wiec nie wiem, czy to dobry argument jest. :)

    Raczej marny, zważywszy że stabilizacja pomaga tylko na trzęsące się
    ręce, a nie obiekty w ruchu.

  • 47. Data: 2009-06-10 07:07:21
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Oj-wej, całe 30zł ;)

    Wg. Alledrogo najtanszy Dandelion do EOS'a to 125,-
    a Pentaksowy K->m42 stoi po 33,-

    Za roznice kupilem 50/1.4 wraz z wcale niezlym analogowym korpusem... ;)

    > Zgroza. Podobnie, jak w żadnym z moich obiektywów EF.
    > To takie straszne.

    Straszne nie jest. Ale skoro za, powiedzmy, te same
    pieniadze mozesz ja miec albo nie miec...?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 48. Data: 2009-06-10 18:05:46
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h0j6lv$dgv$1@inews.gazeta.pl> Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Ale jakie to ma znaczenie co polecasz? Prostuję nieprawdy. Tak się składa że
    > sprawdzałem jak się mają do siebie matryce E30 i D300 i wyszło mi właśnie
    > 1.5-2EV w okolicy ISO1600. Za to nowe Eosy szumią już tak samo jak Olympus.

    Jakiego to nowego EOSa porównywałeś? Też mam odczucie, że nowsze puszki szumią
    mocniej (na przykładzie 30D->40D), ale 0,5-1 EV to grube nadużycie.
    Na poparcie moich słów, siłacz paln^H^H^zdjęcia na iso 400:
    http://pliki.optyczne.pl/e30/p2100535.jpg
    http://pliki.optyczne.pl/40d/img_6881.jpg
    I przytoczone D300, które moim zdaniem nie szumi mniej od 40D. Szumi za to
    ładniej, jeśli można tak powiedzieć.
    http://pliki.optyczne.pl/d300/dsc_0227.jpg

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 49. Data: 2009-06-11 09:52:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Endless Lameness:

    > Jakiego to nowego EOSa porównywałeś? Też mam odczucie, że nowsze puszki szumią
    > mocniej (na przykładzie 30D->40D), ale 0,5-1 EV to grube nadużycie.

    Nie robiłem testów, patrzyłem na to co pokazywał Janko. Szum w cieniach na
    ISO100 dokładnie taki jak w Olympusach.

  • 50. Data: 2009-06-11 10:05:59
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "C.K." <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > całkiem przyzwoity. Jak będę miał trochę czasu pewnie dokupię jeszcze
    > jakieś 135mm ze światłem 2,8 ale to raczej w ramach zabawy bo ręczne

    Nie jest tak zle. Mam OMZ 135/2.8 wlasnie i na ostatniej wycieczce spisal
    sie na medal mozna rzec (podpiety do E-520 przez przejsciowke z
    potwierdzeniem AF).
    Tu pare przykladow:
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3529138820
    /sizes/o/
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3528326635
    /sizes/o/
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3529137738
    /sizes/o/
    http://www.flickr.com/photos/33413655@N08/3266950189
    /sizes/o/

    Fakt, ze nadaje sie jednak glownie do obiektow nieruchomych, lub ogolnie
    tam gdzie jest czas na to manualne wyostrzanie. Praktyka czyni mistrza i
    uzywajac go dosc czesto juz wyrobilem sobie umiejetnosc trafiania z
    ostroscia tam gdzie chce nawet przy f2.8. :)

    Thomas